گزارش جی پلاس از مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا

گذر ایرانی ها از هفت خوان برای رسیدن به ACL / استقلال و شهر خودرو به دنبال صعود در قطر

تیم های ایرانی شهر خودرو و استقلال در آخرین بازی خود در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا به مصاف دو تیم قطری می روند و در صورت برتری می توانند به مرحله گروهی صعود کنند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، تیم های شهر خودرو و استقلال در دومین بازی خود در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا روز سه شنبه 8 بهمن به مصاف حریفانی قطری خود می روند تا با پشت سرگذاشتن  این تیم ها به مرحله گروهی لیگ قهرمانان صعود کنند.

این دو تیم با مشکلات زیادی در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا رو به رو شدند که مهم ترین آن مربوط به گرفتن میزبانی از استقلال و شهر خودرو در اولین بازی آن ها بود. به دلیل تصمیم سیاسی AFC این دو تیم مجبور شدند به جای بازی در تهران و مشهد در امارات و آن هم با شرایط سخت بازی کنند. حالا این دو تیم تهرانی و مشهدی ایران فرصت دارند تا با برتری برابر دو حریف قطری یعنی الریان و السیلیه به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا صعود کنند.

السیلیه - شهرخودرو ساعت 18:40؛ استادیوم بن خلیفه دوحه قطر

برنده جدال السیلیه قطر و شهر خودرو اولین حضورش در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را تجربه خواهد کرد و از این حیث هم این بازی برای هر دو تیم تاریخی و مهم به شمار می رود. شهر خودرو در اولین بازی خود در پلی آف در شارجه امارات به مصاف الرفاع بحرین رفت و با گل های قاسمی نژاد و خلعتبری 2 بر یک این تیم را شکست داد.

شاگردان مجتبی سرآسیابی در تیم شهر خودرو در صورت برد این بازی دشوار می توانند اولین تیم مشهدی باشند که در لیگ قهرمانان حاضر هستند. این تیم به غیر از مشکلاتی که پیش از بازی اول برابر الرفاع داشت در زمان اعزام به قطر هم دچار مشکل شد. هواپیمای این تیم به دلیل نقص فنی در موتور سمت چپ با تاخیر پرواز کرد. به دلیل نداشتن پرواز مستقیم از امارات به قطر شهر خودرو مجبور شد از کویت به قطر برود.

تیم حاتم طرابلسی در لیگ قطر هم حال و روز خوبی را ندارد و مورد انتقاد قرار گرفته است. این تیم در حال حاضر با 17 امتیاز در رده ششم لیگ قطر قرار دارد و از 13 بازی 5 برد، 2 تساوی و 6 باخت در کارنامه اش ثبت شده است. السیلیه از لحاظ دفاعی شرایط خوبی ندارد و تاکنون 17 گل خورده و با توجه به 15 گل زده، تفاضل 2- برای این تیم ثبت شده است.

کریم انصاری فرد مهاجم ایرانی در تیم السیلیه بازی می کند؛ هرچند که او هم از شرایط آرمانی خود دور است و نتوانسته به تیمش کمک زیادی انجام دهد. علا الساسی، ندیر بلهاج، مبارک بوصفا از جمله بازیکنان این تیم هستند.

شهر خودرو هم در نیم فصل لیگ برتر فوتبال ایران سرمربی موفق خود را از دست داد و یحیی گل محمدی به پرسپولیس رفت. به جای او سرآسیابی روی نیمکت نشست و در حال حاضر هم این تیم مشهدی با 29 امتیاز بعد از استقلال در رده ششم جدول قرار دارد.

برنده این بازی در گروه B رقابت ها با تیم های الهلال عربستان، الاهلی امارات و پاختاکور ازبکستان قرار می گیرد.

الریان - استقلال ساعت 18:45 ؛ استادیوم جاسم بن حمد دوحه قطر

تیم فوتبال استقلال هم شرایط مشابه شهر خودرو داشت و برای انجام بازی های خود در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا سختی های زیادی را متحمل شد. استقلال برای رفتن به امارات و انجام بازی با تیم الکویت آن هم در حالی که باید این بازی در تهران برگزار می شد به مشکل خورد. شاگردان مجیدی به خاطر عدم صدور مجوز فرودگاه ابوظبی نتوانستند پنج شنبه راهی امارات شوند و به جای آن جمعه به این کشور رسیدند. اتفاقی که باعث انتقاد بازیکنان و کادرفنی این تیم شد.

