به گزارش ایرنا، مسیح الله معصومی شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران، با اشاره به مزیت های استفاده از تراموا افزود: خط پیشنهادی ایجاد تراموا شهر زنجان حد فاصل میدان 15 خرداد تا میدان آزادی در نظر گرفته شده و مطالعات اولیه مشاور نیز نشان داده، این مسیر با توجه به میزان مسافر پذیری برای اجرای این طرح مناسب است.
وی اظهار کرد: ایجاد تراموا در جذب گردشگر نیز نقش بسزایی دارد و این در حالی است که اغلب شهرها برای جذب مسافر و به ویژه رونق صنعت گردشگری خطوط مونوریل یا تراموا را در دستور کار خود قرار داده اند.
معصومی افزود: خطوط مترو در زیرزمین، مشکلات تردد و ترافیک را برطرف می کند اما به لحاظ منظر شهری نقطه مثبتی را برای مجموعه بوجود نمی آورد.
شهردار زنجان ادامه داد: خطوط تراموا با ترددهای عادی و با زندگی مردم مانوس و نزدیک است به گونه ای که در فواصل کوتاهتر دسترسی مردم به ایستگاه ها را فراهم می کند و حتی در برخی محل ها وسایط نقلیه شخصی از روی این خطوط می گذرند و هیچ مشکلی بوجود نمی آید.
وی بیان کرد: هزینه اجرای تراموا نسبت به مترو کمتر بوده و در صورت تخصیص 50 درصدی هزینه از سوی دولت 50 درصد دیگر را شهرداری پرداخت خواهد کرد.
معصومی افزود: شهرداری تلاش دارد از ظرفیت های موجود به ویژه بانکها برای استفاده از فاینانس خارجی در این پروژه استفاده کند.
وی با بیان اینکه تراموا با پیاده راه تفاوت هایی دارد، اظهار کرد: اجرای این طرح با توجه به اینکه تعهدات مالی برای دولت دارد باید به تصویب شورای عالی کشور برسد.
شهردار زنجان گفت: بر این اساس بخش مطالعاتی این طرح از سوی مشاور تا پایان فروردین سال آینده انجام سپس به شورای عالی ترافیک کشور ارائه خواهد شد.
وی همچنین ادامه داد: شهرداری محل سیاسی کاری نیست و محیط اجرایی و عملیاتی بشمار می رود و انتصاب های انجام شده در این دستگاه غیر دولتی با نگاه عدالت محوری انجام گرفته است.
وی یادآوری کرد: در بکارگیری افراد تلاش شده رنگ و بوی سیاسی و به عبارتی وابستگی های طیفی و حزبی کمتری داشته باشند.
شهردار زنجان با اشاره به آخرین وضعیت پل سیدالشهدا(ع) نیز گفت: مشکلی در افتتاح این پروژه وجود نداشت اما ابهاماتی در حوزه فنی موجب شد، با رفع تمامی مسائل قبل از پایان سال جاری این پل به بهره برداری برسد.
معصومی خاطرنشان کرد: شهرداری زنجان در ارتباط با خدمات ایمنی سطح شهربه ویژه حوزه آتش نشانی نواقص جدی دارد و در بودجه سال آینده اعتباری بین هشت تا 10 میلیارد تومان برای تجهیز و خرید ماشین آلات مورد نیاز لحاظ کرده است.
به گزارش ایرنا، شهر زنجان به عنوان مرکز استان با سه منطقه شهرداری 430 هزار نفر جمعیت دارد.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی ** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.