گزارش حاشیه ای خبرنگار اعزامی جی پلاس/

از اشک های دوچرخه سواران تا طلای تکواندو که دل مردم را شاد کرد

روز سوم از رقابت های آسیایی جاکارتا با کسب یک مدال طلا ، یک نقره و دو برنز به پایان رسید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اعزامی به اندونزی؛ روز سوم از رقابت های آسیایی جاکارتا با اشک و خنده های زیادی همراه بود. خیلی ها می توانستند از کاروان ایران مدالی به رنگ طلا بگیرند که بدنشاسی مانع از آن شد. در این گزارش حواشی دیدارها آمده است.

تیراندازی ؛ صداقت در اولین حضورش در بازی های آسیایی فینالیست شد اما به مدال نرسید

تیم میکس تراپ ایران در مرحله مقدماتی متشکل از محمدحسین پرورش نیا و سپیده سیرانی در مرحله گروهی به فینال نرسید و در رده دهم قرار گرفت. مرحله مقدماتی تیراندازی آقایان در بخش سه‌وضعیت به پایان رسید و تنها مهیار صداقت توانست به فینال این رقابت ها صعود کند. مهیار که اولین حضور خود را در این رقابت ها تجربه می کرد در رده ششم قرار گرفت و نتوانست مدال آوری کند.

صداقت

ابراهیم برخورداری و جواد فروغی 2 نماینده ایران در بخش 10 متر تپانچه آقایان بودند که موفق به کسب امتیازات لازم جهت حضور در فینال این مسابقات نشدند و از گردونه رقابت ها حذف شدند.فروغی در رقابت امروز بیست و یکم شد و برخورداری به رتبه ای بهتر از بیست و پنجم دست پیدا نکرد.

کشتی؛ بازگشت آزادکاران به ایران و پرداخت پاداش مدال آوران

 رقابت های کشتی آزاد بازی های آسیایی 2018 جاکارتا روزهای 28 و 29 مردادماه برگزار شد و در پایان تیم ایران توسط حسن یزدانی، علیرضا کریمی و پرویز هادی در اوزان 86، 97 و 125 کیلوگرم صاحب مدال طلا و رضا اطری در وزن 57 کیلوگرم صاحب مدال برنز شد.

پرداخت پاداش ها، پای سکو؛ همان طور که وعده داده بودند

پیش از سفر ورزشکاران ایران به بازی های آسیایی صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک ایران وعده داده بود که هدیه ورزشکاران را پای سکو به آنها پرداخت خواهد کرد. نخستین ورزشکارانی که به پاداش های خودشان رسیدند کشتی گیران بودند.او بلافاصله پس از اینکه بازی ها به اتمام رسید طی مراسمی جایزه نقدی آنها را پرداخت کرد.

صالحی امیری

دوچرخه سواری؛ زنجیر پاره ای که مدال را از دختر ایرانی گرفت

در روز دوم از مسابقات آسیایی دوچرخه سواری بدترین روز خود را تجربه کرد. پسران ایران به مقامی بهتر از چهارمی نرسیدند و فرانک پرتو آذر با بدشانسی زنجیر چرخش پاره شد و از گردونه رقابت ها حذف شد.در پایان این رقابت های پرتو آذر که اشک می ریخت گفت: "مدال نقره کمترین مدالی بود که باید به من می رسید.من قول داده بودم تا آخرش بجنگم و جنگیدم."

اشک های پرتو آذر در پایان رقابت ها

پرتو آذر

زنجیر پاره

دوچرخه سواری

ووشو؛ مدال نقره بر گردن زهرا کیانی

 زهرا کیانی در بخش تالو (اجرای فرم) به مصاف حریفان رفت. وی که روز یکشنبه در فرم «جین شو» با امتیاز 9،70 در رتبه دوم ایستاده بود، امروز در «چیانگ شو» با عملکردی ایده آل به امتیاز 9،71 رسید. در نهایت کیانی در مجموع دو فرم جین شو و چیانگ شو در رده دوم قرار گرفت و مدال نقره را کسب کرد.

