آمریکا امروز یکشنبه 1340 مورد فوتی دیگر در اثر ابتلا به کرونا ثبت کرد و با ثبت این فوتی های جدید، تعداد جان باختگان کرونا در آمریکا به 8503 نفر رسید.

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، ایالات متحده آمریکا امروز یکشنبه 1340 مورد فوتی دیگر در اثر ابتلا به کرونا ثبت کرد و با ثبت این فوتی های جدید، تعداد جان باختگان کرونا در آمریکا به 8503 نفر رسید.

بر اساس آماری که دانشگاه «جان هاپکینز» منتشر کرد نیز تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا به 312هزار و 249 نفر رسید.

 

ادامه روند کاهش قربانیان کرونا در اسپانیا برای چهارمین روز متوالی

وزارت بهداشت اسپانیا تأکید کرد که طی بیست و چهار ساعت گذشته 674 نفر دیگر به تعداد قربانیان کرونا در این کشور افزود شد.

  شمار جان باختگان ویروس کرونا در اسپانیا برای چهارمین روز متوالی شاهد کاهش شد  و طی بیست و چهار ساعت گذشته کمتر از 700 مورد فوتی در این کشور در اثر کرونا ثبت شده است.

وزارت بهداشت اسپانیا تأکید کرد که طی بیست و چهار ساعت گذشته 674 نفر دیگر به تعداد قرابنیان کرونا در این کشور افزود شد و مجموع جان باختگان کرونا در اسپانیا 12418 رسید.

طی سه روز گذشته به ترتیب 950، 932 و 809فوتی در اسپانیا ثبت شده است.

همچنین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور 130769 نفر شد.

 

 

ایتالیا پایین‌ترین شمار قربانیان در دو هفته اخیر را ثبت کرد

ایتالیا روز یکشنبه از ۵۲۵ مورد فوتی دیگر بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا خبر داد که پایین‌ترین شمار قربانیان روزانه این کشور در دو هفته اخیر محسوب می‌شود. بیشترین قربانیان این کشور در تاریخ ۲۷ مارس با رقم ۹۶۹ نفر ثبت شده است.

از سوی دیگر شمار افراد بستری شده در بیمارستان‌های این کشور نیز نسبت به روز گذشته برای دومین روز پی در پی کاهش یافته است.  

شمار افراد جدید مبتلا شده به این ویروس نیز ۴ هزار و ۳۱۶ نفر گزارش شده که در مجموع کل افراد مبتلا به کووید ۱۹ در ایتالیا به رقم ۱۲۸ هزار و ۹۴۸ رسیده است. شمار کل قربانیان ایتالیا در اثر ابتلا به این ویروس نیز به ۱۵ هزار و ۸۸۷ نفر افزایش یافته است.

 

افزایش شدید مبتلایان در فرانسه

فرانسه امروز اعلام کرد که تعداد جان باختگان کرونا در این کشور با افزایش 518 مورد جدید  از 7560 به 8078 نفر رسید.

همچنین تعداد مبتلایان در فرانسه نیز افزایش یافت و با ثبت 1873 مورد جدید در 24 ساعت گذشته به 89هزار و 953 نفر رسید.

در همین حال، گروهی از مقامات بهداشت فرانسه شامگاه شنبه با شرکت در یک برنامه تلویزیونی به ساکنان این کشور هشدار دادند که با توجه به افزایش قابل توجه شمار مبتلایان و قربانیان کرونا، تسلیم آفتاب وسوسه انگیز بهاری نشوند و در خانه‌های خود بمانند.

فرانسه از ۱۷ مارس با اعمال محدودیت‌های شدید در رفت و آمد شهروندان، آنها را موظف به ماندن در خانه‌ها کرده است. قرنطینه سراسری در این کشور تا ۱۵ آوریل ادامه دارد و انتظار می رود که بار دیگر تمدید شود.

مقامات بهداشت تاکید دارند که سیستم درمانی فرانسه اشباع شده است و عدم رعایت قرنطینه، پیامدهای بسیار سنگینی در پی خواهد داشت.

 

چین؛ صادرات تجهیزات پزشکی به جهان به ارزش ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار 

«جیانگ فن» بازرس وزارت خارجه چین روز یکشنبه در جریان یک نشست خبری اعلام کرد که پکن هیچ محدودیتی را برای صدور تجهیزات پزشکی به کشورهایی که با شیوع کرونا دست و پنجه نرم می کنند، اعمال نخواهد کرد.

او گفت: «ما فراموش نمی کنیم که کشورهای زیادی در اوایل شیوع این بیماری به کمک چین آمدند»

بنا بر اعلام گروه عملیات عمومی اداره کل گمرکات چین، از آغاز ماه مارس تا کنون این کشور مجموعه‌ای از تجهیزات پزشکی به ارزش ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار را به دیگر کشورهای جهان صادر کرده است.

بخشی از تجهیزات صادراتی عبارت بودند از: ۳ میلیارد و ۸۶۰ میلیون ماسک، ۳۷ میلیون لباس محافظ، ۱۶ هزار دستگاه تهویه، ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار کیت آزمایش، ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار عینک و ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار دماسنج.

 

ژاپن تولید داروی آنفولانزا را سه برابر می‌کند

ژاپن اعلام کرد که ذخایر داروی آنفولانزای خود را که دانشمندان معتقدند در درمان مبتلایان کرونا نیز موثر است، افزایش خواهد داد.

