گزارش جی پلاس

درخشش ستاره ایرانی میان بزرگان فوتبال دنیا/ چرا استیون در تیم ملی نیست؟!

مدافع ایرانی الاصل متولد آمریکا که برای مدتی به عضویت تیم ملی ایران در آمده بود، این روزها به همراه تیمش صدرنشین فوتبال آمریکا و یک قدمی قهرمانی است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ کارلوس کی روش پنج سال قبل به فوتبال استیون بیت آشور علاقمند شد و این بازیکن ایرانی الاصل متولد آمریکا را به تیم ملی ایران دعوت کرد. بعد از مدتی بیت آشور که به تیم ملی آمریکا هم دعوت شده بود، پاسپورت ایرانی گرفت و به تیم ملی پیوست.

 

استیون بیت آشور

 

بیت آشور که همان زمان هم در وضعیت بدی نبود، نتوانست با تیم ملی ایران هماهنگ شود و بعد از انجام شش بازی تدارکاتی برای تیم ملی، رفته رفته جای خود را به بازیکنان جوانی نظیر وریا غفوری و رامین رضاییان داد و برای همیشه از تیم ملی ایران دور شد تا از سال 2013 به این سمت، هیچ بازی ملی را انجام ندهد.

با این وجود عملکرد رو به رشد او در آمریکا ادامه داشت و تیمش سال گذشته در MLS (بالاترین سطح فوتبال آمریکا) در رده دوم قرار گرفت.

او با عملکرد خوبش در آمریکا به عضویت تیم لس آنجلس درآمد. بیت آشور و تیمش در این فصل توانستند عملکرد خیره کننده ای را در فوتبال آمریکا کسب کنند و با 15 امتیاز اختلاف نسبت به رقبا و یک بازی کمتر در رده نخست جدول جای بگیرند.

او در این تیم به همراه ستاره هایی به مانند کارلوس ولا، دیگو روسی و چندین بازیکن آمریکایی خوب توانسته صدر جدول فوتبال آمریکا را تصاحب کند.

استیون بیت آشور

بیت آشور در این فصل 23 بازی برای لس آنجلس انجام داده و یک گل و دو پاس گل را ثبت کرده است. او در 75 درصد از بازی های خودش به عنوان یازده نفر اصلی پای به زمین گذشته است.

تصاحب صدر جدول لیگ فوتبال آمریکا با حضور بازیکنان بزرگی همچون زلاتان ابراهیموویچ (لس آنجلس گلکسی)، وین رونی (دی سی یونایتد)، باستین شواین اشتایگر (شیکاگو)، نانی (اورلاندو)، دوس سانتوس، تیم هاوارد و باکاری سانیا توسط تیم بیت آشور اتفاق بزرگ و مهمی است.

با تمام این تفاسیر و عملکرد خوب بیت آشور در سال های اخیر، او هرگز به تیم ملی ایران دعوت نشده و دلیل اصلی این اتفاق هم مطرح نشده است. مشخص نیست چه عاملی جلوی بازگشت مجدد این بازیکن را به ایران گرفته است.

 

** جدول این رقابت ها به این شرح است:

Untitled

دیدگاه تان را بنویسید