به گزارش ایرنا شهربانو امانی رییس کمیته ایمنی حمل و نقل شورای شهر تهران، روز یکشنبه در شصت و ششمین جلسه شورای شهر تهران در تشریح دلایل توجیهی و بررسی یک فوریت طرح افزود: با تصویب یک فوریت طرحی شهرداری تهران را ملزم کردند تا لایحه ایمنی حمل و نقل دانش آموزان را تهیه و به شورا ارائه کند.
وی عنوان کرد: هیچ سند بالادستی مبنی بر ملزم نمودن شهرداری برای ارایه طرح استانداردسازی خودروی سرویس مدرسه وجود ندارد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: غیر استاندارد بودن خودروهای سرویس مدارس از نظر ایمنی، ظاهری و قابل تشخیص بودن، رانندگان غیر حرفه ای و آموزش ندیده، عدم آرام سازی و ایمن سازی محیط پیرامون مدرسه، نادیده گرفتن سهم یک درصدی شرکت های تاکسیرانی در سرویس های مدارس از جمله دلایلی است که تصویب یک فوریت مذکور را ضروری می کند.
رئیس کمیته ایمن سازی حمل و نقل شورا خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه 4 ماه به شروع سال تحصیلی جدید باقی نمانده ضرورت دارد این طرح به صورت یک فوریت در دستور قرار گیرد.
وی افزود: بر اساس مصوبه جلسه شورای عالی هماهنگی شورای شهرهای کشور مقرر شد که با توجه به درصد قابل توجه تلفات عابرین پیاده در آمار تلفات تصادفات درون شهری، ایمن سازی و آرام سازی معابر اطراف مراکز جاذب سفر از جمله مدارس، مساجد، فروشگاه های بزرگ، داخل شهر و حریم شهرها در دستور کار شورای هماهنگی ترافیک استان قرار گرفته و ضمن اخذ برنامه و طرح ایمن سازی و آرام سازی از شهرداری های مربوطه، پیگیری لازم برای تحقق طرح ها انجام شود.
وی گفت: همچنین باید تولید برنامه های آموزشی توسط شهرداری مرکز استان در راستای ارتقای فرهنگی ترافیک و اصلاح رفتارهای پر خطر شهروندان در سفرهای شهری با هدف گذاری مناسب برای رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی، موتورسیکلت ها، عابرین پیاده، کودکان و دانش آموزان، بر اساس مصوبه مذکور در دستور کار قرار گیرد.
مرتضی الویری رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه با مطالبی که عنوان شد مخالف نیستم خاطر نشان کرد: در خصوص ازدیاد قوانین مخالف این طرح هستم.
وی با طرح این سوال که آیا ما کمبود قانون داریم و آیا باید مجددا روی قوانین دیگر، قوانین تصویب کنیم، افزود: مطالب عنوان شده در این طرح در مصوبه شهر دوستدار کودک است که در سال 88 و آیین نامه اجرایی آن در سال 94 تصویب شد.
زهرا نژاد بهرام عضو هیات رئیسه شورای شهر نیز تاکید کرد: از آنجا که موضوع کودکان خیلی جدی است و کم توجهی به کودکان اثرات نامطلوبی در جامعه دارد، ضرورت دارد نسبت به این موضوع رسیدگی شود.
اعضای شورای شهر تهران پس از بررسی این طرح را تصویب و اعلام کردند که شهرداری تهران باید ظرف 3 ماه لایحه مربوطه را در صحن شورا ارائه کند.
بر این اساس شهرداری باید برای اجرای راهکارها از ابتدای سال تحصیلی 97 تحت سرفصل های آرام سازی محیط اطراف مدرسه، اقدامات آموزشی در جهت بهبود ایمنی حمل و نقل دانش آموز و ایمنی ناوگان خودروی سرویس اقدام کند.
مصوبات شورای اسلامی شهر تهران پس از تایید فرمانداری تهران برای اجرا به شهرداری ابلاغ می شود.
تهرام/7244/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.