گزارش جی پلاس از احتمال انتخاب مربی ایرانی برای تیم ملی؛

گل محمدی و مذاکره با فدراسیون فوتبال/ شاگرد برانکو جانشین ویلموتس می شود؟

یحیی گل‌محمدی با غیبت در تمرینات بدنسازی تیمش و مذاکره با فدراسیون فوتبال، گمانه‌زنی‌ها برای هدایت تیم ملی را افزایش داده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ مدت‌ها است که همکاری تیم ملی با مارک ویلموتس بلژیکی به پایان رسیده است و تکلیف نیمکت تیم ملی مشخص نیست و گزینه‌های زیادی برای جانشینی مربی بلژیکی مطرح شده است اما نه توافقی صورت گرفته و نه عزم جدی برای به توافق رسیدن وجود دارد.

تیمی که لقب شکست‌ناپذیر به خودش گرفته و بهترین نتیجه ایران در تاریخ جام‌های جهانی را کسب کرده بود، اکنون نه مربی دارد و نه حتی رییس فدراسیون درست و حسابی، آن هم در حالی که شرایط صعودش به محله دوم انتخابی جام جهانی سخت شده است و امکان دارد فاجعه‌ای در راه باشد.

با انتخاب حیدر بهاروند به عنوان سرپرست ریاست فدراسیون فوتبال، تلاش های برای انتخاب یک مربی برای تیم ملی بیشتر شده است ولی احتمال انتخاب گزینه خارجی با توجه به وضعیت مالی و تحریم‌های بانکی کاهش یافته است. 

در حالی که تا چندی قبل برانکو جدی‌‌ترین گزینه برای هدایت ایران بود، اکنون شاگرد برانکو در یک قدمی نیمکت تیم ملی قرار گرفته است. حالا یحیی گل محمدی که یکی از بهترین مربیان ایرانی در سال‌های اخیر فوتبال ایران بوده، بیش از هر زمانی به تیم ملی نزدیک شده است و احتمالا او هدایت این تیم را بر عهده خواهد گرفت. 

ظواهر نشان می‌دهد که این اتفاق در شرف رخ دادن است. تا به حال سابقه نداشته گل‌محمدی تیمش را در دوره بدنسازی رها کند اما این اتفاق افتاده است و شهرخودرو بدون گل‌محمدی در حال سپری کردن دوران بدنسازی است.

در همین زمینه،  بهاروند به عنوان سرپرست جدید، مذاکراتی با حمیداوی مالک شهرخودرو و گل‌محمدی داشته و ظاهرا هیچ مشکلی برای رقم خوردن این اتفاق وجود ندارد.

احتمالا بعد از اردوی آماده‌سازی شهرخودرو در یک کشور خارجی و پیش از بازی پلی‌‌آف این تیم در لیگ قهرمانان آسیا، گل محمدی سرمربی این تیم شود و او جدی‌ترین چالش دوران مربیگری خود را قبول خواهد کرد.

در حال حاضر اختلافات بسیار زیادی بر سر انتخاب مربی ایرانی یا خارجی وجود دارد و در بین مربیان ایرانی هم هستند اشخاص دیگری که ادعای هدایت تیم ملی را دارند. اتفاقی که می‌تواند چالش‌های زیادی را به همراه داشته باشد.

با این حال حمیداوی مالک شهرخودرو که در ابتدای فصل جاری حاضر نشد رضایت نامه گل‌محمدی را برای پرسپولیس صادر کند، اعلام کرده رضایتنامه این مربی فقط برای تیم ملی صادر می‌شود.

انتخاب گل‌محمدی به عنوان سرمربی تیم ملی در حالی است که طیف عمده‌ای از بازیکنان تیم ملی هم به علت مشکلات موجود در ایران، به مربی ایرانی رضایت داده‌اند و سردار آزمون این موضوع را به طور علنی اعلام کرد. 

باید دید انتخاب گل‌محمدی چه زمانی علنی می‌شود و چه پیامدهایی خواهد داشت.

 

دیدگاه تان را بنویسید