جی پلاس؛

فونیکه سی؛ قاتل در کام مرگ

بازیکن سابق صنعت نفت آبادان و آقای گل سابق لیگ برتر، در سن 33 سالگی به خاطر بیماری درگذشت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ فونیکه سی بازیکن 33 ساله اهل مالی بعد از مدت‌ها تحمل بیماری سرانجام درگذشت. البته تاکنون اخبار ضد و نقیض دیگری هم درباره علت مرگ این بازیکن مانند تصادف با خودرو شخصی نیز منتشر شده است و هنوز رسما اعلام نشده که علت مرگ این بازیکن چیست.

با این وجود این بازیکن اهل مالی روزگاری یکی از خطرناک ترین مهاجمان خارجی حاضر در فوتبال ایران بود که بیش از هر تیمی پرسپولیس را قربانی گلزنی های خود کرده بود و در یک فصل حضور در لیگ برتر فوتبال ایران، توانست در 32 بازی 20 بار گلزنی کند. این عملکرد درخشان پایان حضور او در ایران و ادامه فوتبالش در امارات بود.  

*ورود به فوتبال ایران با پیراهن نساجی

این مهاجم آفریقایی در ابتدا با پیراهن نساجی مازندران در لیگ ایران بازی کرد و در 20 بازی از لیگ دسته یک فوتبال، 10 بار موفق به گلزنی شد تا مدنظر سایر تیم های دسته یکی قرار گیرد و تبدیل به بهترین بازیکن خارجی سال های اخیر تیم محبوب شمال کشور شود.

او سپس با جدایی از نساجی راهی جنوب کشور و ایرانجوان بوشهر شد و با ۱۱ گل زده در ۱۸ بازی به یکی از مهاجمان خوب فوتبال ایران تبدیل شد.

فونیکه سی

*حضور در لیگ برتر به عنوان یک پدیده

عملکرد درخشان او به همراه دو تیم دسته اولی، موجب پیوستن به صنعت نفت آبادان در لیگ یازدهم شد. او توانست در 32 بازی برای این تیم در 20 بازی گلزنی کند و تبدیل به گلزن ترین بازیکن برزیل ایران در لیگ برتر شود.

اوج درخشش او در دو بازی رفت و برگشت مقابل پرسپولیس بود که در بازی برگشت با زدن 3 گل به پرسپولیس، موجب برتری 4 بر 2 آبادانی ها مقابل پرسپولیس شد.

*آخرین هت تریک یک مهاجم مقابل پرسپولیس

فونیکه سی در این دیدار دو بار از روی ضربه ایستگاهی موفق به گلزنی شد و گل سومش را هم از دهانه دروازه پرسپولیس به ثمر رساند.  این سه گل از فونیکه سی، آحرین هت تریک یک بازیکن در لیگ برتر مقابل پرسپولیس بود.

*حضور در لیگ امارات

این بازیکن که خیلی دیر در ایران شناخته شد و به امارات رفت، در لیگ این کشور هم یک بازیکن گلزن بود و به طور متوسط در هر فصل بیش از 10 را به ثمر رساند. افزایش سن و کاهش آمار گلزنی او در امارات، موجب رفتنش به فوتبال کمتر شناخته شده سودان شد که مقصد نهایی او هم همین کشور بود.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید