به گزارش ایرنا این منطقه گردشگری در ۴۰ کیلومتری شهر قلعه خواجه مرکز شهرستان اندیکا و در بخش چلو این شهرستان قرار دارد.

تاراز هرساله از آبان سفید پوش می‌شود و تا اواخر فروردین رخت سفید بر تن دارد.

دمای هوای منطقه تاراز در فصل تابستان نیز حدود ۲۰ درجه خنک تر از مرکز استان است.

در مسیر سفر به منطقه گردشگری تاراز، گردشگران می توانند از چشم اندازهای طبیعی منطقه گردشگری شیمبار نیز لذت ببرند.

این منطقه گردشگری در مسیر جاده  اندیکا شهرکرد قرار گرفته و از شهرستان های مسجد سلیمان ، لالی و ایذه قابل دسترسی است .

تاراز قطب گردشگری زمستانه در خوزستان

عضو شورای اسلامی بخش چلو در این باره به خبرنگار ایرنا می‌گوید: ارتفاع برف در منطقه تاراز در برخی مواقع به بیش از یک متر می رسد و حدود پنج ماه از سال کوه تاراز سفید پوش است.

نیازعلی سهرابی ادامه می‌دهد: زمینه لازم برای توسعه و ایجاد زیرساخت های ورزش های زمستانه در این منطقه فراهم است و نیاز است مسئولان عزم جدی تری داشته باشند.

وی می‌گوید: اواخر هفته تاراز گردشگرانی از جای جای خوزستان برای دیدن جلوه‌های زمستانه تاراز به این منطقه سفر می‌کنند.

 طبیعت تاراز از دید گردشگران

یکی از گردشگران منطقه تاراز که در این فصل با خانواده برای برف بازی به تاراز سفر کرده به خبرنگار ایرنا می‌گوید : بدون اغراق تاراز بهشت پنهان خوزستان، و سرزمین چهار فصل این استان است.

حسن علی پویا می‌افزاید: اصلا باورم نمی شد که خوزستان دارای چنین مناطق برفگیری باشد چرا که خوزستان را بیشتر با آب و هوای گرم آن می‌شناسند.

وی ادامه می‌دهد: در سفر به منطقه تاراز سه فصل پاییز ، بهار و زمستان را از نزدیک می توان لمس کرد چرا که در مسیر مسجدسلیمان طبیعت سرسبز و بهاری، شیمبار جلوه‌های پاییزی و در تاراز چشم اندازهای زمستانه قابل مشاهده است.

گردشگر دیگری که از ماهشهر به این منطقه سفر کرده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان می‌کند: خانواده ما در سفر به منطقه تاراز واقعا هیجان زده شدند و از چشم اندازهای زیبای تاراز لذت بردند.

حسین عساکره می‌گوید: تاراز واقعا از زیبایی‌های خاص خوزستان است که نیاز است بیشتر از این به هم استانی ها معرفی شود.

وی ادامه می‌دهد: البته مسئولان هم باید توجه بیشتری داشته باشند و برای برطرف کردن مشکل آنتن دهی تلفن همراه و دیگر زیرساخت های گردشگری در این منطقه چاره ای بیندیشند.

شهرستان اندیکا یکی از شهرهای تاریخی با چشم اندازهای زیبای طبیعی در شمال شرق خوزستان است.چشمه ها ، آبشارها ، کوه های به برف نشسته ، طبیعت بکر ، جنگل های انبوه و غارهای طبیعی از مناظر دیدنی این شهرستان هستند.

این شهرستان دارای ۷۰۰ محوطه تاریخی از دوره های مختلف و بیش از ۵۰ اثر ثبت ملی است. این شهرستان دارای سه بخش مرکزی، آبژدان و چلو است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.