گزارش جی پلاس/ آغاز مرحله حذفی لیگ برتر والیبال

مهمترین جدال ها فردا در تبریز و ورامین/ سرمربی کاله: به افت شهرداری اعتقاد ندارم

مرحله پلی آف لیگ برتر والیبال در حالی عصر فردا با چهار مسابقه آغاز می شود که میهمانی آملی ها در تبریز و میزبانی شهرداری ورامین از پیکان حساس ترین رقابت های این مرحله به حساب می آید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ هشت تیم برتر لیگ والیبال رقابت شان را از فردا (چهارشنبه) در مرحله حذفی آغاز می کنند. هشت تیمی که در پایان بیست و دو هفته از رقابت ها، توانستند سهمیه حضور در پلی آف را کسب کرده و حالا باید جنگ نهایی بر سر سکوهای قهرمانی را آغاز کنند.

در پایان مرحله مقدماتی لیگ برتر، بانک سرمایه با اقتدار در صدرجدول جای گرفت، سایپای متحول شده دوم شد و شهرداری تبریز در جایگاه سوم ایستاد. شهرداری ورامین با برد هفته پایانی خود جای پیکان را در رده چهارم گرفت و این تیم تهرانی را به رده پنجم فرستاد. کاله و خاتم اردکان ششم و هفتم شدند و هاوش گنبد هم با اتفاقات هفته پایانی و باخت شمس توانست به عنوان تیم هشتم راهی پلی آف شود.

در مرحله حذفی لیگ برتر، هشت تیم بالایی جدول باید به صورت ضربدری با یکدیگر دیدار کنند. به شکلی که تیم اول با هشتم، دوم با هفتم، سوم با ششم و چهارم با پنجم به مصاف هم می روند تا سرنوشت چهار تیم نهایی را مشخص کنند. دیدارهای این مرحله به صورت دو برد از سه برد انجام خواهد شد که البته چهار تیم بالایی جدول دو میزبانی دارند و این امتیازشان نسبت به حریفی است که جایگاه پایین تری در جدول داشته است.

به این ترتیب، لیگ برتر والیبال عصر فردا با برگزاری چهار مسابقه وارد مرحله پلی آف می شود. جایی که بانک سرمایه میزبان هاوش گنبد خواهد بود، سایپای رده دومی از خاتم اردکان پذیرایی خواهد کرد و شهرداری هم در تبریز به مصاف کاله آمل می رود. در چهارمین مسابقه هم پیکان در ورامین میهمان شهرداری این شهر خواهد بود.

  • سرمایه   گنبد : ساعت 17:30 ( خانه والیبال تهران)

دیدار این دو تیم در شرایطی برگزار می شود که وضعیت میزبان و میهمان به کلی متفاوت است. بانک سرمایه از همان ابتدای لیگ مدعی اصلی قهرمانی بود و هست و هفته ها پیش از پایان مرحله مقدماتی هم صعود و صدرنشینی اش را قطعی کرد. گنبدی ها اما شرایط دیگری داشتند. آن ها لیگ را با حواشی بسیار آغاز کردند و تا مرز انحلال هم پیش رفتند.

در ادامه با تغییر اسپانسر به لیگ برگشتند اما بخش اعظم لیگ را در دو – سه رده انتهایی جدول گذراندند اما در نهایت و در اتفاقی عجیب، همه چیز دست به دست هم داد تا آن ها به رده هشتم برسند و راهی پلی آف شوند.

حالا این دو تیم در شرایطی کاملا متفاوت به مصاف هم می روند اما شرایط دیدارهای پلی آف ایجاب می کند که منتظر هر نتیجه ای بود. روی کاغذ سرمایه به راحتی برنده است اما در عمل می شود اتفاقی نظیر بازی گنبد و پیکان رخ بدهد که گنبدی ها در تهران پیکان مدعی را شکست دادند! سرمایه در هر دو دیدار رفت و برگشت هاوش گنبد را از پیش رو برداشته است.

  • سایپا – خاتم اردکان : ساعت 15  ( خانه والیبال تهران)

در دیدار اول پلی آف و در تهران، سایپای رده دومی میزبان خاتم اردکان خواهد بود. سایپا که لیگ برتر را با وجود ستاره های پر شمارش خوب آغاز نکرد، در ادامه خودش را در قامت یک مدعی تمام عیار نشان داد و حتی بانک سرمایه را هم در دور برگشت شکست داد.

آن ها روند صعودی شان را تا هفته های پایانی هم ادامه دادند و در کورس مرحله مقدماتی، همه رقبا به جزء بانک سرمایه را گرفتند! آن ها حالا در پلی آف میزبان خاتم اردکان اند. تیمی که روند خوبی را از ابتدای فصل داشت و در هفته های پایانی هم نتایج خوبی برابر مدعیان گرفت.

آن ها در هفته های پایانی توانستند شهرداری تبریز و پیکان را شکست دهند تا نشان دهند با توپ پر به پلی آف آمده اند. آن ها البته در هفته ما قبل پایانی مانند بازی رفت، به همین سایپا بازی را واگذار کردند اما همه می دانند که وضعیت پلی آف به کلی متفاوت است و ممکن است هر نتیجه ای در آن ثبت شود.

