احمد نصیری شامگاه یکشنبه در برنامه زنده تلویزیونی زنده 'خانه ما' افزود: بر این اساس از شهرداری و سازمان نظام مهندسی درخواست می شود نظارت های لازم در در ساخت و سازهای شهری را افزایش دهند و این قابل قبول نیست که در کمسیون ماده 100 هفته ای 70 الی 100 پرونده تخلف در این بخش بررسی شود.
وی یادآوری کرد: این در حالی است پرونده ساختمانی بررسی شده ای نشان می دهد که برابر با نقشه اضافه کار کرده و نظارت های لازم در این بخش وجود نداشته و ضرورت توجه دستگاههای متولی امر به این موضوع مهم بسیار ضروری است.
نصیری خاطرنشان کرد: امسال با سازو کارهای اندیشیده شده، عوارض ساختمانی در سال جاری افزایش نیافته و طبق تعرفه سال گذشته از گروههای هدف اخذ شد که برای سال آینده نیز طبق امسال انجام خواهد گرفت و این کار برای رفاه خاطر شهروندان است.
وی بیان کرد: موضوع دیگری که وجود دارد این است ساختتمانهایی که به عنوان کاربری درمانی درمناطق مختلف شهر زنجان فعالیت می کنند، به نوبه خود ترافیک ایجاد کرده اند و طی تصمیماتی که در شورای شهر زنجان مصوب شد این ساختمانها به حاشیه شهرها منتقل خواهند شد که صدور پروانه ساختمانی نیز بصورت رایگان خواهد بود.
رئیس شورای شهر زنجان ادامه داد: بر این اساس هتل های که در زمینه گردشگری شهر نیز احداث خواهند شد،صدور پروانه ساخت و ساز نیز رایگان خواهد بود و علاوه بر آن نیز شهرداری و شورای شهر زنجان برای بافت فرسوده نیز تسهیلاتی از جمله پروانه ساخت نیز رایگان در نظر گرفته است.
وی خاطر نشان کرد: شهروندان علاوه بر همکاری با شهرداری زنجان، مطالبات خود را پرداخت کنند واین در حالی است شهرداری بدون این مبالغ نمی تواند مدیریت مطلوبی داشته باشد و در این میان دستگاههای دولتی نیز در این خصوص همکاری کنند.
به گزارش ایرنا، شهر زنجان به عنوان مرکز استان سه منطقه شهرداری و 430 هزار نفر جمعیت دارد.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی ** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.