کدام خانه‌ها را می‌توان با وام ودیعه مسکن اجاره کرد؟/ جدول محلات و قیمت‌ها

در تهران با توجه به افزایش جهشی قیمت مسکن، نرخ تورم و فاصله بین عرضه و تقاضا وام ودیعه به تنهایی نمی‌تواند برای مستاجران موثر باشد مگر اینکه این مبلغ را به پس انداز خود اضافه کنند.

لینک کوتاه کپی شد

 

جی پلاس، از تیرماه بحث ارایه وام 15 تا 50 میلیون تومانی ودیعه به مستاجران نهایی شد و قرار شد به مستاجران شهرهای کوچک 15 میلیون، کلانشهرها 30 و تهرانی ها 50 میلیون تومان وام ودیعه مسکن بدهند. با آغاز ثبت نام 2.2 میلیون نفر برای دریافت وام ودیعه اسم نویسی کردند.     

در جدول زیر مشخصات واحدهای مسکونی در تهران که مستاجران با وام 50 میلیون تومانی می‌توانند آن را به اجاره دربیاروند آمده است. باید توجه داشت که مستاجران اقساط سود 13 درصدی آن را که ماهانه حدود 530 هزار تومان است باید به بانک بپردازند.       

 

متراژ محدوده امکانات

30متر-4ساله

خاک سفید بدون اتاق، پارکینگ،انباری و آسانسور 
20متر- 14ساله تهرانپارس غربی بدون اتاق،پارکینگ و انباری.دارای آسانسور
50 متر-کلنگی مجیدیه بدون اتاق، پارکینگ،انباری و آسانسور 
47متر-5ساله اندیشه  یک اتاق+ با آسانسور و پارکینگ. بدون انباری  
50 متر -14ساله یافت آباد بدون اتاق، پارکینگ،انباری و آسانسور 
50متر-نوساز حصارک یک اتاق+بدون پارکینگ و آسانسور +با انباری
55متر-کلنگی حمزه آباد یک اتاق+بدون پارکینگ و آسانسور +با انباری
80 متر-نوساز پرند دواتاق+با آسانسور و پارکینگ. بدون انباری  
55متر-9ساله ورامین یک اتاق+بدون پارکینگ و آسانسور +با انباری
60متر-5ساله شهر قدس یک اتاق+بدون پارکینگ+با آسانسور و انباری
65متر- 11ساله رباط کریم یک اتاق+بدون پارکینگ،انباری و آسانسور 
80متر-نوساز پردیس دواتاق+با پارکینگ،انباری و آسانسور
65متر-2ساله قرچک یک اتاق+بدون پارکینگ و آسانسور و انباری 
50متر-5ساله بومهن یک اتاق+بدون پارکینگ و آسانسور +با انباری

 

 اقساط وام یکساله در تهران ۵۴۲ هزار تومان

 سید علی اصغر میرمحمد صادقی افزود: با رعایت ملاحظات شرعی مورد تایید شورای فقهی بانک مرکزی، این تسهیلات در قالب عقد مرابحه خرید کالا و خدمات و در دو صورت یک و سه ساله به افراد مشمول این وام پرداخت خواهد شد.

وی افزود: این وام در شهر تهران 500 میلیون ریال، در هشت کلانشهر اصفهان، شیراز، مشهد، اهواز، تبریز، قم، کرمانشاه و کرج 300 میلیون ریال و در سایر شهر‌ها 150 میلیون ریال خواهد بود.

میرمحمد صادقی در خصوص اقساط این وام‌ها نیز گفت: در طرح یک ساله، صرفا 12 قسط پرداخت و در سررسید اصل وام به بانک عودت می‌شود که در این قالب، اقساط وام در تهران 542 هزار تومان، در کلانشهر‌ها 325 هزار تومان و در سایر شهر‌ها 162 هزار و 500 تومان است.

وی افزود: در طرح سه ساله بخشی از تسهیلات و بخشی از سود با نرخ 12 درصد بازپرداخت خواهد شد که اقساط وام تهران یک میلیون و 660 هزار تومان، در شهر‌های بزرگ 996 هزار تومان و در سایر شهر‌ها 498 هزار تومان خواهد بود.

به گفته مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی، این وام‌ها از طریق 15 بانک عامل پرداخت خواهد شد و افرادی که در سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت نام کرده و صلاحیت آن‌ها مورد تایید قرار گرفته باشد، به تدریج برای تکمیل مدارک و تودیع وثیقه به بانک‌ها معرفی خواهند شد.

 

  • ناشناس ارسالی در

    بانک ها وام ودیعه مسکن نمی‌دهند می‌گویند بخشنامه ای ابلاغ نشده است

  • حسن فلاحی ارسالی در

    با15تمانی که براشهرستانهادرنظرگرفتن فقط میشه انباری اجاره کرد الان توی روستازندگی میکنم 30رهن دادم 50 اجاره میدم براتون متسفم که انتظارداریداین گرونی که مقصراصلیش دولته مردم بیان خونه هاشون رو به قیمت 2سال قبل بدن اجاره😩😩😩

  • مستاجر ارسالی در

    من زن سرپرست خانواده هستم کمک خیلی خوب و عالیه ودیعه خونه وقتی اسمش کمک ودیعه است پس چرا قسط ماهانه برای 3 سال اینقدر زیاد و کمر شکن هست لطفا اول بذارید سود یک ساله پرداخت بشه بعد قسط اصل پول شروع به پرداخت بشه که اقساط اینقدر از توانمون خارج نباشه. واین مورد متراژ هر متراژی رو هر جایی نمیتونیم بریم اجاره کنیم اخه این چه شروطیه و چه کمک ودیعه ای هست که ایقدر بابد سخت باشه لطفا کمک درست کنید و پیگیر باشید حلش کنید برای ما.باتشکر

دیدگاه تان را بنویسید