گزارش جی پلاس

دومین فینال لیگ برتر والیبال امروز ساعت 16/ طلسم‌ شکنی سایپا یا کشیدن کار به بازی سوم؟

فینال دوم لیگ برتر والیبال عصر امروز (یکشنبه - 26 اسفند 97) و‌از ساعت شانزده در سالن دوازده هزار نفری ازادی برگزار می شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ فینال دوم لیگ برتر والیبال عصر امروز برگزار می‌شود. رقابتی که می‌تواند قهرمان لیگ ۹۷ را مشخص کند و پرونده این دوره از رقابت‌ها را ببندد.

در یک سوی این رقابت تیم شهرداری ورامین قرار دارد. تیمی که از همان هفته‌های ابتدایی مدعی اصلی قهرمانی لقب گرفت و صدرنشین اکثریت غریب به اتفاق لیگ بود. ورامینی‌ها در مرحله پلی آف هم بدون باخت رقبا را شکست دادند و به فینال رسیدند. به همین خاطر همه منتظر بودند تا رقابت فینال هم با پیروزی این تیم آغاز شود. اتفاقی که نیفتاد و تیم سایپا با ارائه یک بازی کم نوسان برنده اولین مسابقه شد تا معادلات بازی نهایی بهم بریزد.

شاگردان پیمان اکبری که در مرحله پلی‌آف نشان دادند تیم متفاوتی شده‌اند، در بازی اول فینال از همان ابتدا با توپ پر آمدند و حریف را تحت فشار گذاشتند. فشاری که تیم ورامینی نتوانست به سلامت از زیر آن بیرون بیاید و بازنده اولین بازی از مهمترین رقابت سال شد. 

• طلسم سایپا باطل می‌شود؟

نارنجی پوشان اگرچه پس از هفت سال به فینال آمده‌اند اما ید طولایی در این مرحله دارند. این هفتمین فینالی است که این تیم تهرانی تجربه می‌کند اما هیچ گاه نتوانسته با موفقیت از آن گذر کرده و قهرمان شود

با این حال نارنجی پوشان این بار در یک قدیم رسیدن به آرزوی دیرینه خود قرار دارند و فاصله چندانی تا رسیدن به آن ندارند. آن‌ها کافی است تا یک بار دیگر بازی خوب خود در بازی اول را تکرار کنند تا بتوانند به قهرمانی برسند. عنوانی که پیش از این هیچ گاه بدستش نیاوردند.

• عدالت زیر سوال می‌رود؟

در طرف دیگر میدان تیم شهرداری ورامین قرار دارد. تیمی که به اعتقاد همه بهترین تیم مرحله مقدماتی لیگ برتر بود اما حالا در آستانه از دست دادن جام است. 

شاید اگر قرار باشد حق به حق دار برسد و‌عدالت بر قرار شود باید شهرداری ورامین به بازی برگردد و کار را به بازی سوم بکشاند و پس از آن هم قهرمان شود. با این حال و‌رزش خیلی وقت‌ها نشان داده که خیلی عدالت محور نیست و گاهی اتفاق‌های اینچنینی هم در خود دارد.

به هر ترتیب دیدار امروز در آخرین روزهای سال هم می‌تواند نقطه پایان باشد و هم حکمی برای ادامه این رقابت. رقابتی که تا همین حالا به روزهای پایانی سال کشیده و اگر ادامه دار شود باید فردا یا نهایت پس فردا به پایان برسد.

دومین فینال لیگ برتر والیبال کشور، عصر امروز و از ساعت ۱۶ در سالن دوازده هزار نفری آزادی برگزار می‌شود.

دیدگاه تان را بنویسید