تالو

دکتر صالحی امیری با رئیس فدراسیون جهانی ووشو در حاشیه این بازی دیدار کرد.

ووشو ایران در این سال ها آنقدر پیشرفت کرده و آنقدر مدال آور شده که حالا می توان گفت سری در بین سرها دارد.با هماهنگی های انجام شده و پس از نمایش خیره کننده ووشو کاران ترتیبی داده شد تا دکتر صالحی امیری با رئیس فدراسیون جهانی ووشو دیدار کند. بدون شک هر آنچه که در این دیدار گذشته است در جهت منافع ووشو ایران خواهد بود.

قایقرانی؛ امید به سه مدال

در رقابت های قایقرانی یک نفره سنگین مهسا جاور تنها نماینده ایران بود که در رده سوم قرار گرفت و به فینال رسید. این در حالی است که مهسا دو فینال در یک برگزار می کند . مهسا جاور در گفت و گو با خبرنگار اعزامی جی پلاس گفت: " دو فینال در یک روز سخت است اما با دعاهای مردم به مدال می رسم." با این حال در رقابت های روئینگ تک نفره سنگین مردان و دو نفره از راهیابی به فینال بازماندند.

جاور

والیبال ساحلی؛ پیروزی با اقتدار برای ملی پوشان

تیم والیبال ساحلی ب که امروز با مالدیو به رقابت پرداخت توانست با اقتدار این تیم را شکست دهد و راهی مرحله بعد شود در این دیدار دختران سنگ نوردی که تازه به شهر پالمبانگ رسیده بودند از نزدیک این رقابت های را تماشا کردند و به تشویق ملی پوشان از روی سکوها پرداختند.

دختران سنگ نوردی

تیراندازی با کمان؛ امید به مدال ها در روزهای آینده

زهرا نعمتی در مقدماتی ریکرو انفرادی زنان با کسب 622 امتیاز در رده سی و یکم ایستاد. نعمتی روز پنجشنبه به رقابت با حریفانش خواهد پرداخت.در مرحله مقدماتی ریکرو انفرادی مردان صادق اشرفی در رده سی و چهارم ایستاد،امین پیرعلی پنجم شد و میلاد وزیری در رده پنجاه و هشتم قرار گرفت. عرفان ارژنگی‌پور نیز شصت و پنجم شد. با این نتایج، اشرفی و پیرعلی راهی مرحله بعدی شدند.در ریکرو میکس،تیم ایران با ترکیب زهرا نعمتی و صادق اشرفی به میدان رفت و در مرحله مقدماتی سیزدهم شد و به مرحله حذفی راه پیدا کرد. در ریکرو تیمی، ایران با ترکیب  عرفان ارژنگی‌پور، صادق اشرفی و امین پیرعلی رقابت کرد که در مرحله مقدماتی در رده دوازدهم قرار گرفت. 

زهرا نعمتی

 کبدی؛ تیم بانوان به فینال رسید
 

 تیم کبدی بانوان ایران در سومین دیدار خود به مصاف چین تایپه رفت و مغلوب حریف خود شد اما بانوان کبدی ایران در دو بازی گذشته خود به برتری دست یافته  و صعود خود را قطعی کرده بودند. تیم ملی بانوان ایران به عنوان صدرنشین گروه B به مرحله نیمه نهایی صعود کرده است.تیم کبدی مردان کشورمان نیز در سومین دیدار خود  به مصاف تیم مالزی رفت و در پایان موفق شد به پیروزی برسد. ایران در دو بازی گذشته خود موفق شده بود تیم‌های ژاپن و پاکستان را شکست بدهد. 

