مانور بزرگ حافظان زمین در سازمان جهاد کشاورزی خوزستان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، مدیر امور اراضی سازمان، فرماندهان یگان های حفاظت محیط زیست، مسکن و شهرسازی و منابع طبیعی، جلسه هماهنگی مانور بزرگ حافظان زمین در سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار گردید.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی در این جلسه گفت: هدف از برگزاری این مانور آمادگی اطلاع رسانی جهت پیشگیری از تصرف اراضی ملی و ساخت و سازهای غیر مجاز واقع در اراضی مستثنیات در ایام نوروز ۹۷ می باشد که با همکاری و هم افزایی با یکدیگر بتوان در حفاظت از عرصه های طبیعی اعم از منابع طبیعی و کشاورزی گام های موثری برداشته شود.

عبدالکاظم شاچری افزود: مدیریت امور اراضی سازمان با همکاری و مشارکت مردم، طرح حفاظت از اراضی زراعی و باغی را در تعطیلات نوروز ۹۷ به شکل گسترده اجرا و با معارضان و متخلفان برخورد خواهد کرد.

رییس سازمان نیز گفت: اراضی و منابع طبیعی امانتی است که از نسل های قبل به ما رسیده است و باید در خفط و صیانت آن تمام تلاش خود را بکار بریم.

کیخسرو چنگلوایی با بیان اینکه  برای تشکیل خاک با عمق ۲۵ سانتی متر ۱۷ هزار سال زمان لازم است افزود: از بین رفتن یک هکتار  زمین موجب از بین رفتن ۱۲ هزار محصول خواهد شد.

وی ادامه داد: مانوری که قرار است برگزار شود مکمل همایش ها و جلساتی است که قبلا در این زمینه برگزار شده است و اگر بتوانیم اقدامات پیشگیرانه را انجام دهیم هزینه ها را به حداقل خواهیم رساند.

چنگلوایی اظهار داشت: این مانور علاوه بر اطلاع رسانی، هشدار برای کسانی است که بدون هماهنگی و مجوز تغییر کاربری اراضی می دهند.

لازم به ذکر است مانور بزرگ حافظان زمین ۲۶ اسفند ماه سال جاری با حضور نیروهای یگان های حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، سازمان ملی زمین و مسکن، سازمان حفاظت محیط زیست و مدیریت امور اراضی سازمان در سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.