قربانی: مشکل شاگردان مجیدی مسائل روانی است/ استقلال حتما سهمیه آسیا را می گیرد

پیشکسوت استقلال معتقد است این تیم به راحتی سهمیه آسیا را می گیرد چرا که در حال حاضر بهترین از سایر مدعیان بازی می کند و صرفا بدشانسی عامل برخی از نتایج ضعیف این تیم است!

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ بازی استقلال و پارس جنوبی برای شاگردان فرهاد مجیدی با نتیجه و عملکرد خوبی همراه بود و آن ها با وجود از دست دادن فرصت های متعدد گلزنی، شب خوبی را در جم سپری کردند و با زدن دو گل، به رده دوم جدول رده بندی صعود کردند. این بازی معوقه از هفته بیست و سوم در حالی با اعتراض پارس جنوبی به آرای کمیته انضباطی و استیناف برگزار شد که هر دو تیم نیاز مبرم به کسب پیروزی داشتند که این بار تلاش استقلالی ها به نتیجه نشست و آن ها شب بسیار خوبی را در هوای گرم و شرجی بوشهر سپری کردند. در این دیدار به جز سه مهاجم استقلال، سایر بازیکنان هم فرصت هایی را داشتند که به خاطر خودخواهی یا کم دقتی از دست دادند.

پیروز قربانی، پیشکسوت استقلال با اشاره به عوامل برتری استقلال مقابل پارس جنوبی؛ درباره افت فنی قایدی و لزوم بهره گرفتن از توانایی های دیاباته در خط حمله صحبت کرد. قربانی درباره سه امتیاز ارزشمند آبی ها در دیدار با پارس جنوبی گفت: این پیروزی حاصل آمادگی بالای بازیکنان استقلال در این مسابقه بود. نمونه این بازی را مقابل تراکتور هم دیده بودیم. مشکل استقلال مسائل روانی است که باید قبل از هر بازی به خوبی ریکاوری شود و تیم با آمادگی ذهنی بالا وارد زمین شود. موضوعی که من را نگران می کند، ضربات اشتباه بازیکنان در موقعیت های حساس است. در بازی با نساجی و پارس جنوبی بارها شاهد بودیم که بازیکن می تواند به راحتی پاس گل بدهد اما با خودخواهی ضربه را به بیرون زد.

او درباره مشکلات استقلال در خط دفاعی و عملکرد حسینی اظهار کرد: این موضوع  به عدم تمرکز بازیکنان به خصوص پس از گلزنی برمی‌گردد که باید در این باره بیشتر تمرین شود. کار سختی نیست. شادی چند لحظه است و بعد همه باید سرجای خود بایستند و شادی اصلی را برای بعد از سوت پایان بازی بگذارند. البته بحث گلی که در دیدار با نساجی خوردند جداست که یک شوت استثنایی بود. استقلال می توانست مقابل نساجی به برد برسد البته اگر آن گل نبود.

دیاباته در دیدار با پارس جنوبی هم گلزنی کرد ولی در چندین صحنه بازیکنان با وجود جای گیری خوب این مهاجم، به او پاس ندادند تا گل های بیشتری بزند. رشیدی در این باره گفت: شاید گمان شود که دیاباته مهار شده و در برخی بازی ها هم این اتفاق بیفتد اما او مهاجمی است که به علت قامت بالا و تسلط روی زمین، چند بازیکن را درگیر خود می کند و مهار او به معنی رها کردن سایر بازیکنان است. شیخ دیاباته بازیکن سرزن معمولی است. یعنی در حد کی‌روش استنلی نیست ولی در عوض توپ را به خوبی با پاهایش حفظ می‌کند و توانایی بالایی دارد و باید از این فاکتور او استفاده کرد.

پیروز قربانی در ادامه گفت: استقلال می‌تواند به جای دادن توپ به قایدی و فرشید اسماعیلی روی زمین با دیاباته کار کند و در عوض آن‌ها را آزاد کند تا به داخل محوطه جریمه حریف وارد شوند و از شیخ توپ‎گیری کنند. دیاباته خودش یکی، دو یار مستقیم دارد و همین دو نفر وقتی از دیواره هافبک و دفاع جدا شوند، می‌توان از شکاف ایجاد شده فضای خوبی برای گلزنی ایجاد کرد. با همین نکات ریز می‌توان نتایج بهتری گرفت.

مهدی قایدی همچنان در گلزنی ناکام است و در بازی با پارس جنوبی می توانست به دهمین گلش برسد ولی قدر موقعیتی که داشت را ندانست. پیشکسوت استقلال با بیان اینکه فشارها می تواند موجب پیشرفت قایدی شود، گفت: اینکه روی قایدی فشار مضاعف گذاشته شده موافق نیستم چون همین فشار‌ها باعث شد این بازیکن که اگر بهترین بازیکن فصل نباشد یکی از بهترین‌های تیم باشد. با این حال نیازی به گلزنی او نیست. او یک پاسور بسیار خوب برای سایر مهاجمان است. اصلا چه اصراری است که قایدی گل دهم را بزند؟ او باید بیشتر در خدمت تیم باشد که هست.

استقلال بعد از برد مقابل پارس جنوبی حالا دارای شانس برابر با سایر مدعیان برای رسیدن به رتبه دوم و سوم لیگ است تا سهمیه آسیا را کسب کند اما بازی های سختی خواهد داشت. قربانی در پایان درباره این موضوع گفت: البته که استقلال سهمیه می‌گیرد. من همه مسابقات را می‌بینم و بین همه تیم‌های دنبال سهمیه، استقلال بهترین فوتبال را بازی می‌کند. البته این بدشانسی هم هست که هر تیمی روبه‌روی استقلال بسته بازی می‌کند ولی این هم راهکار‌های خودش را دارد.

دیدگاه تان را بنویسید