تولید کرم های ضدآفتاب ایرانی با نانو ذرات

یکی از شرکت های فناوری با تولید پودر نانو ذرات اکسید روی آن را در کرم های ضد آفتاب به کاربرد.

لینک کوتاه کپی شد

 

به گزارش جی پلاس، محمد شمسی، مدیرعامل این شرکت فعال در حوزه نانو فناوری فعالیت شرکت تحت مسئولیت خود را در حوزه تولید پودر نانو ذرات اکسید روی دانست و گفت: تقریبا 4 ماه است که خط تولید پودر نانو ذرات اکسید روی را راه‌اندازی کرده‌ایم و این محصول به تولید انبوه رسیده است. ظرفیت تولید این پودر 200 کیلوگرم در ماه است ،البته در حال حاضر 150 کیلوگرم در ماه تولید و به بازار عرضه می‌کنیم.

شمسی تولید این نانو ذرات را مربوط به پروژه دوره کارشناسی خود دانست که در آن قرار بود به روش الکترولس، نانوذرات اکسیدروی (ZnO) روی سطحی قرار داده شود و ادامه داد: این پروژه که با هدف چاپ مقاله انجام شده بود، به من کمک کرد تا روش سنتز نانوذرات اکسید روی را توسعه دهم و با اتمام پروژه موضوع استفاده کاربردی از اکسید روی مسکوت ماند و با آشنایی بیشتر با پتانسیل‌های نانوذرات اکسیدروی تصمیم به تجاری‌سازی این فناوری گرفتم.

به گزارش ستاد نانو، وی با بیان اینکه با از کنار هم قرار دادن روش‌های مختلف و بهینه‌سازی آنها، روشی با سرعت و کارایی بالا برای تولید صنعتی پودر نانوذرات اکسید روی ارائه کردیم، خاطر نشان کرد: در حال حاضر از این محصول در کرم‌های ضدآفتاب و آمیزه‌های گرانول پلیمری برای ایجاد خاصیت آنتی‌باکتریال کاربرد استفاده می‌شود و این محصول به صنعت آرایشی و بهداشتی، نساجی و پلیمر عرضه شده است.

مطلب مرتبط: 

 

دیدگاه تان را بنویسید