گزارش جی پلاس از هفته بیست و دوم لیگ برتر

پایان قیل و قال با سوت آغاز لیگ برتر/ رونمایی دوباره از تیم های مدعی قهرمانی و سقوط

هفته بیست و دوم لیگ برتر که به منزله شکست کرونا در برابر فوتبال است، از امروز با با برگزاری پنج مسابقه از جمله دیدار حساس پرسپولیس و پیکان آغاز می شود.

لینک کوتاه کپی شد

سرویس ورزشی جی پلاس؛ لیگ برتر فوتبال ایران از امروز با برگزاری هفته بیست و دوم رقابت ها از سر گرفته می شود و اهالی فوتبال بعد از یک رقابت نفس گیر با کرونا، با رعایت پروتکل های ورزشی وارد میادین مسابقه خواهند شد.

هر چند فوتبال ایران به طور رسمی با بازی معوقه فولاد و استقلال در هفته گذشته آغاز شد اما از امروز همه تیم ها در چرخه مسابقات قرار می گیرند و باید سرنوشت خود را با تلاش خود در زمین مسابقه رقم بزنند.

اگر چه تلاش های زیادی شد تا فوتبال ایران برای مدت زمان بیشتری مسکوت بماند و فوتبال به فراموشی سپرده شود اما این فوتبال بود که با هر ضرب و زور، بر کرونا غلبه کرده و چند صباحی بدون حضور تماشاگران برگزار خواهد شد تا شرایط لازم برای حضور هواداران فراهم شود.

مسابقات به علت گرمای هوا در ساعات پایانی روز برگزار می شود و طبق برنامه اعلام شده، هفته بیست و دوم امروز (یک شنبه) و فردا (دوشنبه) پیگیری می شود.

*پیکان – پرسپولیس/ ساعت 21، ورزشگاه شهدای شهرقدس

پرسپولیس

اگر چه مسابقه شاگردان ویسی و گل محمدی جزو آخرین بازی های روز نخست است اما این بازی به علت دیدار تیم های صدرنشین و قعرنشین و همینطور مصاف دو مربی از نسل جوان فوتبال ایران دارای اهمیت های زیادی است.

هر دو تیم در مراحل آماده سازی عملکرد خوبی داشتند و بدون مشکل خاصی در تمرینات پیش از ادامه فصل شرکت کردند. به همین دلیل است که شاگردان یحیی گل محمدی به رقیب خود مانند یک تیم انتهای جدول نگاه نمی کنند و می دانند تعطیلات فرصت ویژه ای به پیکان و عبدالله ویسی بخشید تا تیمش را با آمادگی بیشتری روانه مسابقات کند و در نهایت از انتهای جدول فاصله بگیرد.

در عوض پرسپولیس همچنان همان تیم پرستاره و قدرتمندی است که در آخرین بازی تدارکاتی خود توانست شهرخودرو را با حساب 3 بر یک شکست دهد و به نظر می رسد یحیی بیشتر از هر کسی می داند که غفلت از رقبا می تواند جام را از تیمش دورتر کند.

تنها غایب این مسابقه مهدی ترابی است که حضورش یک نقطه قوت برای پرسپولیس بود اما در غیاب او بازیکنان آماده زیادی روی نیمکت پرسپولیس حضور دارند که به جذابیت های این مسابقه اضافه می کنند.

*تراکتور – نساجی/ ساعت 20:15، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز

نخستین بازی هفته بیست و دوم با مصاف دو تیم از ائتلاف باشگاه های خصوصی خواهان لغو لیگ برتر برگزار می شود. به زبان ساده تر، تراکتور و نساجی جزو تیم هایی بودند که بارها با نوشتن نامه خواهان عدم برگزاری فصل جاری شدند اما صدای آن ها به جایی نرسید و حالا باید روی در روی هم قرار بگیرند.

مصاف دو تیم با توجه به اینکه تمایلی به ادامه لیگ نداشتند، حائز اهمیت است و باید دید کدام یکی با وجود مخالفت های فراوان، بهتر برای این مسابقه آماده شده است.

البته نساجی با وجود تمام مخالفت ها، زودتر از رقیبش دست به کار شد و به نظر از حیث آماده سازی در وضعیت بهتری باشد اما در اردوگاه تراکتور، بازیکنی مانند اشکان دژاگه همچنان غایب است و برخی بازیکنان هم مانند مسعود شجاعی دیرتر اضافه شدند.

تراکتور برای بقا در کورس سهمیه آسیا نیازمند سه امتیاز مسابقه است اما نساجی هم روی امتیازهای این دیدار حساب باز کرده و می تواند بیش از پیش از انتهای جدول فاصله بگیرد.

*شهرخودرو – ذوب آهن/ ساعت 20:30، ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد

دیگر تیم معترض شروع مسابقات یعنی شهرخودرو که با کارهای عجیبی مالک این تیم یعنی فرهاد حمیداوی بسیار پر سرو صدا بود، به مصاف تیمی می رود که در 24 ساعت گذشته سرمربی جدیدش را شناخته است. ذوب آهن که در میانه های فصل رادولوویچ را به جای منصوریان انتخاب کرده بود، به خاطر ترس مربی مونته نگرویی از بازگشت به ایران، مجبور شد لوکا بوناچیچ با سابقه را انتخاب کند.

