گزارش حاشیه ای خبرنگار اعزامی جی پلاس/

از حذف کسانی که امید به مدال آوری شان بود تا پرویز هادی که دل مردم را شاد کرد

روز دوم از رقابت های آسیایی جاکارتا با مدال طلای پرویز هادی به پایان رسید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اعزامی جی پلاس از اندونزی؛ روز دوم از بازی های آسیایی برای ایران چندان پر فروغ آغاز نشد. شب قبل حسن یزدانی و علیرضا کریمی دو مدال طلا آورده بودند و انتظار این بود که این رویه در روز دوم هم شروع شود. به خصوص در تیراندازی و با مدال آوری الهه احمدی. اما نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه احمدی به مقامی بهتر از هفتمی  نرسید. ملی پوشان ایران در روز دوم می توانستند مدال های بیشتری بگیرند اما یا حاشیه ها اجازه نداد یا بدشانسی. هر چه که بود پرویز هادی در سنگین وزن کشتی آزاد یک شب خوب را برای همه ایرانی ها رقم زد و کام آنها را شیرین کرد.

تیراندازی؛ نتوانستیم به هدف بزنیم!

روز دوم از رقابت های بازی های آسیایی در پالمبانگ با رشته تیراندازی ماده تفنگ 10 متر انفرادی آغاز شد. جایی که امیرمحمد نکونام و ذوالفقاریان حضور داشتند. ذوالفقاریان که در مرحله مقدماتی از گردونه کنار رفت اما نکونام شانس این را پیدا کرد تا به فینال برسد و برای تصاحب مدال طلا بجنگد.امیر سیاووش که اولین حضور خود در این رقابت ها را تجربه می کرد استرس داشت.استرسی که سرانجام بر او غلبه کرد تا او نتواند همه شایستگی هایی را که دارد به نمایش بگذارد.او حتی در حین بازی هم با مربی خود بارها حرف زد  تا  شاید تمرکزش را به دست بیاورد اما این حربه هم فایده ای نداشت تا دومین تیرانداز ایران هم  از دور رقابت ها حذف شود.

22

19

در دیگر بازی های این رقابت ها الهه احمدی و آرمینا صادقیان در مرحله گروهی ماده تفنگ بادی 10 متر به فینال رسیدند. در حاشیه این رقابت ها نجمه خدمتی که به تماشای این رقابت ها آمده بود، پای درد و دلش باز شد و از اینکه مربی او اجازه نداد تا در رقابت های انفرادی شرکت کند حرف زد . وی در گفت و گو با خبرنگار اعزامی جی پلاس گفت:«در اردوهای آماده سازی عملکرد خوبی داشتم اما مربی ام تشخیص داد تا در رقابت های انفرادی حاضر نشوم.»در حین گفت و گو با خدمتی احمدی و صادقیان تیرهای خودشان را زده بودند. تیرهایی که آن ها را راهی فینال کرد.

 

19

الهه احمدی پرچمدار کشورمان در رقابت فینال هفتم شد و آرمینا صادقیان که کم سن و سال ترین عضو کاروان ایران بود، در حالی که تا دقایقی پیش از پایان بازی شانس مدال داشت در رده پنجم قرار گرفت. صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک که در این رقابت ها حاضر شده بود و  از نزدیک مسابقه این دو تیرانداز را تماشا می کرد در پایان این رقابت ها با هر دو تیرانداز صحبت کرد و با حرف هایش به آن ها برای آینده امید داد.

صالحی امیری

در پایان این رقابت ها آرمینا صادقیان پس از پایان بازی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار جی پلاس گفت: هیجان فینال باعث شد نتوانم تمرکز کنم و اما تجربه ای شد برای رقابت های بعدی تا عملکرد بهتری داشته باشم.

105

سوارکاری؛ دوازدهمی هم نتیجه خوبی است

رقابت های درساژ بازی های آسیایی جاکارتا از ساعت 8صبح به وقت محلی آغاز شد. در این رقابت 27 اسب سوار حضور داشتند و سهیلا(لیتا) سهی ورزشکار کشورمان، نخستین اسب سواری بود که کار خود را در درساژ آغاز کرد. در پایان او موفق شد به امتیاز 66.460 دست یابد. در ادامه، سایر اسب سوارها به فاصله زمانی 9 دقیقه از یکدیگر، در درساژ شرکت کردند. سه وقفه سی دقیقه ای که در برنامه مسابقه گنجانده شده بود، سبب شد که رقابت های مقدماتی تا ساعت 13:30 به درازا بکشد با پایان این مرحله، اسب سوار 52ساله کشورمان عنوان دوازدهم را کسب کرد. لازم به ذکر است که سهی فردا هم دررقابت درساژ انفرادی به میدان می رود. در صورتی که در مجموع دو روز درساژ، وی در بین 15 ورزشکار نخست باشد، در فینال شرکت خواهد کرد. البته با توجه به پتانسیل این رشته ورزشی در ایران دوازدهمی هم مقام خوبی برای ما به حساب می آید.

