محمدحسین تاجیک روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت : در حال حاضر 2 هزار واحد دامپروری شیری و گوشتی صنعتی و سنتی در شهرستان ورامین مشغول به فعالیت است که از این تعداد یک هزار و 500 واحد دارای پروانه و 500 واحد سنتی فعال نیز در حال دریافت مجور فعالیت می باشند.
وی گفت : واحدهای دامپروری شهرستان ورامین سالانه 120 هزار تن شیر و 20 هزار تن گوشت قرمز تولید می کنند که از این لحاظ شهرستان ورامین رتبه برتر استان تهران را به خود اختصاص داده است.
وی اظهار کرد: ورامین در زمینه تولید تخم مرغ و گوشت سفید نیز از شهرستان های فعال در استان تهران است و با دارا بودن 84 واحد مرغداری تخم گذار و گوشتی ، سالانه 8 هزار تن گوشت سفید و 16 هزار تن تخم مرغ تولید و روانه بازار مصرف می کند.
تاجیک بیان کرد: در شهرستان ورامین سالانه 22 میلیون قطعه جوجه یک روزه تولید و به مناطق مختلف کشور صادر می شود.
وی گفت : ورامین در زمینه پرورش شترمرغ نیز از شهرستان های پیشتاز در استان تهران محسوب می شود و با داشتن 5 هزار رأس شترمرغ درقالب 5 واحد پرورشی ، سالانه 40 هزار تن گوشت شترمرغ تولید می کند.
مدیرجهاد کشاورزی ورامین گفت : با اجرای بیش از 17 هزار هکتار سیستم آبیاری نوین در اراضی کشاورزی ورامین ، یکصد استخر 2 منظوره در این شهرستان احداث شده که در این استخرها سالانه 150 تن ماهی از نوع کپور و قزل آلا تولید می شود.
شهرستان ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.