آخرین جزییات درباره وضعیت شکایات از خدمات تلفن همراه و ثابت

شکایت‌های ثبت‌شده از هر یک از اپراتورها در حوزه تلفن همراه و در حوزه تلفن ثابت، حاکی از افزایش شکایات در آبان ماه نسبت به مهر امسال است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، اداره کل حفاظت از حقوق مصرف‌کنندگان معاونت امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، گزارش ماهانه سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات مشترکان خدمات ارتباطی (سامانه ۱۹۵) تا پایان آبان ماه سال جاری را منتشر کرده است.

مهم‌ترین نتایج حاصل از تحلیل داده‌های استخراج‌شده از اپراتور همراه اول، حاکی از ‌آن است که در  آبان ماه در حوزه تلفن همراه، ۲۰۳۵ شکایت ثبت شده که ۳۱.۶ درصد شکایات مربوط به رومینگ ملی و بین‌الملل بوده و در آبان ماه نسبت به مهرماه افزایش قابل توجهی داشته است. تعداد شکایات رسیدگی‌شده در آبان ماه نسبت به مهر ماه ۲۸.۹ درصد افزایش داشته، درحالی‌که تعداد شکایات ثبتی در همین بازه ۷.۳ درصد کاهش داشته است.

با توجه به این آمار می‌توان نتیجه گرفت عملکرد این اپراتور در رسیدگی به شکایات در آبان ماه نسبت به مهر ماه افزایش ۳۶.۲ درصدی داشته است.

اما در اپراتور ایرانسل در آبان ماه در حوزه تلفن همراه ۱۱۶۴ شکایت ثبت شده که ۳۹.۳ درصد شکایات مربوط به پیامک متنی بوده و در آبان ماه نسبت به مهرماه افزایش قابل توجهی داشته است.

تعداد شکایات رسیدگی‌شده در آبان ماه نسبت به مهر ماه ۱.۵درصد افزایش داشته، درحالی‌که تعداد شکایات ثبتی در همین بازه ۱۳.۸ درصد افزایش داشته است.

با توجه به این آمار می‌توان نتیجه گرفت عملکرد این اپراتور در رسیدگی به شکایات در آبان ماه نسبت به مهر ماه کاهش ۱۲.۳ درصدی داشته است.

در اپراتور رایتل، در  آبان‌ماه در حوزه تلفن همراه  ۲۰۷ شکایت ثبت شده که ۴۹.۷ درصد شکایات مربوط به خدمات و مالکیت سیم‌کارت  بوده و در آبان ماه نسبت به مهرماه کاهش داشته است. تعداد شکایات رسیدگی‌شده در آبان ماه نسبت به مهر ماه ۲۴.۷ درصد کاهش داشته، درحالی‌که تعداد شکایات ثبتی در همین بازه ۱۸.۲ درصد کاهش داشته است. با توجه به این آمار می‌توان نتیجه گرفت عملکرد این اپراتور در رسیدگی به شکایات در آبان ماه نسبت به مهر ماه کاهش ۶.۵ درصدی داشته است.

در اپراتور مخابرات هم در آبان ماه در حوزه تلفن ثابت ۱۳۶۳ شکایت ثبت شده که ۹۰.۹ درصد شکایات مربوط به پشتیبانی و ارائه خدمات بوده و در آبان ماه نسبت به مهرماه افزایش داشته است.

اما تعداد شکایات رسیدگی‌شده در آبان ماه نسبت به مهر ماه ۱۵.۸ درصد کاهش داشته، درحالی‌که تعداد شکایات ثبتی در همین بازه ۱.۸درصد افزایش داشته است. با توجه به این آمار می‌توان نتیجه گرفت عملکرد این اپراتور در رسیدگی به شکایات در آبان ماه نسبت به مهر ماه کاهش ۱۷.۶ درصدی داشته است.

سامانه ثبت و پاسخگوئی به شکایات ۱۹۵ به منظور افزایش رضایت کاربران و رسیدگی به شکایت‌های مردمی در حوزه‌های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل تلفن ثابت، اینترنت، تلفن همراه، خدمات پستی، تشعشعات و دفاتر پیشخوان راه‌اندازی شده است.

مجید حقی - معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری- درباره برنامه اقدامات آینده برای بهبود سامانه ۱۹۵ و سرعت بخشیدن به روند رسیدگی به شکایات حوزه ICT، گفته بود راه‌اندازی سامانه ثبت «درخواست» با هدف تفکیک موضوعات مربوط به شکایت و درخواست، افزودن منوی راهنما در هر یک از مراحل ثبت شکایات در سامانه به منظور اطلاع‌رسانی صحیح به مشترکین در زمان ثبت شکایت و طراحی و پیاده‌سازی فرایند رسیدگی به شکایت با موضوع «جمع‌آوری سرویس»، از برنامه‌هایی است که قصد داریم در سال جاری عملیاتی کنیم.

دیدگاه تان را بنویسید