گزارش جی پلاس از شروع احتمالی فوتبال؛

خروج فوتبال از کما بعد از سه ماه؟!

تعطیلی فوتبال ایران و به خصوص لیگ برتر از دو ماه گذشته و تا امروز ادامه دارد اما گمانه زنی هایی درباره شروع مجدد این رقابت ها شکل گرفته و چه بسا در سه ماهگی، فوتبال از کما خارج شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ مدت ها است که خبری از برگزاری فوتبال در ایران نیست و کرونا روی همه فعالیت های این رشته سایه انداخته است. چهاردهم اسفند سال گذشته سازمان لیگ در پی دستور ستاد ملی مقابله با کرونا، مسابقات فصل جاری را در تمام سطوح تا چهاردهم فروردین تعطیل کرد.

تعطیلی یک ماهه مسابقات با امیدواری به کاهش روند ابتلا به این ویروس صادر شده بود اما با افزایش شمار مبتلایان و با دستور رئیس جمهور، رویدادهای ورزشی و به تبع آن مسابقات فوتبال تا مدت زمان نامعلومی تعطیل شده است.

*آغاز سومین ماه قرنطینه

فوتبال وارد سومین ماه از قرنطینه شد اما در این روزها زمزمه هایی مبنی بر صدور مجوز درباره آغاز فعالیت های ورزشی شنیده می شود اما این دستور با محدودیت هایی همراه است.

در صورت اجازه ستاد مقابله با ویروس کرونا، تیم ها قادر خواهند با در نظر گرفتن تمام شرایط بهداشتی، تمرینات خود را برگزار کنند و فعلا این دستور به منزله برگزاری مسابقات نیست. هر چند سازمان لیگ مترصد فرصتی است تا مسابقات را برگزار کند و از بار عقب افتادگی فوتبال بکاهد.

به گفته مسئولان سازمان لیگ، فصل جاری بعد از سه هفته از آغاز تمرینات آماده سازی برگزار خواهد شد و به صورت فشرده دنبال می شود. این سازمان در توضیح برنامه احتمالی فصل جاری مسابقات تاکید کرده که هواداران در ورشگاه ها نخواهند بود تا به این صورت یکی از سرمایه های فوتبال ایران یعنی هواداران غایب باشند.

*قرنطینه فوتبال چهار ماهه می شود؟

ورود فوتبال به چهارمین ماه تعطیلی دور از انتظار نیست و امکان پذیر است چرا که با احتساب سه هفته برگزاری تمرینات و همین طور صادر نشدن دستور بازگشت تیم ها به اماکن ورزشی، احتمال دارد تا نیمه خرداد رویدادی برگزار نشود.

کما اینکه در گذشته یکی از تاریخ های احتمالی شروع مسابقات نیمه خرداد بود که مسئولان ابراز امیدواری کردند در آن تاریخ مسابقات را آغاز کنند.

فوتبال/ لیگ برتر

*چشم پوشی سازمان لیگ بر اختلافات

اختلافات زیادی در چگونگی شروع یا عدم شروع مسابقات وجود دارد. تقریبا هر کسی براساس وضعیت خود در جدول رده بندی یک پیشنهاد را به سازمان لیگ ارائه کرده و روی آن پافشاری می کند.

برخی خواهان لغو فصل جاری هستند اما جدول فعلی را قبول ندارند و معتقدند نباید تیم صدرنشین قهرمان شود یا قعرنشین ها سقوط کنند و یا عده ای هم که خواهان ادامه فصل جاری هستند، مخالفان خود را دارند.

اما مهم ترین اعتراض تیم ها درباره تاریخ سه هفته ای سازمان لیگ برای برگزاری تمرینات آماده سازی تیم ها است که صدای پرسپولیسِ صدرنشین و همینطور پیکان قعرنشین جدول را هم در آورده است و همه در این مورد اتفاق نظر دارند.

کارشناسان هم معتقدند آماده سازی سه هفته ای با توجه به تقویم فشرده مسابقات می تواند موجب مصدومیت شمار زیادی از فوتبالیست ها شود و در گرمای تابستان تبدیل به یک بحران جدی شود.

به هر حال سازمان لیگ که برنامه شروع مسابقات را طراحی کرده و در انتظار مجوز ستاد مقابله با کرونا است، باید نیم نگاهی هم به این مسائل داشته باشد.

فوتبال به سبک دورهمی/ برگزاری لیگ ایران با کمک مهران مدیری!

قحطی فوتبال ایرانی تا خرداد/ گرمای فوتبال با تابستان برمی گردد؟

نیمه تمام ماندن اولین رقابت فوتبالی در ایران! / صدای معترضان بلند شد

تیفوسی ها و دلتنگی برای مستطیل سبز /هواداران در انتظار غروب کرونا و طلوع دوباره فوتبال

در دنیای تو "اخلاق" کجاست؟

سرنوشت لیگ های فوتبال جهان چه می شود؟

دیدگاه تان را بنویسید