تنیس مردان؛ خیلی زود به ایران برگشتند

رقابت های تنیس مردان نیز در شهر پالمبانگ امروز برگزار شد و در حاشیه این دیدار دختران تنیسور که روز گذشته حذف شده بودند از نزدیک دیدار پسران را تماشا کردند و از روی سکوها آن ها را تشویق کردند. هر چند که این روحیه دادن ها در نهایت به جایی نرسید. چرا که تیم دو نفره پسران هم نتوانستند از پس هنگ گنگ بر بیایند از گردونه رقابت ها کنار رفتند.آنها گیم اول را با نتیجه 6 بر 4 واگذار کردند و در گیم دوم نیز 6 بر 2 باختند تا آخرین نمایندگان ایران در رشته تنیس هم از رقابت ها حذف شود. گفتنی است کاروان تنیس مردان و زنان کشور فردا شب عازم ایران می شوند.

1000

والیبال ساحلی؛ پیروزی آسان

در رقابت های والیبال ساحلی تیم های الف و ب به مصاف رقیبان خودشان رفتند.ملی پوشان هر دو گروه در این رقابت ها خوش درخشیدند و باید گفت که رقابت های چندان سختی نداشتند.این در حالی است که دختران تیرانداز متشکل از نجمه خدمتی،آرمیتیس جعفری و هانیه رستمیان در هر دو دیدار والیبال حاضر شدند و ملی پوشان را تشویق کردند.     

111

2

نجمه خدمتی

1

قایقرانی روئینگ؛ یک مهمان ویژه                                                                                                                              در رقابت های قایقرانی روئینگ دختران و در ماده تک نفره و دو نفره ملی پوشان ایران عملکرد مناسبی داشتند. مردان قایقران نیز در تک نفره محسن شادی به رپه شارژ رسید و در  روئینگ چهار نفره مردان نیز، ملی پوشان به مرحله بعد رسیدند. این در حالی است که  مردان ایران در روئینگ دونفره به مرحله رپه شارژ رفتند.در حاشیه این رقابت های رئیس کمیته ملی المپیک ، امیررضا صالحی امیری حاضر شد و از نزدیک شاهد این رقابت ها بود.

رویینگ 2 نفره مردان

رویینگ 2 نفره دختران

رویینگ 4 نفره مردان

صالحی امیری

تکواندو ؛ چهره مغموم فرزان عاشورزاده روی سکو

در رقابت های تکواندو امروز  فرزان عاشورزاده بود دوباره ناکامی.او که لقب سونامی را سال هاست به خودش اختصاص داده است پس از گرفتن این لقب هرگز سونامی نبوده است! شاید فرزان بدشانس بود و شاید هم نه اما قبل از آغاز نخستین مسابقه اش برق ها رقت تا بازی او به تعویق بیفتد.در حالیکه ساعت 11و 22 دقیقه ظهر را نشان می داد و فرزان عاشورزاده منتظر بود تا مسابقه حریفش تمام شده و سپس وارد شیاپچانگ شود به دلیل نقص فنی مسابقات هر سه شیاپچانگ تعطیل و تا ساعت 12و 45 دقیقه درست نشد تا از سوی مسوولان برگزاری رقابت ها تعطیل شود.این مشکل روز مسابقات کشتی هم وجود داشت. مسابقات تکواندو تا رفع نقص فنی سیستم امتیاز دهی تعطیل شد و مسابقه فرزان بعد از ظهر برگزار شد که در این رقابت فرزان در مرحله نیمه نهایی مقابل حریف ازبک خودش باخت و به فینال نرسید.فرزان دقیقا مثل المپیک از عملکرد خودش رضایت نداشت و گفت:«باز هم شرمنده مردم شدم.»