این دارو که با نام «فاویپراویر» یا «آویگان» نیز شناخته شده، از سوی پزشکان چینی برای درمان برخی از اولین مبتلایان به کرونا در ووهان استفاده شده است.

بنا بر اعلام رسانه‌های محلی ژاپن، دولت این کشور قصد دارد تولید این دارو را سه برابر کند تا مقدار کافی برای درمان ۲ میلیون بیمار در اختیار باشد.

کارآزمایی این داروها روی مبتلایان به کرونا نیز در ژاپن آغاز شده و تا ماه ژوئن ادامه خواهد داشت. 

 

رئیس جمهور مالاوی ۱۰ درصد از دستمزد خود را صرف مبارزه با کرونا کرد

«پیتر موتاریکا» رئیس جمهوری مالاوی دستور داد که ۱۰ درصد از دستمزد ماهۀ را برای مدت سه ماه کم کرده و صرف مبارزه با شیوع کرونا کنند.

آقای موتاریکا ماهانه ۳۶۰۰ یورو دستمزد دریافت می کند؛ وزرای دولت او اعلام کردند که همین اندازه از دستمزد ماهانه خود را کاسته و صرف مبارزه با شیوع کووید ۱۹ خواهند کرد.

اولین مورد ابتلا به کرونا در مالاوی واقع در جنوب شرق آفریقا روز پنج‌شنبه تایید شد و پس از آن نیز مقررات وضعیت اضطراری در سراسر آن اجرا گردید. 

تا کنون ابتلای ۴ نفر در این کشور ۱۸ میلیونی به ویروس کرونا تایید شده است.

 

استفاده بحرین از برچسب‌های الکترونیکی برای کنترل افراد در دوران قرنطینه

بحرین با نصب برچسب‌های الکترونیکی روی دست افراد مشکوک به ابتلا به کرونا، فعالیت‌های روزانۀ آنها را کنترل می‌کند.

‌ین برچسب‌ها که شبیه ساعت مچی است، به کمک یک اپلیکیشن قابل بهره برداری هستند و به مسئولان کمک می‌کنند تا از ماندن افراد مشکوک به ابتلا به کرونا یا آنهایی که به تازگی از سفر برگشته‌اند، در خانه‌هایشان مطمئن شوند.

 به کمک این برچسب، اگر فرد مبتلا بیش از ۱۵ متر از گوشی هوشند خود دور شود، پیامی برای مسئولان فرستاده خواهد شد.

در این کشور متخلفانی که قوانین قرنطینه را زیر پا بگذارند با سه ماه زندان یا جریمه‌ای نقدی به ارزش ۲۶ هزار دلار روبرو خواهند شد.

 

کره جنوبی؛ ادامه محدودیتهای اجتماعی تا زمان کاهش نرخ ابتلا به کرونا به ۵۰ مورد در روز

کره جنوبی روز یکشنبه اعلام کرد قوانین سخت گیرانه‌ای را که با هدف کاهش سرعت انتشار ویروس کرونا وضع کرده، تا زمان رسیدن به نرخ حداکثر ۵۰ مبتلا در روز ادامه خواهد داد.

به این ترتیب محدودیتهای اجتماعی که قرار بود روز دوشنبه به پایان برسد، برای دو هفته دیگر تمدید خواهد شد.

سئول توانسته است با اجرای قوانین سختگیرانه و اجرای دقیق دستورالعمل‌های پیشگیری، شناسایی و درمان بیماران، به یکی از موفق‌ترین نتایج کنترل این ویروس در آسیا دست یابد و نرخ آلودگی‌های جدید را به زیر ۱۰۰ آلودگی در روز کاهش دهد.

شمار مبتلایان به کرونا در کره جنوبی با ۸۱ مورد تایید شده طی ۲۴ ساعت گذشته به عدد ۱۰ هزار و ۲۳۷ نفر رسیده است. این ویروس تا کنون ۱۸۳ قربانی نیز در این کشور برجای گذاشته است.

 

آلمان؛ نرخ روزانه ابتلا به کرونا همچنان نزولی است

شمار موارد جدید ابتلا به کرونا در آلمان طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۷۹ نفر بوده و به این تریتب شمار کل مبتلایان کرونا در این کشور به ۹۶ هزار و ۴۷۱ نفر رسیده است. 

بنا بر اعلام موسسه دولتی «روبرت کخ» آلمان نرخ روزانه ابتلا به کرونا در این کشور برای سومین روز پیاپی همچنان نزولی است.

شمار کل قربانیان کرونا در آلمان نیز به رقم ۱۴۴۷ رسیده است.

 

شیوع کرونا در یونان؛ دومین اردوگاه مهاجران نیز قرنطینه شد

وزارت مهاجرت یونان روز یکشنبه اعلام کرد که پس از مثبت بودن نتیجۀ آزمایش کرونای یک مرد ۵۳ ساله، دومین اردوگاه مهاجران در سرزمین اصلی خود را نیز قرنطینه کرده است.

 

بنابراین گزارش، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان تا ظهر یکشنبه ۵ آوریل به بیش از ۱ میلیون و ۲۰۵ هزار نفر رسید. بنا بر گزارش‌ نهادهای بهداشتی کشورهای مختلف در سراسر جهان، شمار قربانیان کووید ۱۹ نیز تا حدود ۶۵ هزار نفر افزایش یافته است.

ایالات متحده آمریکا با بیش از 312 هزار  و 249مبتلا همچنان بیشترین بیماران کووید ۱۹ را دارد و پس از آن کشور اسپانیا با بیش از 130 هزار و 700 مبتلا قرار دارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.