گزارش جی پلاس؛

پایان نیم فصل و معادله صدرنشینی/ کدام تیم قهرمان نیم فصل است؟ + جدول

تکلیف نیم فصل نخست لیگ برتر هنوز مشخص نشده و تعدادی از بازی های مهم که مشخص کننده قهرمان نیم فصل است نیز برگزار نشده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال ایران روز گذشته برگزار شد و مسابقات به نیم فصل خود رسید اما هنوز جدول رده بندی لیگ برتر با برگزار هفته پانزدهم کامل نیست و تکلیف قهرمان نیم فصل نخست هم مشخص نشده است. با ورود به هفته شانزدهم در پایان این هفته، عملا از مرز نیم فصل عبور می کنیم و شاید قهرمانی نیم فصل که عنوان به خصوصی نیست اما رقبا برای خط و نشان کشیدن تمایل به فتح آن دارند، کمرنگ تر از گذشته باشد.

موضوع به عدم برگزاری تعدادی از مسابقات لیگ برتر مربوط می شود که در نتیجه تعدادی از تیم های صدرنشین هنوز یک بازی کمتر انجام دادند و همین یک بازی می تواند معادلات قهرمانی نیم فصل را تغییر دهد.

در حال حاضر استقلال با یک امتیاز بیشتر صدرنشین است اما این یک امتیاز به راحتی قابل دستیابی توسط سپاهان و پرسپولیس خواهد بود.

در ادامه نگاهی به تمام احتمالات قهرمانی نیم فصل خواهیم داشت:

استقلال

استقلال

آبی های پایتخت در روزهایی که سرمربی و مدیرعاملی ندارند، توانستند در آخرین بازی شاهین را در تهران با حساب 4 بر یک شکست دهند و کماکان بدون سرمربی هم به روند خوب خود ادامه دهند.

آبی ها در حال حاضر از حیث گل زده فاصله بسیار زیادی با رقبای خود دارند و اگر سپاهان و پرسپولیس نتوانند در بازی عقب افتاده خود به پیروزی برسند، بیرق قهرمانی نیم فصل در اختیار استقلال خواهد ماند.

سپاهان

سپاهان

طلایی پوشان اصفهانی در این فصل عزم خود را برای قهرمانی جزم کردند و یکی از دو تیم بدون شکست مسابقات محسوب می شوند. آن ها در هفته پانزدهم پیکان را شکست دادند تا کماکان شانس صدرنشینی و قهرمانی نیم فصل را داشته باشند.

شاگردان قلعه نویی با یک امتیاز کمتر در رده دوم قرار دارند و به علت تفاضل گل بهتر بالاتر از پرسپولیس قرار گرفتند. آن ها یک دیدار عقب افتاده دارند که برابر صنعت نفت آبادان، دیگر تیم آماده این فصل در جنوب ایران برگزار می شود.

این دیدار برای سپاهان آسان نیست و کمتر تیمی توانسته در آبادان از نفت امتیاز بگیرد و اگر سپاهان بتواند در این بازی به پیروزی برسد، عنوان قهرمانی نیم فصل از آن این تیم خواهد شد.

*پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیسی ها رفته رفته تبدیل به همان تیم مدعی عنوان قهرمانی شدند و اکنون با کسب چهارمین پیروزی متوالی خود در یک قدمی صدرجدول قرار دارند.

شاگردان کالدرون در آخرین مصاف خود توانستند سایپا را با دو گل شکست دهند و اکنون یک امتیاز با صدرجدول فاصله دارند.

آن ها نسبت به سپاهان برای کسب عنوان قهرمانی نیم فصل وضعیت بهتری دارند چرا که بازی عقب افتاده آن ها برابر نساجی قائم شهر در آزادی است و می توانند از هواداران خود مقابل این تیم انتهای جدولی استفاده کنند و با کسب سه امتیاز صدرنشین شوند.

*صنعت نفت آبادان

صنعت نفت آبادان

در هفته ای مدعیان قهرماین به پیروزی رسیدند، صنعت نفت هم در دقایق پایانی توانست ماشین سازی را شکست دهد و به عملکرد درخشان خود ادامه دهد.

صنعت نفت که یکی از بهترین فصول خود را تجربه می کند، این شانس را دارد که با برتری برابر سپاهان در بازی خانگی و عقب افتاده خود، هم امتیاز استقلال شود اما برای صدرنشینی شانس کمی دارد را چرا که تفاضل گل دو تیم اختلاف بسیار زیادی دارد.

هر چند هنوز تاریخ برگزاری بازی های عقب افتاده لیگ مشخص نشده و معلوم نیست چه زمانی این مسابقات برگزار خواهد شد و باید فعلا استقلال را قهرمان نیم فصل دانست.

Untitled

دیدگاه تان را بنویسید