به هر ترتیبی که بود استقلال روز شنبه به مصاف الکویت رفت و مطابق انتظار به راحتی از سد این تیم گذشت. دیاباته دو گل و وریا غفوری یک گل برای استقلال به ثمر رساندند تا این تیم با برتری قاطع 3 بر صفر از مرحله اول پلی آف گذر کنند.

تیم های استقلال و الریان قطر تا کنون 9 بار به مصاف یکدیگر رفتند که سهم استقلال 6 برد، دو تساوی و یک باخت بود. آخرین بازی دو تیم با تساوی 2-2 به پایان رسید.

رودریگو تاباتا، یاسین براهینی، سباستین سوریا، گابریل مرکادو، محمد کاسولا، عبدالعزیز حاتم و یوهان بولی از جمله بازیکنان مطرح الریان محسوب می شوند. شاگردان آگیره در حال حاضر با 28 امتیاز در رده دوم لیگ قطر قرار دارند. آن ها در 13 بازی گذشته خود در لیگ 8 برد، 4 مساوی و یک باخت را به دست آوردند و 30 گل زده اند و 13 گل هم دریافت کردند. الریان در 5 بازی گذشته خود 3 برد، دو مساوی و یک باخت را کسب کرده است.

استقلال هم در 16 بازی گذشته خود در لیگ برتر 8 برد، 5 تساوی و 3 باخت را به دست آورده است. در این بازی استقلال عارف غلامی و سیاوش یزدانی را در دفاع در اختیار ندارد و این می تواند برای شاگردان مجیدی دردسرساز باشد.

فرهاد مجیدی در نشست خبری قبل از بازی برابر الریان قطر گفت: هنوز دلیل قانع کننده‌ای از AFC نشنیده‌ایم که چرا بازی قبلی ما در دوبی برگزار شد. من و بازیکنان استقلال به تصمیم AFC احترام گذاشتیم و راهی دوبی شدیم ولی بیش‌تر به هواداران‌مان احترام گذاشتیم و به خاطر آن‌ها راهی دوبی شدیم. اگر AFC از مشکلات ایران خبر داشته و آن بازی را در دوبی برگزار کرده، حتما AFC از مشکلات پروازی میان کشورهای امارات و قطر هم خبر دارد.

او درباره شرایط تیم استقلال بعد از رفتن استراماچونی گفت: به هیچ وجه استقلال ضعیف‌تر نشده است. این تیم امسال با آقای استراماچونی شروع کرد و مشکلاتی به وجود آمد که نتوانستند ادامه دهند. استقلال سه بازی را بدون سرمربی انجام داد ولی شما بدانید که این تیم یکی از بهترین تیم‌های تاریخ باشگاه است. استقلال تیمی است که دوبار قهرمان آسیا شده و در بدترین شرایط هم استقلال همیشه استقلال است.

روزبه چشمی کاپیتان استقلال اعلام کرد هم گفت: فکر می‌کنم الریان نسبت به سال‌های قبل خیلی بهتر شده و قطعا بازی خیلی سختی برابر آن‌ها داریم. با این‌حال به طور قطع با تمرینات و برنامه‌های پیش‌بینی شده از سوی کادرفنی، آماده این بازی هستیم. با تمام اتفاقاتی که بعد از بازی با الکویت رخ داد و خستگی‌هایی که بابت پرواز داشتیم، ولی آماده بازی هستیم و تلاش می‌کنیم یک نتیجه خوب را فردا به‌دست بیاریم.

دیگو آگیره سرمربی الریان قطر نیز درباره بازی برابر استقلال اظهار کرد: بازی مهمی برای ما محسوب می شود اما ما می خواهیم تیمی که در آخر بازی به مرحله گروهی می رسد الریان باشد.

برنده این بازی در گروه A رقابت ها با تیم های الوحده امارات، الشرطه عراق هم گروه می شود.

دیدگاه تان را بنویسید