گزارش حاشیه ای خبرنگار اعزامی جی پلاس از اندونزی؛

دهمین روز از بازی های آسیایی بدون طلا برای ایران/ اسیر "پنجاک سیلات" اندونزی!

روز دهم از بازی های آسیایی اندونزی با کسب یک نقره و یک برنز برای کاروان ایران به پایان رسید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اعزامی جی پلاس از اندونزی؛ دهمین روز از رقابت بازی های آسیایی 2018 با کسب یک مدال نقره و برنز برای ملی پوشان کوراش به پایان رسید.اما نکته ای که امروز اتفاق افتاد صید مدال های طلا توسط ورزشکاران اندونزی بود،آن هم در رشته ای بومی به نام" پنجاک سیلات"رشته ای که اندونزی هایی ها را به بالای سر ایران در جدول رده بندی فرستاده است.

کوراش؛ یک مدال نقره و برنز برای نمایندگان ایران

جعفر پهلوانی، نماینده ایران در وزن 90+ کیلوگرم با غلبه بر نمایندگانی از تاجیکستان٬ هند٬ قرقیزستان  و ازبکستان به فینال رسیده بود در این مرحله به مصاف نماینده ازبکستان رفت و تنها با یک اخطار شکست خورد و طلا را از دست داد. پهلوانی پس از کسب مدال گفت:  قبل از فینال به من گفتند که لباست کوتاه است و باید عوض کنی و برایم لباسی آوردند که سه سایز از من بزرگ تر بود و حریف ازبکستانی به راحتی آن را می گرفت.

وی درباره اخطارش گفت: اخطاری هم که به من دادند درست نبود چون هر دو نفر به یک اندازه فعالیت داشتیم. باید مدال طلا به ازبکستانی ها می رسید و برای رسیدن به این هدف همه کاری کردند.

پهلوانی

پیش از این قنبرعلی قنبری در وزن منهای ۶۶ به مدال برنز رسید. نماینده ایران پس از پایان این رقابت ها از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد.

طاهره آذرپیوند در منهای ۵۲ بانوان با یک برد و یک باخت حذف شد. محمدعلی ذاکری و بهزاد وحدانی با شکست در همان گام نخست به کار خود پایان دادند.

100

شیرجه؛ نماینده کشورمان مصدوم شد و مسابقه را از دست داد

قهرمان شیرحه ایران ساعاتی قبل از شروع مسابقات از ناحیه کمر مصدوم شد.امید حدیقی رییس کمیته فنی شیرجه در این باره گفت: پزشک کاروان فعلا با تزریق سعی در مداوای او داشته تا برای مسابقات روز آینده آماده شود اما هیچ چیز مشخص نیست‌. حدیقی با بیان اینکه نظرپور بعد از مصدومیت به شدت از نظر روحی متاثر شده گفت: متاسفانه به دلیل این آسیب دیدگی قهرمانان ایران شانس شرکت در شیرجه هماهنگ سه متر را از دست دادند

 واترپلو؛ تثبیت جایگاه دوم برای ایران

واترپلوئیست‌های ایران با کسب چهار امتیاز در مرحله گروهی مسابقات واترپلو بازی‌های آسیایی جاکارتا جایگاه دوم خود را تثبیت کردند.

کانوپو؛ بانوان راهی فینال شدند/ مردان به فینال نرسیدند

تیم‌ملی کانوپولوی ایران با شکست مقابل ژاپن از راه‌یابی به فینال بازماند.

تیم کانوپولوی بانوان با برتری مقابل سنگاپور راهی دیدار نهایی شد. فینال فردا برگزار می‌شود. 

بوکس؛ شکست نماینده ایران مقابل تایلند

سجاد کاظم زاده بوکسور کشورمان در وزن -۶۹ کیلوگرم با نتیجه پنج بر صفر در مقابل تایلند شکست خورد. کاظم زاده در این دوره از مسابقات پیشتر  موفق شده بود  مشتزن هایی از کشورهای فلیپین و ژاپن را از پیش رو بردارد.

اسکواش؛ شانس کم نمایندگان ایران برای صعود

 تیم ملی اسکواش بانوان ایران در مرحله گروهی مقابل هنگ‌کنگ بازی کرد و مغلوب این تیم شد. در این دیدار فرشته اقتداری، غزال شریف‌پور 3 بر صفر به حریفان باختند و حدیث فرزاد نیز 3 بر یک باخت. فرزاد در اواسط ست سوم کمی دچار مصدومیت و کشیدگی عضله شد ولی تا انتها به بازی ادامه داد.
تیم اسکواش بانوان روز گذشته 3 بر صفر مقابل هند شکست خورد، در ادامه مرحله گروهی عصر امروز به مصاف تایلند رفت و این حریف را از پیش‌رو برداشت.تیم ایران در ادامه مرحله گروهی فردا به مصاف اندونزی می رود. این تیم که شانس کمی برای صعود از گروهش دارد روز پنج‌شنبه در آخرین بازی دور مقدماتی مقابل چین به میدان می رود.

