اعلام شرایط ETF جدید برای کسانی که دارایکم خریداری کردند

معاون امور بیمه و بانک وزارت امور اقتصادی و دارایی از شرایط خریددارا دوم برای افرادی که دارایکم را خریداری کردند، ‌خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس کارودرآمد جی پلاس، واگذاری سهام شرکت‌های دولتی به عموم مردم، منجر به ایجاد صندوق واسطه‌گری مالی یکم (ٍETF) شد. اتفاقی که در مرحله اول تا سقف دو میلیون تومان را به افراد حقیقی با استفاده از کد بورسی یا کد ملی اختصاص داد. تا این لحظه رشد این سرمایه گذاری 170درصدی بوده است.

عباس معمارنژاد، معاون امور بیمه و بانک وزارت امور اقتصادی و دارایی در گفت و گو با یک خبرگزاری درباره عرضه این صندوق در مرحله اول گفت: با فروش واحدهای صندوق‌های سرمایه گذاری مالی یکم در مرحله اول 5.8 هزار میلیارد تومان پول از مردم جمع‌آوری شد که مستقیم به خزانه دولت واریز شد و برای بقیه واحدهای مانده صندوق واسطه گری مالی در حال بررسی هستیم که مابقی سهام دولت در 5 شرکت (بانک تجارت، بانک ملت، بانک صادرات، بیمه البرز و بیمه اتکایی امین) را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مجددا از طریق ETF مالی تا آخر تیرماه جاری به مردم عرضه کنیم.

وی در ادامه گفت: باید فرایند اجرایی آن تعریف شود که هر کس با داشتن کد ملی بتواند تا سقف 5 میلیون تومان از واحدهای صندوق واسطه‌گری مالی یکم با تخفیف دریافت کند و کسانی که قبلا این واحدها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در سقف 2 میلیون تومان خریده‌اند، بتوانند تا 3 میلیون تومان دیگر هم از واحدهای جدید صندوق واسطه گری مالی یکم خریداری کنند.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید