با کلسترول ناخوانده چه کنیم؟

اضافه وزن ندارید، اما آزمایش‌ها از بالا بودن کلسترول خونتان خبر می‌دهند؟ این مشکل ممکن است به‌دلیل سابقه خانوادگی سراغ شما آمده باشد یا اینکه نداشتن تحرک کافی و الگوی نامناسب تغذیه، زمینه را برای بالا رفتن کلسترول بد در خونتان فراهم کرده باشد. دلیل این اتفاق هرچه باشد، برای حفظ سلامتتان چاره‌ای جز کاهش کلسترول ندارید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، ما در ادامه، چند میانبر را برای پایین آوردن این عدد در آزمایش‌هایتان به شما معرفی می‌کنیم.

به‌جای خامه، چربی مفید بخورید

نتیجه آزمایش‌هایتان شما را از خوردن صبحانه محبوب‌تان ترسانده؟ قطعا نمی‌توانید با نخوردن صبحانه به کاهش کلسترول بد امیدوار باشید، اما می‌توانید جایگزین‌های سالمی را برای نیمرو، خامه یا کره در وعده صبحانه پیدا کنید. پیشنهاد ما این است که یک کاسه جو دوسر پرک را با یک فنجان شیر کم‌چرب و مقداری آجیل میل کنید. چربی‌های مفید موجود در مغزها، کلسترول خوب را در خون شما بالا برده و از میزان کلسترول بد کم می‌کنند.

گذشته از این، پروتئین موجود در جو دوسر و شیر و همین طور چربی سالم موجود در مغزها، به شما برای شروع یک روز پُر کار، انرژی می‌دهد و مانع ریزه‌خواری‌کردن در ساعات بعدی می‌شود.

به‌جای نیمرو، خوراک لوبیا بخورید

نمی‌گوییم که مصرف تخم‌مرغ را برای همیشه کنار بگذارید، اما برای پایین‌آوردن کلسترول بد در خونتان باید خیال هر روز نیمرو خوردن در وعده صبحانه را از سرتان بیرون کنید. خوراک لوبیا چیتی یا عدسی، گزینه‌های بی‌نظیری برای صبحانه هستند. پروتئین فراوان موجود در این حبوبات شما را برای چند ساعت سیر نگه می‌دارد و کربوهیدراتشان هم انرژی موردنیاز برای فعالیت روزانه را تامین می‌کند.

به‌جای گرسنگی، سالاد غنی‌شده بخورید

مصرف موادغذایی چرب و نامناسب در وعده شام، یکی از دلایل اصلی بالارفتن کلسترول بد در خون است؛ با این وجود، حذف شام و تحمل گرسنگی هم نمی‌تواند مشکل شما را حل کند. می‌دانیم که با خوردن یک کاسه سالاد کاهو، سیر نمی‌شوید، اما به‌جای کنار گذاشتن سبزیجات تازه، بهتر است راهی برای غنی‌شدن بشقاب سالادتان پیدا کنید. قبل از آنکه به شما بگوییم چه باید بخورید، می‌خواهیم از موادی که بهتر است به سالادتان اضافه نکنید صحبت کنیم. شمایی که کلسترول خونتان بالاست، باید قید مصرف سس‌های آماده را بزنید و برای سالادتان، با کمی روغن‌زیتون، آب‌لیمو تازه، نمک و فلفل، سس خانگی درست کنید. حالا می‌رسیم به راهی که به سیر شدنتان کمک می‌کند. اضافه‌کردن پروتئین‌های سالم به سالاد سبزیجات می‌تواند انگیزه شما برای سالاد خوردن را بیشتر کند. یک تکه فیله مرغ که با آب‌لیمو و روغن طعم‌دار و گریل شده را به سالادتان اضافه کنید. روی سالاد یک عدد سفیده تخم‌مرغ رنده کنید و کمی دانه کنجد و تخمه‌آفتابگردان در آن بریزید و نخود یا لوبیا سفید پخته‌شده را به سالاد اضافه کنید. این بشقاب سرشار از فیبر، چربی‌های سالم و پروتئین و همه آنچه از یک شام کامل و مقوی نیاز دارید را به بدنتان می‌رساند.

 

دیدگاه تان را بنویسید