اگرچه ایالات متحده آمریکا بیشترین شمار مبتلایان را به ثبت رسانده است اما ایتالیا با ثبت ۱۴ هزار و ۶۸۱ مرگ، بیشترین شمار جان باختگان را در سراسر جهان دارد.

 

به گزارش جماران ، یورونیوز در گزارشی نوشت: بنا بر آخرین آمار منتشر شده، شمار مبتلایان به کرونا در سراسر جهان به بیش از ۱ میلیون و ۲۶ هزار نفر و شمار جان باختگان آن به بیش از ۵۴ هزار نفر رسیده است. آمریکا، اسپانیا و ایتالیا همچنان بیشترین شمار مبتلایان در جهان را دارند.

اگرچه ایالات متحده آمریکا بیشترین شمار مبتلایان را به ثبت رسانده است اما ایتالیا با ثبت ۱۴ هزار و ۶۸۱ مرگ، بیشترین شمار جان باختگان را در سراسر جهان دارد.

 

اولین قطعنامه سازمان ملل برای مقابله با شیوع ویروس کرونا صادر شد

آخرین اطلاعات و آمار جهانی مبتلایان و قربانیان ویروس مرگبار کرونا در روز جمعه ۱۵ فروردین (سوم آوریل) را در این صفحه پیگیری کنید.

 

۷۶۶ نفر دیگر در ایتالیا در اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان باختند

ایتالیا روز جمعه ۷۶۶ مورد فوتی دیگر در اثر ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرد و  آمار کل قربانیان این ویروس به ۱۴ هزار و ۶۸۱ نفر افزایش یافت.

با این حال روند ابتلای جدید به این ویروس در ایتالیا در حال کند شدن است. مقام‌های این کشور در شبانه روز گذشته ۴ هزار و ۵۸۵ مورد ابتلای جدید در این کشور را گزارش کرده‌اند که نسبت به روز گذشته کاهش یافته است. همچنین در ۲۴ ساعت گذشته هزار و ۴۸۰ نفر نیز بهبود پیدا کرده‌اند.

 

آیا واکسن سل ایمنی بدن ما را در برابر ویروس کرونا بالا می‌برد؟

در حالی که به‌نظر می‌رسد تولید واکسن خاص برای مقابله با ویروس جدید کرونا ماه‌ها و شاید بیش از یک سال طول خواهد کشید، تحقیقات متعددی درباره تاثیر احتمالی حفاظتی واکسن سل در این زمینه در حال انجام است.

«کامیی لوشت» رئیس بخش تحقیقات موسسه ملی بهداشت و تحقیقات پزشکی در انستیتو پاستور شهر لیل به خبرگزاری فرانسه گفت: «چندین دهه است که می‌دانیم ب.ث.ژ (واکسن بیماری سل) دارای اثرات مفید نامشخص است.» یعنی فرد را در برابر سایر بیماری‌ها غیر از بیماری اصلی که سل باشد حفاظت می‌کند.

 

 

بزرگترین استادیوم فوتبال آلمان به مرکز درمانی ویروس کرونا تبدیل می‌شود

تیم «بورسیا دورتموند» در بیانیه‌ای تایید کرد که استادیوم «وستفالن» که بزرگترین استادیوم فوتبال آلمان محسوب می‌شود به یک مرکز درمانی برای بیماران مبتلا به کرونا تبدیل می‌شود.

مدیران تیم دورتموند تصریح کرده‌اند که از این تسهیلات مکانی مناسب برای کمک به مردم استفاده خواهد شد.

این باشگاه اعلام کرد که استادیوم را با همکاری مرکز خدمات درمانی نوردراین وست‌فالن تغییر شکل خواهند داد.

 

شمار قربانیان ویروس کرونا در آلمان به ۱۱۱۱ نفر رسید

طبق آخرین آمار اعلام شده، تاکنون ۱۱۱۱ نفر در آلمان بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا جان خود را از دست داده‌اند. 

طبق آمارهای رسمی اعلام شده نیز شمار مبتلایان به این ویروس نیز کمی بیش از ۸۵ هزار نفر ثبت شده است.

 

مبتلایان فقیر کرونا در اکوادور تنها در خانه یا خیابان می‌میرند

در شهر «گوایاکیل» اکوادور بسیاری از افرادی که به ویروس کرونا دچار شده‌اند یا در خیابان یا تنها در خانه بر اثر این بیماری جان می‌بازند.

این شهر بندری که بزرگ‌ترین شهر اکوادور بوده و با بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت حتی از پایتخت، کیتو نیز بزرگ‌تر است، تا پیش از این «مروارید اقیانوس آرام» خوانده می‌شد. اما با رسیدن کرونا از چند هفته پیش به این سو بیشتر به شهر وحشت شباهت پیدا کرده است.

بر اساس آماری که منابع دانشگاهی منتشر کرده‌اند، در این زمان به طور میانگین از هر ۱۰۰ هزار نفر، ۱.۳۵ نفر بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست می‌دهند. این بالاترین میزان مرگ و میر کرونا در آمریکای جنوبی است و برای مقایسه باید دانست که در شهر پر جمعیت سائو پائولو در برزیل به طور میانگین از هر ۱۰۰ هزار نفر ۰.۹۲ نفر قربانی کرونا می‌شوند.

