گفت و گوی جی پلاس با مربی جوان ایرانی شاغل در لیگ سوئد

پویا اسبقی: در فوتبال سوئد درآمدزایی مهمتر از قهرمانی لیگ است!/ برای گوته بورگ برنامه سه ساله دارم

پویا اسبقی، مربی ایرانی گوته‌بورگ همراه این تیم نتایج جالبی کسب کرده و به موفقیت در لیگ سوئد امیدوار است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ پویا اسبقی با گوته‌بورگ نتایج جالبی کسب کرده و با تیمی جوان در جمع مدعیان لیگ برتر سوئد قرار گرفته. مربی ایرانی و 33 ساله گوته‌بورگ که دومین فصل حضور در این تیم مطرح سوئدی را پشت سر می‌گذارد، در هفته نوزدهم آلونسکان میزبان فالکنبرگ بود که دو تیم به تساوی یک بر یک رضایت دادند. ابتدا یورکنگرن برای فالکنبرگ گل زد و سپس سودر گل تساوی را برای گوته‌ بورگ به ثمر رساند.

گوته‌بورگ در حالی سومین تساوی متوالی خود را به ترتیب برابر نورکوپینگ، اوربرو و فالکنبرگ کسب که اکنون با کسب 32 امتیاز در رده ششم جدول قرار دارد و امیدوار است در پایان فصل بتواند به سهمیه لیگ اروپا برسد. نکته جالب اما فروش چند بازیکن این تیم به باشگاه‌های دیگر است.

پویا اسبقی در گفت و گو با خبرنگار جی پلاس در این مورد می‌گوید: «اینجا بیشتر از اینکه به فکر جام قهرمانی باشند، دنبال درآمدزایی از انتقال بازیکنان هستند. به عنوان نمونه نیگرن، مهاجم جوان تیم ما در نقل و انتقالات زمستانی با رقمی در حدود 4 میلیون یورو به بلژیک رفت و یکی از مدافعان ما هم با 1/5 میلیون یورو به لیگ روسیه رفت. مدیران باشگاه هم با توجه به جوانگرایی ویژه‌ای که انجام داده‌ایم، به هیچ وجه دنبال کسب سهمیه نیستند. من در بدو ورود برنامه سه ساله‌ای را به باشگاه دادم که الان نیمی از آن گذشته و تیم با بازیکنان آکادمی خودمان به نتایج خوبی هم رسیده. به همین دلیل اگر این فصل را در میانه‌های جدول نیز به پایان برسانیم از نظر نتیجه خوب بوده‌ایم.»

TYCpncznOQ-v-8tF3rj4hlCH1Wc-jpg

به گزارش جی پلاس؛ آخرین پیروزی گوته‌بورگ مقابل اسکیلستونا و در هفته شانزدهم به‌دست آمد. این تیم 6 امتیاز با منطقه صعود به لیگ اروپا فاصله دارد و پویا اسبقی امیدوار است در ادامه بتواند این اتفاق مهم را با بازیکنان جوان گوته‌بورگ رقم بزند. هر چند از نظر او و مدیران باشگاه گوته‌بورگ، حضور در میانه‌های جدول نیز موفقیت محسوب می‌شود.

دیدگاه تان را بنویسید