جمشید جویباری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای پروژه های آبخیزداری در قالب طرح های ملی و استانی با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد ریال آغاز شده که این پروژه ها در زیر حوزه های آبخیز سله بن، آروی میان تنگه، آتشان و انزها و درده- پیرده شهرستان فیروزکوه در حال اجرا است.
وی اظهار کرد: این پروژه ها در قالب عملیات مکانیکی و بیولوژیکی انجام می شود که عملیات بیولوژیکی شامل بذرکاری و کپه کاری و عملیات مکانیکی شامل بندهای سنگی- ملاتی و گابیونی است.
جویباری ادامه داد: اجرای پروژه مرمت و بهسازی سازه های گابیونی و سنگی، ملاتی که طی سال های گذشته انجام شده است نیز در دستور کار قرار دارد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فیروزکوه اقدامات آبخیزداری را در خصوص تولید آب بسیار مهم دانست و به مزایای اجرای فعالیت های آبخیزداری اشاره کرد و افزود: مدیریت جامع حوزه های آبخیز، کاهش فرسایش خاک و رسوب دهی، کنترل هرزآب ها، تغذیه سفره های آب زیرزمینی، کاهش سیل خیزی و بهره وری بهینه از نزولات آسمانی را می توان به عنوان مزایای فعالیت های آبخیزداری نام برد.
وی با بیان اینکه امروزه حوزه های آبخیز به عنوان محور برنامه ریزی جهت توسعه پایدار در بسیاری از مباحث مدیریتی مطرح می باشد خاطر نشان کرد: ارزیابی توان اکولوژیکی حوزه های آبخیز و رتبه بندی آنها با توجه به معیارهای مختلف اکولوژیکی جهت اقدامات آبخیزداری یکی از موارد مهم در برنامه ریزی و مدیریت جامع حوزه های آبخیز است.
تهرام/7243/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.