سید محمد موسوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسجد مهمترین مرکز فرهنگی مسلمانان و بهترین مکان برای آرامش انسان هاست.
وی تصریح کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد در کنار فعالیت های معمول با ورود به آسیب های اجتماعی در حاشیه کلانشهرهان برنامه های مهمی را در دستور کار قرار دادند.
وی گفت: ضروری است این نهاد با پیشرفت در کارکرد و کاربرد، برگزاری جشنواره های مختلف فرهنگی و هنری را در دستور کار قرار دهد تا زمینه تربیت افراد تاثیر گذار در این بخش ها فراهم شود.
رییس اداره فرهنگ و راشاد شهرستان ری اضافه کرد: در این راستا 93 کانون فرهنگی و هنری با حدود 100 عضو و 12 تا کتابخانه آماده اجرای برنامه های قرآنی در ماه مبارک است.
وی ادامه داد: سخنرانی، اجرای تلاوت قرآن با حضور قاریان و حافظان قرآن، جزءخوانی قرآن قبل یا بعد از نماز مغرب و عشا، تواشیح، تکریم نخبگان علمی، چهره‌های موفق قرآنی، هنرمندان و شاعران قرآنی محله، دعوت از روزه اولی‌ها و تشویق و تکریم آنها، برگزاری مسابقات قرآنی و سفره کریمانه از اهم برنامه‌هایی است که در این کانون ها برگزار می شود.
وی یادآور شد: ضمن اینکه اعضای این کانون ها با غباروبی مساجد، آماده استقبال از ماه مبارک رمضان می شوند.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از 860 هزار نفر از مهمترین شهرستان مذهبی و سیاسی استان تهران است که دارای چهار شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.
6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.