تیراندازی با کمان؛ نمایندگان ایران در رده چهارم قرار گرفتند
تیم ایران با ترکیب مینو عابدی، پریسا براتچی و فرشته قربانی در دیدار رده‌بندی رقابت‌های کامپوند تیمی به مصاف چین تایپه رفت و شکست خورد و به عنوان چهارمی بسنده کرد.

قایقرانی بادبانی؛ ملی پوشان ایرانی در رده نهم و چهاردهم جای گرفتند
مسعود جانی‌نسب در Laser Standard تا پایان دور نهم در رده چهاردهم قرار گرفت. همچنین نیما رهبری در کلاس Laser 4.7 تا پایان دور نهم در رده هجدهم ایستاد.

سوارکاری؛ نماینده ایران در مسابقات انفرادی پرش راهی فینال شد

در مرحله نخست مسابقات رشته سوارکاری در بخش پرش تیمی 68 سوارکار از 17 کشور با هم به رقابت پرداختند. تیم ایران متشکل از فرهنگ صادقی، آریانا روانبخش، مسعود مکاری‌نژاد و داوود پوررضایی دراین رقابت ها حاضر شد و بر اساس نتایج اعلام شده تیم ایران با توجه به امتیازات چهار سوار کار خود با قرار گرفتن در رده یازدهم از صعود به فینال بازماند.

سوارکار تیم ملی ایران ، داوود پوررضاییبا قرار گرفتن در جمع 40 نفر برتر مرحله نخست مسابقات انفرادی پرش، روز پنجشنبه در فینال رقابت خواهد کرد.

مسابقات انفرادی پرش با اسب برگزار شد و داوود پوررضایی و فرهنگ صادقی، دو سوارکار ایرانی با رقبای آسیایی خود رقابت کردند و در نهایت پوررضایی با اسب ونور (با کسره واو)  با قرار گرفتن در رده سی‌ام  موفق شد به فینال رقابت‌ها راه یابد. فرهنگ صادقی، دیگر سوارکار کشورمان در جایگاه چهل‌وششم قرار گرفت و نتوانست به فینال برسد و حذف شد.

فینال مسابقات در دو راند برگزار می‌شود. راند نخست فینال انفرادی پرش با اسب برای تعیین 25 سوارکار نهایی، صبح پنجشنبه و راند نهایی فینال برای تعیین برندگان مدال‌های طلا، نقره و برنز بعدازظهر پنجشنبه برگزار خواهد شد. پیش از این آریانا روانبخش و مسعود مکاری‌نژاد هم از راهیابی به فینال باز مانده بودند.تیم پرش با اسب ایران هم صبح امروز با کسب رده یازدهم نتوانست به فینال برسد.

دوومیدانی؛ حسن تفتیان هفتم شد و به فینال نرسید

حسن تفتیان نماینده 200 متر کشورمان در گروه اول دوندگان مرحله نیمه نهایی در حالی با نفرات چین تایپه، عراق،بحرین، کره جنوبی، ژاپن، قطر و فیلیپین به رقابت پرداخت که با توجه به رکورد 20.74 ثانیه ای تفتیان پیشاپیش مشخص بود که او کار دشواری برای صعود خواهد داشت. در مسابقه نیمه نهایی در ابتدای مسابقه نماینده قطر به دلیل مصدومیت از مسابقه کنار رفت. در ادامه تفتیان با رکورد 21.47 در بین شرکت کنندگان باقیمانده مقام هفتم را به دست آورد و به این ترتیب شانس حضور در فینال را از دست داد.

تفتیان

 علی خدیور دونده سرعتی و ملی‌پوش به علت کشیدگی عضله پا که در رقابت چند روز قبلش در مرحله مقدماتی دوی 400 متر رقم خورد، در مرحله مقدماتی ماده 200 متر شرکت نکرد و انصراف داد.

 

 الهام کاکلی ، نماینده ایران در 200 متر زنان در مرحله مقدماتی و گروه خود چهارم شد. دونده سرعتی و ملی‌پوش ایران با ثبت زمان 25.12 ثانیه  در رده 23 جای گرفت و به نیمه نهایی راه پیدا نکرد .

امیر مرادی در فینال دوی 800 متر با حریفانش رقابت کرد. او که در خط هفت قرار داشت، با زمان 1:46:55 دقیقه در رده چهارم قرار گرفت و از کسب مدال بازماند. البته مرادی توانست رکورد شخصی‌اش را بهبود ببخشد.

مرادی

 

دیدگاه تان را بنویسید