به گزارش ایرنا ، بیش از 40 نفر از کارگران کارخانه شیر وارنا روز چهارشنبه در اعتراض به عدم دریافت حقوق و مطالبات خود از سوی مسئولان کارخانه ، در برابر درب اصلی این کارخانه تجمع کرده و خواستار رسیدگی مسئولان به مشکلات خود شدند.
این افراد که عده ای از آنان کارگران تازه اخراج شده کارخانه و عده دیگر ، از کارگران شاغل در کارخانه بودند ، برای سومین روز متوالی در مقابل درب اصلی تجمع کرده و با در دست داشتن پلاکاردهایی از مسئولان خواستند تا مطالباتشان را از مالکان کارخانه وصول کنند.
اواخر سال گذشته نیز تعدادی از این افراد با حضور در محل فرماندار شهرستان ورامین ، خواستار رسیدگی موضوع از سوی فرماندار و مسئولان شهرستان شدند.
کارخانه شیر وارنا که با ظرفیت یکصد هزار تن محصول لبنی در شهرستان ورامین احداث شده ، یکی از مهمترین کارخانه های صنایع تبدیلی استان تهران است که طی سال های اخیر با مشکلات عدیده مالی مواجه شده و تعداد زیادی از کارگران خود را اخراج کرده است.
برخی از کارگران اخراج شده کارخانه با طرح شکایت در مراجع قضایی ، حکم توقیف اموال و تعدادی از خودروهای این کارخانه را دریافت کرده اند.
به گفته کارگران معترض ، تنها بخشی از ظرفیت کارخانه در هفته های اخیر به تولید بستنی می پرداخت که از چند روز گذشته ، این خط تولید نیز به طول کامل تعطیل شده است.
بدهی میلیاردی کارخانه به دامداران منطقه وعدم پرداخت مطالبات کارگران ، کارخانه وارنا را در آستانه تعطیلی کامل قرار داده است.
یکی از مسئولان شهرستان ورامین در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت : بیش از 50 جلسه تخصصی با حضور مسئولان ارشد استانی و کشوری برای حل مشکلات کارخانه وارنا در سال گذشته برگزار شد ولی ظاهرا اراده ای از سوی مالکان کارخانه برای رفع مسائل آن وجود ندارد.
وی که نخواست نام و عنوانش در خبر ذکر شود اظهار کرد: به منظور رفع مشکلات مالی کارخانه ، جلسات مشترکی با یکی از برندهای معروف صنایع لبنی کشور برگزار شد تا با مشارکت آنها ، فعالیت کارخانه از سر گرفته شود که با وجود توافق های اولیه ، این مشارکت نیز مورد پذیرش مالکان کارخانه قرار نگرفت.
وی تصریح کرد: مالک کارخانه باید تکلیف خود را با بدهکاران و مسئولان مشخص کند تا بتوان به طور اصولی و علمی ، اقدامی عملی برای راه اندازی مجدد کارخانه انجام داد.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
با فعالیت بیش از 2 هزار واحد دامپروری در شهرستان ورامین ، سالانه 120 هزار تن شیر در این شهرستان تولید می شود.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.