به گزارش ایرنا، طغیان این کانال پس از آن رخ داد که شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری و زهی کشی استان تهران بدون هیچ گونه بررسی، پاکسازی و لایروبی این کانال، حجم زیادی از آب سد بیلقان کرج را وارد کانال کرد.
با ورود این آب که بخاطر وجود اشغال و ایجاد مانع، سرریزشدن آب این کانال را در پی داشت، بخشی از خیابان ها و برخی از خانه ها در شهر فردیس را دچار آبگرفتگی کرد.
هدر رفت این آب که به گفته برخی شاهدان بعضی از خیابان های شهر فردیس را به دریاچه مصنوعی تبدیل کرده، در حالی است که شهرستان فردیس همچون مناطق دیگر، امسال با کمبود و حتی بحران آب آشامیدنی مواجه است.
در پی وقوع این حادثه ساکنان برخی ساختمان های اطراف مجبور شدند خانه های خود را تخلیه کرده و اسباب و اثاثیه را به خارج از خانه انتقال دهند.
همزمان تیم آتش نشانی و خدمات شهری شهرداری فردیس در حال پاکسازی ناشی از وقوع این حادثه است.
فرماندار شهرستان فردیس در این باره به خبرنگار ایرنا، گفت: شرکت امور آبیاری و زهی کشی استان تهران قبل از اقدام باید موضوع را به شهرداری فردیس اطلاع رسانی می کرد.
ابوالفضل اینانلو افزود: این شرکت بدون پاکسازی و لایه روبی آب را وارد کانال کرده و سبب طغیان آب در کانال فردیس و ایجاد ترافیک در این مسیر شده است.
وی ادامه داد: خانه های اطراف که آب به داخل آنها نفوذ کرده، توسط ماموران آتش نشانی در حال تخلیه است.
وی اظهار داشت: موضوع در حال بررسی است و با هرگونه کوتاهی این شرکت، برخورد قانونی خواهد شد و جبران خسارات نیز برعهده این شرکت خواهد بود.
حدود 30 دستگاه از ماشین آلات سنگین از جمله لودر،گریدر،لجنکش،کامیون،ماشین آتش نشانی،بیل مکانیکی عملیات آب کشی و گوبرداری را انجام دادند.
7413/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.