حجت الاسلام سعید اوتارخانی روز دوشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا به برخی شایعات مبنی بر اینکه امامزاده عبدالله حسن آباد فشافویه بر اساس یک رویا در سال های اخیر احداث شده است، افزود: این امامزاده در روستای قلعه نو واقع شده است و قدمت بنای آن به قرن ششم و دوران صفویه برمی گردد.
وی تصریح کرد: این امامزاده برای مردم محلی از ارزش معنویی و میراثی بالایی برخوردار است.
وی به اختلاف حقوقی اداره اوقاف و مالک زمین این امامزاده نیز اشاره کرد و یادآور شد: این پرونده در حدود 10 سال است که در جریان است و در حال حاضر نیز از مرحله بدوی و تجدید نظر عبور کرده و در مرحله فرجام خواهی قرار دارد.
اوتارخانی ادامه داد: سند مالکیت این زمین با کاربری کشاورزی در سال 79 توسط اداره ثبت و اسناد صادر شده ولی متاسفانه داخل سند نامی از وجود امامزاده عبدالله در این زمین به میان نیامده است، به همین دلیل مالک زمین پس از تغییر کاربری کشاورزی به دامداری یک بار در سال 90 اقدام به بستن درب های این امامزاده به روی مردم کرد که با پیگیری های اداره اوقاف در سال 92 بازگشایی شد.
وی ادامه داد: ساختمان اصلی امامزاده کاملا سالم است و فقط در روزهای اخیر درب ورودی آن به روی مردم بسته شده که اداره اوقاف شهرستان ری پیگیر این موضوع است.
اوتارخانی با بیان اینکه در کتاب بررسی و شناسایی محوطه های باستانی شهرستان ری به صورت مفصل به امامزاده عبدالله حسن آباد فشافویه اشاره شده است، عنوان کرد: این امامزاده بنا بر کتاب های تاریخی در محوطه محصور گورستان روستای قلعه نو قرار گرفته بوده که در سال های اخیر مالک زمین به خاطر گسترس دامداری خود اقدام به تخریب قبرهای موجود در این گورستان و بخش های از دیوارهای داخلی این امامزاده کرده است.
به گزارش ایرنا، حسن آباد فشافویه از توابع شهرستان ری متشکل از 37 روستا و با 70 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شهرری و در مسیر جاده قدیم تهران - قم واقع شده است که امامزاده عبدالله نیز در روستای قلعه نو این شهر قرار گرفته است.
3218/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.