تولید نانوپودرهایی برای آنتی باکتریال کردن سطوح

4 نوع نانو پودر توسط شرکت دانش بنیان تولید شده است که در صنعت کاشی و سرامیک استفاده می شود و موجب آنتی باکتریال شدن سطوح می شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سعید قربانی، عضو هیئت مدیره این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه برای تامین نیاز صنعت کاشی و سرامیک 4 پودر "نانو ذرات فلورید منیزیم"، "نانو میله‌های سولفید روی"، "نانوپودر اکسید سیلیسیم" و "نانوپودر گاما آلومینا" را به بازار عرضه کردیم، افزود: با کانون پتنت در حال مذاکره هستیم تا فناوری ساخت این محصولات را به صورت پتنت به ثبت برسانیم. با این اقدام شرایط برای صادرات و فروش فناوری به شرکت‌های خارجی تسهیل می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌هایی برای صادرات این نانوپودرها به چین داریم که امیدواریم به زودی محقق شود، یادآور شد: در سال گذشته 900 میلیون ریالی نانو پودر به فروش رساندیم که نیمی از این فروش مربوط به محصولات نانویی می‌شود از این رو برنامه‌هایی برای توسعه بازار در سال جاری در دستور کار قرار داده‌ایم.

قربانی اظهار کرد: در این راستا با دو شرکت از یکی هلدینگ‌های کشور وارد مذاکره شدیم تا از نانوپودرهای تولید شده در این شرکت برای ایجاد خواص "فسفرسانس" و "آنتی‌باکتریال" در محصولات این هلدینگ استفاده شود. در حال حاضر در حال طی مراحل تست هستیم و بعد از تایید وارد فرایند انعقاد قرارداد خواهیم شد. در صورت نهایی شدن قرارداد برای 400 هزار مترمربع کاشی آنتی‌باکتریال، نانوپودر در اختیار تولیدکننده قرار می‌دهیم.

عضو هیئت مدیره این شرکت خاطر نشان کرد: در سال گذشته صاایران یکی از مشتریان اصلی محصولات این شرکت بوده و نانوپودرهای تولید شده را برای تولید محصولات مختلف مورد استفاده قرار داده است. صنایع کاشی و سرامیک و نسوز و همچین صنایع پتروشیمی و پوشش‌دهی بازارهای هدف این شرکت در سال گذشته بوده است.

وی نانوساختار بودن و جلوگیری از تجمع نانوذرات، قیمت مناسب، بومی بودن فناوری تولید و امکان تغییر در ساختار و ماهیت ماده و خلوص بالا به واسطه روش تولید را از جمله مزیت‌های محصولات تولید شده در این شرکت دانست.

دیدگاه تان را بنویسید