  • شهرداری تبریز – کاله آمل : ساعت 17  (سالن شهید اقدمی تبریز)

شهرداری تبریز که در تمام طول لیگ تعقیب کننده اصلی بانک سرمایه بود، در هفته های پایانی دچار افت نسبی شد و رده دومی اش را در رقابتی نزدیک به سایپا واگذار کرد. با این حال آن ها که تا هفته های پایانی دور رفت بی رقیب بودند و مانند بانک سرمایه شکستی را تجربه نکرده بودند، در ادامه لیگ مانند رقیب پر ستاره شان با چالش ها و مشکلاتی مواجه شدند و در نهایت با سومی به کار خود در مرحله دوره ای لیگ پایان دادند.

آن ها حالا باید در پلی آف به مصاف کاله آمل بروند. تیمی که نزدیک ترین جدال ها در طول لیگ را برابر آن ها داشتند و در مجموع 10 ست برابر آن ها بازی کردند. 10 ستی که هر هر تیم 5 ست بود و یک برد و یک باخت هم به هر کدام رسید. این یعنی شرایط کاملا برابر که نشان می دهد باید انتظار یک جدال سخت و نزدیک را داشته باشیم.

لیگ والیبال

  • بهروز عطایی: دو بازی پنج سته از نزدیکی رقابت با تبریز خبر می دهد

بهروز عطایی سرمربی کاله هم در گفت و گو با خبرنگار جی پلاس، صحبت هایش را با دو بازی تیمش برابر تبریزی ها آغاز می کند:«از میان دیدارهای پلی آف، همواره بازی تیم های چهارم با پنجم و سوم با ششم نزدیک تر و سخت تر است. رقابت ما با شهرداری تبریز هم از این قاعده مستثنی نیست و نتایج بازی هایمان در لیگ هم این موضوع را نشان می دهد.»

هر دو بازی ما با تبریز به ست پنجم کشید که سهم هر کداممان یک پیروزی بود. پس دو تیم کار خیلی سختی دارند و باید دید در نهایت کدام یک به نیمه نهایی می رسند.»

او در ادامه در واکنش به افت تبریزی ها در هفته های اخیر اینطور اظهار نظر می کند:«اصلا معتقد نیستم که افت کرده اند. آن ها تیم پر مهره و با تجربه ای هستند که در طول لیگ وضعیت خوبی داشتند و در نهایت هم با شرایط برابر با سایپا سوم شدند.»

عطایی همچنین به روند خوب تیمش در هفته های پایانی نیز اشاره کرد و به جی پلاس گفت: «به نظرم تیم ما از معدود تیم هایی بود که روند ثابت و کم نوسان را در طول لیگ داشت. تعداد بردهای ما در دور رفت و برگشت یکسان بود. در هفته های اخیر اتفاقا ما چهار بازیکن اصلی مان را به دلیل مصدومیت از دست دادیم اما خب جایگزین های آن ها خیلی خوب و در مواقعی بهتر کار کردند و باعث شدند نتایج خوبی در هفته های پایانی رقم بخورد که یکی از آن ها برد مقابل پیکان بود.»

سرمربی کاله درباره جذب رضا صفایی در نیم فصل دوم و کمک او به این تیم نیز اظهار کرد: «اضافه شدن او خیلی به تیم ما کمک کرد. پشت خط زن های ما یعنی آقچه لی و رنجبر هر دو مصدوم شدند و ما دیگر جایگزینی برای آن ها نداشتیم. آمدن صفایی کمک خوبی برای تیم ما بود.»

مربی سابق تیم ملی درباره امکان بازگشت بازیکنان مصدومش به ترکیب تیم نیز گفت: « زمان زیادی باقی نمانده که امیدوار باشیم. با این حال آن ها دست به توپ شده باشند می شود امید داشت تا در دیدار برگشت پلی آف و شاید بازی سوم یا مراحل بعد بتوانیم از آن ها استفاده کنیم.

  • شهرداری ورامین – پیکان : ساعت 17:30 ( سالن گل عباسی ورامین)

در کنار بازی شهرداری تبریز و کاله، بازی ورامین هم حساس ترین بازی این مرحله است. جایی که شهرداری ورامین باید میزبان پیکان مدعی باشد. پیکانی که در قامت مدعی قهرمانی و رقیب اصلی بانک سرمایه وارد لیگ شد اما در ادامه لیگ با چالش های بسیار روبرو شد و در ادامه با تعویض سرمربی هم شرایط بهتری پیدا نکرد.

این تیم در هفته های پایانی با باخت برابر خاتم اردکان و کاله آمل جایگاه چهارمی شان در جدول را هم از دست دادند که دو میزبانی از سه بازی پلی آف را هم از چنگشان در آورد. آن ها حالا باید در ورامین به مصاف تیم آماده محمد ترکاشوند بروند که شرایط خوبی دارد و در خانه اش به این راحتی ها به تیمی نمی بازند. آن ها در دور رفت پیکان را سه بر یک در خانه شکست دادند و در تهران هم کار را به ست پنجم کشاندند.

به گزارش جی پلاس؛ پس از برگزاری دیدارهای فردا، بازی های دوم این مرحله چهارشنبه هفته آینده به میزبانی تیم های میهمان این هفته برگزار می شود.

لیگ والیبال

دیدگاه تان را بنویسید