البته هر دو تیم تمرینات مفصلی را برای شروع لیگ برگزار کردند ولی همانطور که گفته شد شهرخودرو در گیرودار مخالفت مالک این تیم با شروع مسابقات بود و ذوب آهن هم سرمربی نداشت تا برای این دیدار وضعیت دو تیم تقریبا پایاپای باشد.

شهرخودرو نیم نگاهی به کسب سهمیه آسیا دارد و می تواند با توقف مدعیان خودش را بالاتر بکشد اما ذوب آهن در زمره تیم های انتهای جدول است که برای قطعی شدن ماندش در لیگ نیازمند چند امتیاز دیگر است.

در دیگر بازی های روز پنج شنبه، دو تیم خوزستانی به مصاف دو تیم بوشهری می روند. صنعت نفت و پارس جنوبی  در آبادان و همینطور شاهین و نفت مسجد سلیمان در بوشهر دیدار می کنند. هر دو دیدار ساعت 21 شروع می شود.

بازی برای تیم های بوشهری به جهت بقا در لیگ برتر اهمیت بسیاری دارد اما تیم های خوزستانی در میانه جدول حضور دارند و تقریبا حضورشان در فصل آینده تضمین شده و شانسی هم برای کسب سهمیه آسیا ندارند.

*دوشنبه 9 تیر

استقلال – سایپا/ ساعت 21، ورزشگاه آزادی

استقلال و فولاد/ روزبه چشمی

فرهاد مجیدی و لشکر ناقص او بعد از بازی تلخ با فولاد که با شکست و اتفاقات عجیبی همراه شد، هم قسم شده اند که با شکست خودروسازها جواب منتقدان خود را بدهند و کماکان در کورس سهمیه آسیا یا به تعبیر مدیرعامل باشگاه در کورس قهرمانی حرکت کنند.

اگر چه استقلال انگیزه زیادی برای بردن این بازی دارد اما در عمل دست مجیدی باز نیست و او لشکری از بازیکنان مصدوم و محروم را دارد که به آن باید مرخصی رفتن دیاباته را هم اضافه کرد که در انتظار تولد سومین فرزند خود در فرانسه است. فرهاد مجیدی همزمان با غیبت خود به علت اخراج در بازی قبل، عارف غلامی و علی کریمی را هم به علت محرومیت ندارد.

در سوی دیگر مسابقه سایپا قرار دارد که چند ساعت قبل از مسابقه از ابتلای یک بازیکن ملی پوش تیمش به کرونا خبر داده اما نامی از بازیکن نبرده است. در هر حال اگرچه این تیم تمرینات آماده سازی را زودتر از سایر تیم ها شروع کرده اما خبر اخیر برخی نگرانی ها را در میان مسئولان این تیم و حتی استقلال ایجاد کرده است.

سایپا هم مانند استقلال نیازمند سه امتیاز این مسابقه است تا از انتهای جدول جدا شود ولی باید دید کدام تیم شایستگی بیشتری از خود نشان خواهد داد.

*سپاهان – گل گهر/ ساعت 20:45، ورزشگاه نقش جهان

نام امیر قلعه نویی و سپاهان به خودی خود برای جذاب تر شدن مسابقه کافی است. سپاهان که در فصل آماده سازی بی سرو صدا بود و رفته رفته آمادگی خود را افزایش داده در خانه مصاف شاگردان مجید جلالی می رود.

هر چقدر سپاهان بی سروصدا بوده، گل گهر به واسطه خبر اولیه مبنی بر ابتلای حدود 10 نفر از عوامل این تیم به کرونا خبر ساز شد. در این مسابقه هم انگیزه های مختلفی مانند کسب سهمیه آسیا و نزدیک شدن به پرسپولیس در سپاهان و همینطور جدا شدن از انتهای جدول و بقا در لیگ در اردوی گل گهر دیده می شود.

فولاد -  ماشین سازی/ ساعت 21، ورزشگاه شهدای فولاد خوزستان

آخرین بازی این هفته هم با مصاف فولاد و ماشین سازی برگزار می شود. شاگردان نکونام با برتری مقابل استقلال مملو از انگیزه هستند و می توانند با شکست دادن تیم تبریزی که در وضعیت خوبی به سر نمی برد، یک گام دیگر به سهمیه آسیا نزدیک شوند.

هر چقدر در فولاد اوضاع خوب است، ماشین سازی از زمان رفتن خطیبی روز خوش ندیده و حتی به علت مالکیت زنوزی، جزو مخالفان شروع لیگ بوده و کمتر از سایرین مراحل آماده سازی را طی کرده است ولی خیالش از بابت بقا در لیگ برتر راحت است.

دیدگاه تان را بنویسید