اصغر اکبری که سابقه عضویت در تیم ملی ایران را در کارنامه دارد، جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از اینکه مهاجم استقلال که روز پُر فروغی را پشت سرگذاشت و بارها مدافعان پرسپولیس را آزار داده بود از بازی خارج شد، مدافعان قرمزپوشان جلو کشیدند.

وی اضافه کرد: هر ۲ تیم در حالی به مصاف هم رفتند که شرایط مشابه‌ای داشتند اگر چه دست فرهاد مجیدی به دلیل مصدومیت ۲ مدافع و شیخ دیاباته مهاجم گلزنش برای تعویض خالی بود.

او گفت: سرمربی آبی پوشان با روش ٢- ٥- ٣ و پرسپولیس هم با سیستم ٢- ٤- ٤ بازی را آغاز و مربیان هر ۲ تیم هم سعی کردند در ١٥ دقیقه اول بازی با ریسک کمتری بازی کنند اما تیم پرسپولیس در این دقایق محافظ‌کارانه کار را دنبال کرد.

اکبری ادامه داد: از دقیقه ١٥ به بعد، بازی سرعت بیشتری به خودش گرفت و شاگردان یحیی گل محمدی سرمربی تیم پرسپولیس وقتی صاحب توپ می‌شدند با حوصله بازی می‌کردند و با دادن پاس‌های کوتاه سعی داشتند از کناره به هدف برسند که این امر در زدن گل اول و مساوی آنها مشهود بود.

مربی سابق تیم قشقایی شیراز بیان داشت: استقلالی‌ها سعی کردند با استفاده از هافبک‌های دفاعی، این روزنه‌ها را ببندند اما بعضی مواقع این کار انجام نمی‌شد.

 وی افزود: گل اول استقلال روی بی‌نظمی و سردرگمی مدافعان پرسپولیس و جاگیری خوب استقلالی‌ها با تعداد زیاد بازیکن در محوطه هجده قدم این تیم توسط امیر ارسالان مطهری رقم خورد و گل مساوی پرسپولیس همانگونه که اشاره شد با استفاده از کناره‌ها توسط علی علیپور به ثمر رسید و نیمه نخست یک بر یک مساوی پایان یافت.

بازی جذاب در نیمه دوم

 اکبری که سابقه بُردن تیم‌های پرسپولیس و استقلال را به عنوان مربی در کارنامه دارد، بیان کرد: در نیمه دوم، بازی جذاب‌تری را از سوی هر ۲ تیم شاهد بودیم که ۲ گل دیگر به ثمر رسید و صحنه‌های زیادی هم روی دروازه‌ها به وجود آمد.

وی اظهار داشت: گل دوم استقلال بر روی نبوغ فردی مهدی قائدی به ثمر رسید و این بازیکن با جا گذاشتن مدافعان پرسپولیس، پاس خوبی را برای امیر ارسالان مطهری مهیا کرد و این بازیکن نیز گل دوم خود و تیمش را به ثمر رساند.

 اکبری گفت: تیم استقلال پس از به ثمر رسیدن گل برتری، دفاع را در نیمه زمین خود دنبال کرد و در حالی که پیش از این گل آنها فشار را از روی یک سوم میانی و حتی دفاعی حریف دنبال می‌کردند و چشم به سرعت مهدی قائدی روی ضد حمله‌ها داشتند که چند بار نیز این اتفاق افتاد.

این پیشکسوت فوتبال ادامه داد: تیم پرسپولیس پس از دریافت گل دوم همزمان ۲ تعویض را با آوردن بشار رسن و استوکس انجام داد و در آن سوی میدان هم فرهاد مجیدی سرمربی تیم استقلال، مهدی قا ئدی که روز پُر فروغی را پشت گذاشته بود تعویض کرد و همین امر زمینه کشیده شدن مدافعان پرسپولیس به میانه زمین را فراهم کرد و آنها توانستند در دقیقه ۸۹ گل مساوی توسط بشار رسن را به ثمر برسانند تا تعویض‌های سرمربی پرسپولیس جواب دهد.

اکبری گفت: سوت‌های متعدد داور میدان باعث کم شدن کیفیت بیشتر بازی شد که معمولا در شهرآوردهای این ۲ تیم اتفاق می‌افتد.

دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس روز هفدهم بهمن‌ماه ۹۸ در نود و دومین بازی این ۲ تیم (دربی) با نتیجه مساوی ۲ بر ۲ پایان یافت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.