گزارش جی پلاس از یک تصمیم بحث برانگیز

نیمه تمام ماندن اولین رقابت فوتبالی در ایران! / صدای معترضان بلند شد

هیات فوتبال تهران در تصمیمی بحث برانگیز و برخلاف سایر مسابقات در ایران، رقابت های این استان را نیمه تمام و قهرمان ها را معرفی کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ با شیوع ویروس کرونا در ایران، مسابقات ورزشی در رشته های مختلف در بلاتکلیفی به سر می برند و سرنوشت ادامه مسابقات نامشخص است. البته برخی از رشته ها از جمله والیبال و بسکتبال درباره مسابقات لیگ تصمیم گیری کردند و مسابقات بدون مشخص شدن قهرمان، ناتمام اعلام شده است.

این وضعیت در فوتبال بحرانی تر است. فیفا و کنفدراسیون های تابعه اش هنوز اجازه نیمه تمام گذاشتن مسابقات را به هیچ کشوری نداده اند و در واقع همه را ملزم به ادامه برگزاری مسابقات با بهبود اپیدمی کرونا کرده است.

در میان کشورهای مختلف، چندی پیش بلژیک مسابقات باشگاهی خود را در فاصله یک هفته به پایان رقابت ها، تمام شده اعلام کرد تا پرونده این فصل را با تعیین قهرمان ببندد اما بعد از دو روز، یوفا به این موضوع ورود و تصمیم مسئولان بلژیکی را معلق کرد. این اقدام یوفا اتمام حجت با سایر کشورهای عضو این منطقه بود تا قصدی برای نیمه تمام گذاشتن مسابقات نداشته باشند.

*فوتبال تهران بدون برگزاری تمام شد!

در مدت زمان اخیر فوتبال باشگاهی ایران هم با اختلافاتی در ادامه برگزاری مسابقات مواجه است. برخی از تیم ها خواستار نیمه تمام اعلام شدن فصل بدون تعیین قهرمان هستند چرا که امکان برگزاری تمرینات و آماده نگه داشتن بازیکنان خود را ندارند و برخی هم خواستار برگزاری بازی های باقی مانده و یا تعیین قهرمان با توجه به جدول موجود هستند.

این اختلافات باعث شده تا فدراسیون ها هیچ گونه تصمیم بحث برانگیزی اتخاذ نکنند و همه را در انتظار برگزاری ادامه فصل جاری نگه دارند و فعلا باشگاه ها چشم انتظار اعلام شروع مجدد فصل جاری هستند.

با وجود تمام این مسائل، هیات فوتبال تهران که از حیث برگزاری مسابقات در رده استانی سرآمد سایر استان ها به شمار می رود، تصمیم گرفت مسابقات را را نیمه تمام رها کند و از برگزاری ادامه فصل رقابت ها چشم پوشی کند.

در پی این تصمیمات، تیم نیروی زمینی تهران در فاصله دو هفته به اتمام رقابت ها و اختلاف چهار امتیازی، قهرمان مسابقات اعلام شده است.

*اعتراض مربیان و باشگاه ها به تصمیم هیات فوتبال

تصمیم هیات فوتبال برای نیمه تمام ماندن مسابقات اعتراضات بسیاری به دنبال داشته است و مربیان فوتبال در رده های پایه به این اتفاق معترض شدند. یکی از معترضان رضا حسن زاده، سرمربی تیم زیر 23 سال استقلال است که تیمش در فاصله دو بازی مانده به اتمام فصل، با اختلاف 4 امتیازی نسبت به صدرنشین در رده دوم قرار داشت.

او معتقد است، به علت شانس تیمش برای کسب قهرمانی، باید ادامه رقابت ها برگزار شود و یا تیمش به همراه نیروی زمینی به مقام قهرمانی دست یابد.

*سکوت فدراسیون فوتبال!

فدراسیون فوتبال به عنوان متولی این امر در ایران هنوز در برابر موضع هیات تهران سکوت کرده و تصمیم گیری نکرده است.

باید دید این اقدام هیات فوتبال تهران، طبق قوانین بین المللی معتبر است یا به صورت دلخواه و از سوی مسئولان تهران اتخاذ شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید