به گزارش ایرنا اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز سه شنبه در هفتاد و دومین جلسه شورا طرح ضرورت ارائه لایحه ایمنی حمل و نقل دانش آموزان از سوی شهرداری تهران را در دستور کار قرار داده و پس از بررسی آن را تصویب کردند.
محمد علیخانی رییس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی این طرح خاطر نشان کرد: تعداد زیادی مصوبه، آئین‌نامه و دستورالعمل درباره ایمنی حمل و نقل دانش آموزان وجود دارد که هیچ یک از آنها جامع نیست.
وی با بیان اینکه تعداد زیاد مصوبات نظارت و اجرا را پیچیده کرده، افزود: سند ایمنی حمل و نقل دانش آموزان باید اصلاح شود و در این زمینه اولیای مدارس، راهنمایی و رانندگی و مدیریت شهری باید به وظایف خود به درستی عمل کنند.
علیخانی تاکید کرد: شهرداری تهران موظف است لایحه ایمنی حمل و نقل دانش آموزان را با توجه به اسناد بالادستی در مدت 2 ماه به شورا ارائه و دستورالعمل‌های لازم را تهیه کند.
عضو شورای اسلامی شهر تهران، آرام سازی محیط اطراف مدرسه و معابری که مدارس در آن قرار دارند، آموزش رانندگان سرویس های مدارس، ارائه تعریف دقیقی از سرویس مدارس، رعایت ایمنی، ایجاد توقفگاه استاندارد، را از جمله موضوعاتی عنوان کرد که در این لایحه مورد توجه قرار گرفته است.
شهربانو امانی عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران نیز در جریان بررسی این طرح اظهار داشت: چهار هزار و 500 مدرسه در شهر تهران واقع شده که تنها یک هزار و 480 مدرسه سرویس های دانش آموزان را برون سپاری کرده اند.
وی با تاکید بر اینکه ایمنی دانش آموزان باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، خاطر نشان کرد: در شرایطی هستیم که پسر بچه های دبیرستانی در متمکن ترین نقاط تهران از برخی مسائل ایمنی ندارند.
امانی بر ضرورت ارائه این لایحه تاکید کرد و افزود: یکی از نقاط بی دفاع شهری توجه به کودکان و دانش آموزان است.
مرتضی الویری رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز در جریان بررسی این لایحه با مخالفت با این لایحه اظهار داشت: قوانین بسیاری در این زمینه در سال های گذشته تصویب شده که باید اجرا شود.
وی با بیان اینکه نباید مجددا به قانون گذاری اقدام شود، افزود: آیین نامه اجرایی حمل و نقل دانش آموزان مصوبه سال 87 هیات وزیران و مصوبه شهر دوستدار کودک سال 88 شورای شهر تهران، در این زمینه وجود دارد که باید به آنها عمل شود.
الویری گفت: باید دید که چرا به قانون عمل نشده و حرمت آن نگه داشته نمی شود.
احمد مسجد جامعی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران نیز در این جلسه جانمایی مدارس را مناسب ندانست و افزود: جانمایی مدارس در نقاط حادثه خیر یکی از مشکلات شهر تهران است.
وی گفت: هر ساله با شروع ماه مهر شاهد افزایش ترافیک و سایر مشکلات ناشی از بازگشایی مدارس هستیم که باید در این زمینه چاره اندیشی کرد.
افشین حبیب‌زاده عضو دیگر شورای شهر تهران در موافقت با طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه ایمنی حمل و نقل دانش‌آموزان گفت: این طرح، طرح بسیار مهمی است که با جمعیت کثیری از خانواده‌های تهرانی مرتبط است و مورد خواست مردم است.
رییس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر با بیان اینکه مردم در مراجعات متعددی که داشته‌اند از خدمات مربوط به حمل و نقل دانش‌‌آموزان نارضایتی‌شان را اعلام کرده‌اند، اظهار داشت: اهمیت موضوع می‌طلبد اسناد بالادستی در این باره مورد بازنگری قرار گیرد.
وی با بیان اینکه اسناد بالادستی دچار نواقص و پیچیدگی‌هایی بوده است که قابلیت اجرایی ندارد، خاطر نشان کرد: نوع نظارت بر سرویس‌ها مناسب نیست و تمام گلایه‌ها نیز از این بابت است .
اعضای شورای اسلامی شهر تهران در نهایت با 17 رای شهرداری تهران را موظف کردند تا ظرف 2 ماه لایحه ایمنی حمل و نقل دانش آموزان را به شورا ارائه کند.

*طرح نامگذاری هفت میدان و معبر در تهران تصویب شد
همچنین اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جلسه امروز خود طرح نامگذاری هفت میدان و خیابان را در دستور کار خود قرار داده و تصویب کردند.
احمد مسجد جامعی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شهر تهران در جریان نامگذاری این معابر اظهار داشت که نام ها از اهمیت بسیاری برخوردار هستند و باید با دقت بررسی شوند.
وی خواستار بررسی آیین نامه و دستور العمل نامگذاری ها در صحن شورای شهر شد.
تهرام/7244/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.