در محله‌های فقیرنشین گوایاکیل که امکانات بهداشتی اندکی دارند، قربانیان کرونا بیش از جاهای دیگر در خطر مرگ قرار گرفته‌اند. این در حالی است که دولت اکوادور مقررات قرنطینه عمومی سختگیرانه‌ای را در کشور اعلام کرده است.

در محله‌های فقیر گوایاکیل این روزها بسیار پیش می‌آید که جسد افراد فقیر قربانی کرونا در خیابان دیده شود. جسد این افراد هم غالبا ساعت‌ها، بلکه روزها در خیابان می‌ماند و به دلیل آب و هوای حاره‌ای در این شهر مشکلات بهداشتی و عفونی دیگری نیز به بار می‌آورد.

با وجود آن که در سایر کشورها با بالا رفتن آمار جان‌باختگان کرونا فعالیت شرکت‌های خدمات کفن و دفن به طور طبیعی و منطقی بیشتر شده، اما کار این گونه شرکت‌ها در گوایاکیل رونق چندانی نیافته است. در واقع اغلب مأموران این شرکت‌ها از ترس ابتلا به بیماری به جمع‌آوری اجساد افراد تنها مانده در منزل نمی‌روند.

«لنین مورنو» رئیس جمهوری اکوادور در برابر حجم وسیع انتقاد مردم مجبور شد گروه‌هایی از مأموران پلیس و ارتش را برای جمع‌آوری اجساد در خانه‌ها و خیابان‌ها به بندر گوایاکیل بفرستد. از روز دوشنبه گذشته که مأموران دولتی برای این کار به شهر گسیل شدند تا کنون حدود ۱۵۰ جسد از خانه‌ها جمع‌آوری شده است.

«خوان کارلوس زبالوس» وزیر بهداشت اکوادور نیز از جانب خود از خانواده‌های قربانیان کرونا در کشورش به دلیل کمبودهای جاری عذرخواهی کرد. با این حال وی هشدار داد که در روزهای آینده وضعیت شیوع کرونا و ابتلا به این ویروس در استان گوایاس به مرکزیت گوایاکیل بدتر خواهد شد.

بر اساس آمار رسمی در کشور ۱۷ میلیونی اکوادور تا کنون ۳ هزار و ۱۶۳ نفر به کووید ۱۹ دچار شده و ۱۲۰ نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. ۷۰ درصد مبتلایان قطعی کرونا در اکوادور متعلق به استان گوایاس بوده است.

 

 

شمار قربانیان کووید-۱۹ در ایالات متحده از ۶۰۰۰ نفر گذشت

بنا به گزارش‌های مقام‌های بیمارستانی و درمانی ایالات متحده آمریکا، شمار قربانیان بیماری کووید-۱۹ در این کشور در شبانه روز گذشته با بیش از ۱۰۰۰ مورد افزایش، به ۶۱۰۰ نفر رسیده است. 

ایالات متحده تا عصر جمعه با ثبت بیش از ۲۴۴هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا، با اختلاف زیاد بیش از دیگر کشورهای درگیر با این بیماری، قربانی آن بوده است.

 

سرجیو روسی، طراح مشهور ایتالیایی در پی ابتلا به کرونا درگذشت

«سرجیو روسی» طراح و سازنده کفش‌های لوکس ایتالیایی در سن ۸۵ سالگی در شهر کوچک چزنا در مرکز ایتالیا درگذشت.

علت مرگ او ابتلا به کووید ۱۹ اعلام شده است. 

 

آغاز به کار اولین بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی ارتش در لندن

بیمارستانی جدید که با کمک ارتش انگلیس در مدتی کمتر از دو هفته ساخته و تجهیز شده است، امروز جمعه در شرق لندن آغاز به کار کرد.

 بیمارستان «نانتینگل» که در یکی از مراکز برگزاری کنفرانس در شهر لندن راه اندازی شده، در حال حاضر دارای ۵۰۰ تخت مجهز به دستگاههای تهویه و اکسیژن است و این گنجایش را دارد که تا ۴ هزار بیمار را درمان کند.

این نخستین بیمارستان از ۶ بیمارستان موقتی است که قرار است به کمک ارتش دایر شود و به بهره برداری برسد.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در انگلیس به ۳۳ هزار و ۷۱۸ نفر و شمار قربانیان آن به ۲ هزار و ۹۲۱ نفر رسیده است.

 

آمریکا درباره شیوع کرونا در ژاپن به شهروندانش هشدار داد

سفارت آمریکا در توکیو امروز جمعه با انتشار بیانیه ای در وبسایت خود، به آمریکایی های حاضر در خاک ژاپن درباره احتمال شیوع گسترده کرونا در این کشور هشدار داد و به این ترتیب با این اخطار، در کنار منتقدانی همچون فرماندار توکیو قرار گرفت که معتقدند دولت «شینزو آبه» نخست وزیر این کشور تدابیر امنیتی کافی را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در این کشور به اجرا نگذاشته است.

دولت ژاپن برخلاف بسیاری از دولتها که محدودیتهای فزاینده‌ای را برای مقابله با کرونا وضع کرده اند، تا کنون تمایلی به این کار نداشته و همواره درباره خسارات سنگینی که هرگونه اعمال محدودیت می تواند بر سومین قدرت اقتصادی جهان وارد کند، هشدار داده است.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ژاپن ۲ هزار و ۶۱۷ نفر و شمار جانباختگان این ویروس ۶۳ نفر است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.