بانک جهانی بسته کمک‌های اضطراری برای حمایت از کشورهای درحال توسعه را تایید کرده است.

 

به گزارش جماران به نقل از آناتولی، بانک جهانی برای حمایت از کشورهای درحال توسعه به منظور مبارزه با ویروس کرونا طی 15 ماه آینده مبلغ 160 میلیارد دلار کمک مالی ارائه خواهد کرد.

بانک جهانی طی بیانیه‌ای اعلام کرد که برای حمایت از مبارزه کشورهای درحال توسعه با شیوع ویروس کرونا طی 15 ماه آینده مبلغ 160 میلیارد دلار کمک مالی ارائه خواهند کرد.

بر اساس این بیانیه بانک جهانی بسته کمک‌های اضطراری برای حمایت از کشورهای درحال توسعه را تایید کرده است.

بنابه این بسته در ابتدا به 25 کشور مبلغ 1.9 میلیارد دلار کمک مالی ارائه و برای بیش از 40 کشور دیگر نیز برنامه‌های جدیدی راه‌اندازی خواهد شد.

در این بیانیه آمده است کمک مالی مذکور در مرحله اول به کشورهای افغانستان، آرژانتین، کیپ ورد، کامبوج، جمهوری دموکراتیک کنگو، جیبوتی، اکوادور، اتیوپی، غنا، هائیتی، هندوستان، کنیا، قرقیزستان، مالدیو، موریتانی، مغولستان، پاکستان، پاراگوئه، سائوتومه و پرنسیپ، سنگال، سیرالئون، سریلانکا، تاجیکستان، گامبیا و یمن ارائه خواهد شد.

همچنین در این بیانیه با اشاره به اینکه برای تقویت تدابیر پیشگیرانه این کشورها از شیوع ویروس کرونا طی 15 ماه آینده 160 میلیارد دلار کمک مالی ارائه خواهد شد، گفته شد هدف این بسته اقتصادی، کاهش مدت بهبود اقتصادی، ایجاد شرایط توسعه و حمایت از نیازمندان و شرکت های کوچک است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.