جی پلاس

تعطیلی فوتبال از دو ماه عبور می کند/ پدیده جذاب جهانی پشت دیوار کرونا!

مسئولان سازمان لیگ می گویند اگر مجوزهای لازم صادر شوند، آمادگی اعلام برنامه جدید فوتبال ایران را دارند اما فعلا آن ها تصمیم گیر نیستند و نیازمند صدور مجوز از سوی نهادهای مربوطه هستند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ مدت هاست که فوتبال ایران تعطیل شده و کمتر کسی به یاد دارد آخرین بار چه روزی و چه تاریخی بازی های لیگ برتر را مشاهده کرده است. بعد از اعلام تعطیلی مسابقات لیگ برتر ایران در تاریخ یازدهم اسفند، همچنان زمان آغاز مجدد مسابقات به تعویق افتاده است. در آخرین اطلاعیه نیز، رئیس جمهور هفدهم فروردین بعد از جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا اعلام کرد امکان و رویدادهای ورزشی تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد شد تا فعلا پرونده فوتبال و لیگ برتر مختومه شود.

ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت نیز از صعودی بودن رئند ابتلا به کرونا در ایران خبر داده و گفته هنوز از فاز مدیریت این بیماری خارج نشدند و نتوانستند به به مرحله مهار این اپیدمی وارد شوند. این صحبت به این معنی است که امکان دارد تا مدت ها شاهد برگزاری مسابقات فوتبال در ایران نباشیم.

*40 روز از تعطیلی فوتبال گذشت

آخرین بار هشتم اسفند، مسابقات لیگ برتر در شهرهای مختلف برگزار شد و سازمان لیگ در صدد برگزاری هفته بیست و دوم بود که روز یازدهم اسفند این رقابت ها به طور موقت لغو شد و تعطیلات همینطور ادامه پیدا کرد. از هشتم اسفند تاکنون 40 روز می گذرد و در بهترین وضعیت، فوتبال تا 20 روز دیگر آغاز نمی شود تا تعطیلات لیگ برتر دو ماهه شود چرا که به گفته سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ برتر به همه تیم ها سه هفته زمان داده خواهد شد تا از نظر فنی آمادگی خود را به دست بیاورند.

*فوتبال چه زمانی برگزار می شود؟

سهیل مهدی، سرپرست کمیته مسابقات معتقد است سازمان لیگ مشکلی برای برگزاری رقابت ها لیگ برتر ندارد و می تواند برنامه جدید مسابقات را ارائه کند اما این موضوع منوط به دو مسئله ای است که هنوز برای آن ها مجهول مانده و اجازه برگزاری مسابقات را هم نمی دهد.

به گفته او، برنامه ریزی برای مسابقات در گرو صدور مجوز از ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا در ایران و اعلام برنامه لیگ قهرمانان آسیا از سوی AFC است تا با توجه به این موارد، تقویم مسابقات باقی مانده از لیگ نوزدهم تدوین و اعلام شود.

این اظهارات در شرایطی که پاسخ هر دو سوال در ابهام کامل قرار دارد، به معنای نامشخص بودن زمان شروع مسابقات است چرا که نوشتن تقویم مسابقات لیگ قهرمانان آسیا نیازمند عادی شدن شرایط در همه کشورهای آسیایی است و فقط به ایران بستگی ندارد اما همچنان مهم ترین موضوع مربوط به تعطیلی رویدادهای ورزشی در ایران تا اطلاع ثانوی است.

*خبری از برنامه ریزی عجیب و غریب نیست

در روزهای گذشته اظهارات عجیبی و شگفت آوری درباره ادامه برگزاری فوتبال ایران مطرح شده است که جای بسی تامل دارد. یکی از این اظهارات مربوط به عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال است که پیشنهاد کرده ادامه این فصل از مسابقات با فصل آینده لیگ برتر ادغام شود و مسابقات در 40 هفته برگزار شود!

دومین پیشنهاد هم برگزاری مسابقات در جنوب کشور به خصوص در شهرهای کیش و بوشهر است که این برنامه ریزی عجیب تر از پیشنهاد قبلی است چرا که در صورت صحت این برنامه ریزی، دو شهر کیش و بوشهر فاقد امکانات لازم برای 16 تیم هستند. با وجود این برنامه ریزی ها سازمان لیگ و مسئولان کمیته مسابقات هیچ گاه برنامه ریزی خاصی را برای ادامه فوتبال ایران اعلام نکردند.

به گزارش جی پلاس؛ با این شرایط، امکان برگزاری مسابقات لیگ برتر در تابستان هم وجود دارد اما این موضوع منوط به ادامه فصل جاری است که با ادامه این روند چه بسا فصل جاری مسابقات فوتبال مختومه اعلام شود.

دیدگاه تان را بنویسید