جی پلاس

قحطی فوتبال ایرانی تا خرداد/ گرمای فوتبال با تابستان برمی گردد؟

اظهارات مسئولان، شواهد و قراین حاکی از این است که فصل جاری فوتبال در ایران تا اوایل خرداد آغاز نخواهد شد و هواداران باید در انتظار تلاقی گرمای تابستان و فوتبال باشند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ در حالی که اخبار و شواهد حاکی از کاهش نسبی شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور است، اما مسئولان بهداشتی و اجرایی کشور بر این باورند که کمتر کردن سخت گیری ها برای عبور و مرور و برگزاری برخی رویدادها منجر به اوج گیری مجدد کرونا در کشور خواهد بود.

بعد از اعلام تعطیلی رویدادهای ورزشی تا اطلاع ثانوی توسط رئیس جمهور، ناامیدی مربیان و بازیکنان به خاطر بلاتکلیفی افزایش یافته است و هنوز زمان شروع تمرینات تیم های خود را نمی دانند که این موضوع به منزله نامشخص بودن برگزاری یا عدم برگزاری لیگ برتر است.

با این وجود، مسئولان ستاد مقابله با ویروس کرونا در ورزش هرگز احتمال برگزاری ادامه مسابقات فوتبال را از روی میز خود کناره نزده اند و می گویند چند برنامه مختلف را برای این موضوع در نظر دارند و از طرفی بر این باور هستند که زمان لازم برای ادامه فصل جاری فوتبال وجود دارد.

*فوتبال پلکانی شروع می شود

شروع لیگ برتر در آینده به صورت ناگهانی نخواهد بود. این مطلبی است که مسئولان سازمان لیگ و ستاد کرونا در واکنش به خواسته باشگاه در واکنش به خارج شدن بازیکنان از شرایط بدنی ایده آل بیان کردند. در واقع برای بازیابی بدنی بازیکنان و تیم ها برای شروع مجدد لیگ برتر، حدود سه هفته برای تیم ها در نظر گرفته شده است تا آن ها تمرینات بدنسازی خود را از قبل انجام دهند.

برنامه ریزی ستاد مقابله با کرونا در ورزش برای شروع فعالیت های ورزشی به طور ناخواسته این مهم را در اختیار تیم ها قرار می دهد که ابتدا تمرینات خود را آغاز کنند و سپس وارد چرخه مسابقات شوند چرا که به گفته لشگری، رئیس کمیته مسابقات فدراسیون پزشکی ورزشی و عضو ستاد مقابله با کرونا در ورزش، همانطور که فوتبال به صورت پلکانی تعطیل شد، به همین صورت هم آغاز خواهد شد و در ابتدا تیم ها از حیث سلامت بازیکنان و کادرفنی غربالگری می شوند و بعد از شروع تمرینات، اگر مشکلی به وجود نیامد، مسابقات بدون حضور تماشاگران برگزار خواهد شد.

فوتبال و کرونا

*شروع فوتبال از اردیبهشت؟

طی روزهای گذشته شایعه ای میان اهالی فوتبال راه افتاده بود که از ابتدای اردیبهشت تمرینات تیم ها آغاز می شود و بعد از طی سه هفته، احتمالا مسابقات از اواخر اردیبهشت بدون حضور تماشاگران برگزار می شود. این شایعه ریشه در اظهارات مسئولان ستاد مقابله با کرونا داشت که جلساتی را برای بررسی این موضوع برگزار کرده بودند.

پس از برگزاری این جلسات، اکنون خلیلیان به عنوان رئیس ستاد کرونا در ورزش می گوید هیچ چیز مشخص نیست اما مسلم است که تا دهم اردیبهشت نمی توان تمرینات تیم ها را شروع کرد و نباید بازیکنان و تیم ها به تمرین بپرداند.

این مطلب با در نظر گرفتن سه هفته برگزاری تمرین برای رسیدن به وضعیت بدنی ایده آل، تا ابتدای خرداد سال جاری به طول می انجامد و در واقع حداقل در یک ماه آینده فوتبالی برگزار نخواهد شد!

*قحطی فوتبال ایرانی تا خرداد!

با توجه به اظهارات مسئولان، نباید چشم انتظار شروع لیگ برتر تا یک ماه آینده بود. در شرایطی که کارشناسان فوتبال و برخی از مدیران سازمان لیگ بر این باورند که می توان 9 هفته باقی مانده از لیگ برتر فوتبال ایران را در حدود یک ماه و نیم برگزار کرد و پرونده نیمه تمام مسابقات فصل جاری را بست و مختومه اعلام کرد، اگر رقابت ها از ابتدای خرداد آغاز شود، حداقل تا اواخر تیر ادامه خواهد داشت.

هر چند هنوز برنامه AFC  لیگ قهرمانان آسیا اعلام نشده و این موضوع یکی دیگر از معضلات سازمان لیگ در روزهای آینده برای برنامه ریزی مسابقات خواهد بود.

دیدگاه تان را بنویسید