تکواندو؛ چهارمین مدال طلا بر گردن سعید رجبی

 سعید رجبی در مرحله نیمه نهایی با زاپاروف از قزاقستان مبارزه کرد و با نتیجه 11 بر 7 پیروز شد و راهی به فینال شد. وی در فینال،مقابل «دیمیتری شوکین» از ازبکستان قرار گرفت و پس از تساوی یک بر یک در سه راند قانونی، در راند طلایی با نتیجه 3 بر 2 پیروز شد و به مقام قهرمانی رسید. این چهارمین طلای کاروان ایران در بازی‌های آسیایی 2018 بود.دیگر نماینده کشورمان پریسا جوادی به فینال نرسید.

رجبی

کشتی فرنگی؛ ملی پوشان با برنز شروع کردند

محمدرضا گرایی در وزن 67کیلوگرم با مقابله بر حریف سوری به نیمه نهایی رفت اما نماینده قزاقستان شکست خورد و فینال را از دست داد. گرایی به مدال برنز این رقابت ها دست یافت.

مهرداد مردانی 60 کیلوگرم در شانس مجدد مقابل اندونزی به پیروزی رسید و راهی دیدار رده بندی شد و به مدال برنز رسید.

گرایی

ووشو؛ چهار مدال مسجل برنز برای ملی پوشان

الهه و شهربانو منصوریان و عرفان آهنگریان مدال برنز خود را قطعی کردند.

 فرود ظفری در مرحله یک‌چهارم نهایی ساندا پیروز و به نیمه نهایی راه یافت.

محسن محمدسیفی در ساندا، مقابل نماینده لائوس  قرار گرفت و در حالی که 30 ثانیه از زمان مبارزه گذشته بود، ضربات محکمی را به حریف زد و او را به بیرون پرتاب کرد. این اتفاق موجب مصدومیت ووشوکار لائوسی شد و او نتوانست به مبارزه ادامه بدهد تا محمدسیفی به یک برد آسان دست یابد و ضمن صعود به نیمه‌نهایی، مدال برنز خود را مسجل کند.

قایقرانی اسلالوم؛ راهیابی هر چهار نماینده به نیمه نهایی
در رشته کانو اسلالوم چهار نماینده ایران متشکل از محمدمهدی کنارنگ، شقاسق سیدیوسفی، رکسانان رزاقیان و امیر محمد فتاح پور به نیمه نهایی صعود کردند.
اسلالوم

 سوارکاری؛ نماینده ایران راهی فینال شد

با پایان رقابت‌های انفرادی درساژ در پارک مرکزی اسب سواری جاکارتا، لیتا سهی نماینده کشورمان، موفق شد با کسب عنوان نهم راهی فینال مسابقات شود.

سوارکاری

تیم بسکتبال سه نفره ایران؛ حضور بانوان ایران پس از 40 سال

در نخستین دیدار خود بعدازظهر امروز در گروه سوم به مصاف تایلند رفت و با نتیجه 11 بر 7 مغلوب شد. این نخستین حضور بسکتبال بانوان ایران در بازی‌های آسیایی پس از 40 سال است.

بسکتبال سه نفره دختران

شنا؛ ارتقای رکوردهای ایران

سینا غلامپور و بنیامین قره حسنلو دو شناگر جوان تیم ملی ایران در ماده 50 متر آزاد با حریفان قدرتمند آسیایی خود به رقابت پرداختند. قره‌حسنلو در این مسابقات زمان 23:11 را ثبت کرد تا یک صدم ثانیه رکورد ملی ایران را در این ماده ارتقا بدهد. قره‌حسنلو با این نتیجه در مجموع در رده 19 قرار گرفت.سینا غلامپور نیز با زمان 23:54 در رتبه 23 دور مقدماتی قرار گرفت. در این ماده 51 شناگر به رقابت با یکدیگر پرداختند که تنها 8 نفر از آنان جواز حضور در فینال را یافتند. بهترین شناگر دور مقدماتی 50 متر "هکسین" از چین با زمان 22:21 بود.

دیدگاه تان را بنویسید