یاسین علی حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این طرح بخشی از وظایف غیرحاکمیتی سازمان جهادکشاورزی در قالب برون سپاری به بخش خصوصی واگذار شده است.
وی با بیان اینکه این طرح از اول فروردین ماه سال 97 در استان ایلام برگزار می شود، افزود: در این طرح برای دفاتر پیشخوان 2 وظیفه تعریف شده است.
علی حسینی یادآور شد: یکی از این وظایف تعریف شده تغییر کاربری اراضی کشاورزی است که در قالب آن متقاضی که دارای یک قطعه زمین کشاورزی است با ارائه یک طرح ( مرتبط با حوزه کشاورزی یا غیرکشاورزی ) خواهان تغییر کاربری در اراضی کشاورزی خود است.
وی گفت: بخش دوم طرح واگذاری اجاره ای اراضی منابع ملی و دولتی به صاحبان طرح ها است که متقاضی دارای یک طرح ( مرتبط با حوزه کشاورزی یا غیرکشاورزی ) فاقد زمین برای اجرای طرح خود نیاز به دریافت زمین از سوی دولت دارد.
وی افزود: اجرای این برنامه پایلوت از اهمیت ومزایای بالای ازجمله شفافیت ،سرعت ،سهولت در آمارگیری، کاهش تردد ارباب رجوع وجلوگیری از جعل برخوردار است.
علی حسینی تاکید کرد: دارندگان طرح های مختلف به جای مراجعه به سازمان جهادکشاورزی از اول فروردین ماه سال آتی با مراجعه به دفاتر پیشخوان مراحل تقاضای خود برای دریافت زمین یا تغییر کاربری اراضی را ثبت کنند.
مدیرامور اراضی سازمان جهاد کشاروزی استان ایلام گفت: با بررسی این طرح ها و تقاضای افراد مجوزهای لازم و قانونی به متقاضیان واجد شرایط برای تغییر کاربری یا واگذاری اراضی دولتی داده می شود.
به گزارش ایرنا، استان ایلام دارای شش هزار هکتار اراضی باغی، 340 هزار هکتار اراضی زراعی است و یک میلیون و 700 هزار هکتار از وسعت 2 میلیون هکتاری استان را اراضی طبیعی و ملی تشکیل داده است.
7172/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.