 در عکس زیر چهره مغموم شده فرزان را در مراسم اهدای مدال می بینید:

عاشورزاده

ژیمناستیک؛ یک فینال دلچسب

در جریان رقابت های ژیمناستیک تعداد زیادی خبرنگار حضور داشتند. تراکم آن ها در جایگاه نه چندان محکم خبرنگاران موجب شد تا جایگاه رسانه خراب شود و فرو بریزد.البته به سبب ارتفاع کم این حادثه آسیب جدی هیچ خبرنگاری را به دنبال نداشت.این در حالی است که اتفاق اصلی در سالن مسابقات رقم خورد.جایی که ژیمناستیک کارهای ایران بعد از انجام بازی های امروز با قرار گرفتن در بین هشت تیم برتر به فینال مسابقات راه پیدا کردند. 

ژِیمناستیک

14

شمشیربازی؛ اولین مدال سابر انفرادی ایران پس از ۴۴ سال

برای تیم‌ ملی شمشیربازی ایران که در روز دوم تنها در بخش انفرادی اسلحه سابر نماینده داشت، مجتبی عابدینی و علی پاکدامن به روی پیست رفتند که در آغاز مرحله یک چهارم نهایی مجتبی عابدینی با شکست برابر سابریست نام‌آشنای کره جنوبی از صعود به نیمه نهایی بازماند و علی پاکدامن هم با شکست نزدیک ۱۵ بر ۱۴ برابر دیگ سابریست کره‌ای از صعود به دیدار پایانی بازماند و به مدال برنز بازی‌های آسیایی بسنده کرد.  این اولین مدال سابر انفرادی ایران در بازیهای آسیایی پس از ۴۴ سال بود. ایران از بازیهای آسیایی 1974 تهران تاکنون موفق به کسب مدال در سابر انفرادی نشده بود.

پاکدامن

در جریان مسابقات شمشیربازی در عرض کمتر از 30 دقیقه، 4 بار برق سالن بصورت پی در پی قطع شد.

به همین دلیل مسئولان برگزاری از داوران خواستند مسابقات را متوقف کنند تا این مشکل برطرف شود.

شمشیر

فوتبال؛ بازی مشکوک در روز روشن!

ایران و مینامار. وضعیت جدول به گونه ای بود که شاگردان کرانچار دوست داشتند دوم شوند تا در مرحله بعدی با کره جنوبی روبرو نشوند. این در حالی است که عربستانی ها هم که به مصاف کره شمالی رفته بودند همین حس را داشتند. جالب اینجاست که هم ایران بازی اش را باخت و هم عربستان. هر دو تیم هم صعود کردند اما چون عربستان یک گل بیشتر خورده بود سوم شد و به عنوان بهترین تیم سوم راهی مرحله بعد شد. شاگردان کرانچار هم با وجود بازی مشکوک و شکست مقابل میانمار صدرنشین شدند و باید در مرحله بعدی به مصاف تیم پر قدرت کره جنوبی بروند.

تیم ملی امید

کشتی آزاد؛ مسئولی که هوای کشتی گیر ازبک را داشت!

پرویز هادی و افتخاری دیگر برای کشتی و کاروان ایران. پرویز هادی در وزن 125 کیلوگرم در نخستین دیدار خود به مصاف «سومیت» از هند رفت و در مدت زمان 113 ثانیه با نتیجه 10 بر صفر پیروز شد. وی در دومین مسابقه‌اش موفق شد حریفی از قزاقستان را 10 بر صفر مغلوب کند و راهی نیمه نهایی شود. هادی در دیدار ماقبل فینال مقابل «داویت موژماناشویلی» از ازبکستان که مدال نقره المپیک 2012 را در کارنامه دارد، به روی تشک رفت و به پیروزی ارزشمند 11 بر 8 دست یافت تا به فینال صعود کند.هادی در فینال مقابل «دنگ ژی وی» از چین قرار گرفت و با نتیجه 7 بر صفر پیروز شد و به مقام قهرمانی رسید.قهرمانی هادی در حالی رقم خورد که در مسابقه نیمه نهایی او به مصاف حریفی از ازبکستان رفت.نکته جالب اینجاست که یکی از مسئولان برگزار کننده مسابقات که ازبکستانی بود وقتی دید زور کشتی گیرش به هادی نمی رسد خودش وارد عمل شد و با بلند شدن از پشت میزش سعی داشت تا نکات لازم را به این ورزشکار گوشزد کند.اما عطش هادی زیاد بود و هیچ چیز جز رسیدن به فینال و کسب مدال طلا سیرابش نمی کرد.

پرویز هادی

 

دیدگاه تان را بنویسید