آخرین جزئیات درباره وام ودیعه مسکن/ اقساط وام یکساله در تهران ۵۴۲ هزار تومان

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی از نرخ تسهیلات یک ساله وام ودیعه مسکن ۱۳ درصد و تسهیلات سه ساله ۱۲ درصد خبر داد و گفت در طرح یک ساله، اقساط وام در تهران ۵۴۲ هزار تومان است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سید علی اصغر میرمحمد صادقی افزود: با رعایت ملاحظات شرعی مورد تایید شورای فقهی بانک مرکزی، این تسهیلات در قالب عقد مرابحه خرید کالا و خدمات و در دو صورت یک و سه ساله به افراد مشمول این وام پرداخت خواهد شد.

وی افزود: این وام در شهر تهران 500 میلیون ریال، در هشت کلانشهر اصفهان، شیراز، مشهد، اهواز، تبریز، قم، کرمانشاه و کرج 300 میلیون ریال و در سایر شهر‌ها 150 میلیون ریال خواهد بود.

میرمحمد صادقی در خصوص اقساط این وام‌ها نیز گفت: در طرح یک ساله، صرفا 12 قسط پرداخت و در سررسید اصل وام به بانک عودت می‌شود که در این قالب، اقساط وام در تهران 542 هزار تومان، در کلانشهر‌ها 325 هزار تومان و در سایر شهر‌ها 162 هزار و 500 تومان است.

وی افزود: در طرح سه ساله بخشی از تسهیلات و بخشی از سود با نرخ 12 درصد بازپرداخت خواهد شد که اقساط وام تهران یک میلیون و 660 هزار تومان، در شهر‌های بزرگ 996 هزار تومان و در سایر شهر‌ها 498 هزار تومان خواهد بود.

به گفته مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی، این وام‌ها از طریق 15 بانک عامل پرداخت خواهد شد و افرادی که در سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت نام کرده و صلاحیت آن‌ها مورد تایید قرار گرفته باشد، به تدریج برای تکمیل مدارک و تودیع وثیقه به بانک‌ها معرفی خواهند شد.

وی سقف وام پرداختی بانک مرکزی در قالب مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا را 20 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: بر اساس پالایش مشخصات و محل سکونت افراد واجد شرایط، ممکن است که تعداد مستاجران کم درآمد گیرنده تسهیلات، بر اساس توزیع استانی این تسهیلات تغییر یابد.

وی همچنین در خصوص ضمانت وام نیز گفت: گواهی کسر از حقوق یا استفاده از مستمری یا سهام عدالت و در صورت عدم امکان تودیع، سپردن چک، سفته و ضامن مورد قبول بانک‌های عامل خواهد بود و اگر فردی بخشی از ضمانتنامه را نتواند به بانک بدهد، مشمول بند 8 مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا خواهد شد که در سقف وام‌های 30 و 50 میلیون تومانی، چک، سفته و یک ضامن و در سقف وام 15 میلیون تومانی، چک و سفته بدون ضامن خواهد سپرد. 

وی افزود: از بانک‌های عامل خواسته شده است از اخذ ضمانت فراتر از این ابلاغیه خودداری کنند و اگر بانکی وثیقه بیشتری طلب کرد متقاضیان می‌توانند با بخش نظارتی بانک مرکزی تماس بگیرند. 

به گفته مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی، تعیین گروه‌های هدف اخذ این وام و ثبت نام، کنترل و پالایش و راستی آزمایی این افراد بر عهده وزارت راه و شهرسازی است و طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا این گروه‌ها شامل کارگران، حقوق بگیران ثابت با اولویت تازه ازدواج کرده‌ها و خانواده‌های 5 نفره و بیشتر، مشمولان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی و زنان سرپرست خانوار هستند.

 

دیدگاه تان را بنویسید