مربی باجو، گزینه چه کسی است؟

دی‌بیاسی- تیم ملی، مذاکره یا بازارگرمی؟

به نظر می‌رسد ماجرای حضور دی‌بیاسی در تیم ملی بیشتر بازارگرمی است تا اینکه واقعیت داشته باشد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، جیووانی دی‌بیاسی در رسانه‌های ایران و ایتالیا به یکی از گزینه‌های اصلی سرمربیگری در تیم ملی ایران تبدیل شده است. سرمربی 63 ساله‌ای که رزومه چندان موفقی ندارد اما مشخص نیست چرا در طول یک سال اخیر گزینه قریب به اتفاق تیم‌های ایرانی شده و حالا می‌گویند قرار است با قراردادی 30 ماهه روی نیمکت تیم ملی ایران بنشیند.

دی‌بیاسی مربیگری را در مودنا آغاز کرد و در این تیم نتایج خوبی کسب کرد و مطرح شد. او فصل 2002-2001 با مودنا نایب‌قهرمان سری ب شد و به سری آ صعود کرد تا برای نخستین بار طعم مربیگری در بالاترین سطح از فوتبال باشگاهی در ایتالیا را بچشد. او بعدها روی نیمکت تورینو، برشیا، لوانته اسپانیا، اودینزه، تیم ملی آلبانی و البته آلاوس در لالیگا نشست اما فقط در آلبانی بود که روزهای موفقی را پشت سر گذاشت.

2nVF_b32huK_l

بیشترین مدتی که دی‌بیاسی روی نیمکت یک تیم نشسته، مربوط به دوران حضورش در تیم ملی آلبانی است. او به مدت 6 سال و از نوامبر 2011 تا ژوئن 2017 در تیم ملی آلبانی مشغول به فعالیت بود و این تیم را به دور نهایی مسابقات یورو 2016 رساند. در رده باشگاهی هم بیشترین زمانی که دی‌بیاسی روی نیمکت یک تیم نشسته، متعلق به دوران حضورش در مودنا است که به مدت چهار فصل و از جولای 1999 تا ژوئن 2003 است.

جیووانی دی‌بیاسی در برشیا سابقه کار با روبرتو باجو را در کارنامه دارد. مهاجم افسانه ای و سابق تیم ملی ایتالیا که آخرین فصل از فوتبال خود را زیر نظر دی‌بیاسی سپری کرد. فصل 2004-2003 که برشیا با تکیه بر توانایی‌های کاپیتان باجو توانست در سری آ باقی بماند و این موفقیت را در روز پایانی مسابقات جشن بگیرد.

دی‌بیاسی در اودینزه هم سابقه کار با بازیکنان بزرگی را در رزومه خود دارد. بازیکنانی نظیر سمیر هندانوویچ که کاپیتان و دروازه بان فعلی اینترمیلان است و یا آنتونیو دی‌ناتاله که سال‌ها در این باشگاه و تیم ملی ایتالیا درخشید. از دیگر شاگردان دی‌بیاسی می‌توان به کوادرادوی کلمبیایی اشاره کرد. وینگر فعلی یوونتوس و شاگرد کارلوس کی‌روش در تیم ملی کلمبیا که سابقه بازی در چلسی را نیز در کارنامه دارد.

giovannidebiasi

دی‌بیاسی همیشه در بخش رسانه‌ای موفق عمل کرده، نمونه‌اش زمانی که با رزومه‌ای نه چندان موفق کاندیدای مربیگری در تیم ملی ایتالیا شد و البته این موضوع فقط در حد حرف و واکنش رسانه‌ها باقی ماند. حالا باید ببینیم در روزهایی که فدراسیون فوتبال رئیس ندارد و عمر هیات‌رئیسه هم تنها 7 هفته دیگر است، آیا مذاکره با دی‌بیاسی واقعی است یا نه؟

 

دیدگاه تان را بنویسید