23 دستگاه اتوبوس و حدود یک هزار زائر از شهرستان پردیس برای شرکت در مراسم رحلت امام خمینی عازم تهران شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حامد حمزه خانی بعدازظهر امروز در نشست خبری خود با رسانه ها ضمن عرض تسلیت بیت و نهمین  سالروز ارتحال امام خمینی  (ره) به برنامه های هماهنگ شده در شهرستان اشاره کرد و گفت: پس از ابلاغ ماموریت برگزاری مراسم ارتحال توسط ناحیه مقاومت شهرستان از سوی فرمانداری جلساتی جهت هر چه بهتر برگزار شدن این مراسم و اعزام کاروان های زائر برگزار شد که شامل سه کمیته فرهنگی اجرایی و پشتیبانی به ریاست امام جمعه پردیس ریاست سپاه و فرمانداری شهرستان است.

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان پردیس در پاسخ به پرسش ایلنا مبنی بر اینکه چه تعداد اتوبوس و زائر جهت شرکت در مراسم ارتحال امام از شهرستان پردیس اعزام خواهند شد گفت: در کل شهرستان ۲۳ اتوبوس با هزار زائر جهت شرکت در مراسم به مرقد امام اعزام خواهند شد که همه این افراد بیمه شده اند‌ تا در صورت بروز حادثه مشکل خاصی پیش نیاید.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته در گروهی که به مرقد اعزام شده بود یک فرد بر اثر ناراحتی قلبی فوت کرد ضرورت بیمه شدن افراد را توضیح داد و گفت: همه افرادی که از هفته گذشته از طریق مساجد ثبت نام شده اند با کدملی و کد بیمه امروز مجوز حضور در کاروان زیارتی حرم امام را داشتند.

untitled

حمزه خانی با اشاره به حرکت های فرهنگی که در مسیر رفت و برگشت برای زایران در نظر گرفته شده گفت: پخش فیلم زندگی نامه امام در طول مسیر اهدای یکسری بسته ها و اقلام فرهنگی شامل بروشور و سی دی مربوط به این ایام و تهیه اسباب بازی مهصوص خانواده هایی که با فرزندان خود به زیارت می آیند از جمله برنامه هاست.

وی افزود: یکساعت قبل از افطار مسافران زائر از محل مرقد امام به سمت شهرستان پردیس مجدد برگردانده میشوند و پذیرایی افطاری از آنان خواهد شد.

جانشین فرمانده سپاه پردیس با قدردانی از  شهرداری بومهن و پردیس گفت: حمایت های شهرداری ها و دهیاری ها بخصوص منطقه جاجرود و استقبال این منطقه جای تشکر دارد.

حمزه خانی اضافه کرد: تیم هایی از اورژانس و آتش نشانی و نیروی انتظامی در این مسیر تا حرم امام اتوبوس های زایران را همراهی خواهند کرد.

وی همچنین به حضور ستاد ویژه گمشدگان همراه با کاروان های اعزامی اشاره کرد و گفت دو مینی بوس ویژه افرادی که در برگشت احتمال جا ماندن از بقیه را دارند ترتیب داده شده که تا ساعات پایانی در مرقد حضور دارند.

پاسدار حمزه خانی با اشاره به تبلیغات غرب مبنی بر عدم حضور جوانان در این مراسم گفت: خوشبختانه برخلاف تصور و تبلیغات رسانه های بیگانه حضور جوانان و نسل های جدید انقلاب در میان شرکت کنندگان مراسم بالا بوده است امروزه شاهد مطالبه بیشتر جوانان و اشتیاق آنان برای شناخت بیشتر امام و انقلاب اسلامی هستیم.

وی در پایان به میزبانی شهرستان پردیس از چهار شهید گمنام در شب های قدر اشاره کرد و گفت: به لطف خدا امسال شهرستان پردیس مراسم های ویژه شب های قدر را با حضور چهار شهید گمنام در مساجد شهرستان برگزار می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.