به گزارش ایرنا، مجید فراهانی روز سه شنبه در سی و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران افزود: بر اساس بند 16 ماده 71 قانون تشکیلات و وظایف شورای شهر تصویب لوایح در خصوص برقراری یا لغو عوارض در شهر و تغییر نوع و میزان آن از اختیارات شورا است.
وی تأکید کرد: شهرداری تهران هر گونه تغییر در عوارض را باید به تصویب شورای شهر برساند.
فراهانی با بیان اینکه در روزهای اخیر شاهد اعلام تغییر در نوع و نرخ عوارض از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بوده ایم، گفت: این موضوع ابهامات متعدد و مباحث متعددی را در رسانه ها و محافل کارشناسی در خصوص موفقیت و شکست این طرح ایجاد کرد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: در پی اعلام این اخبار اعضای شورا که از جزئیات طرح ترافیک بی اطلاع بودند مورد پرسش قرار گرفتند و ضرورت دارد از اختیارات مصرح شورا مبنی بر تصویب هر نوع تغییر و میزان عوارض شهری دفاع کنیم.
فراهانی یادآور شد: شورای شهر از ابتدای تشکیل تاکنون 15 مصوبه در خصوص موضوعات طرح داشته و در مواردی اقدام به اصلاح و تغییر نوع و میزان عوارض کرده است.
وی عنوان کرد: معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران باید در موعد مقرر لایحه اصلاحیه میزان و نوع عوارض طرح ترافیک را برای بررسی به شورا ارائه کند.
رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: شهرداری در رویه جدید و غیرمعمول اقدام به اعلام تغییر عوارض کرده است.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر 2 طرح «محدوده ترافیکی» و «زوج و فرد خودرو» در سطح شهر تهران اجرا می شود.
خودروها برای ورود به محدوده طرح ترافیک نیازمند داشتن مجوز(آرم ترافیک) هستند و تردد خودروها در محدوده زوج و فرد نیز براساس آخرین رقم سمت راست پلاک خودروها است.
به گفته رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری و شورای شهر تهران معتقد به حذف طرح ترافیک سالانه فعلی هستند که این موضوع باید به تایید شورای عالی ترافیک برسد.
همچنین معاون شهردار تهران نیز گفته که اگر طرح جدید تا 15 بهمن در شورای اسلامی شهر تهران به تصویب برسد، از فروردین سال 97 اجرایی خواهد شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه آقاامینی انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7244/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.