به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد ابویی روز چهارشنبه در نشست خبری تشریح عملکرد خانه شهریاران جوان افزود: در هیچ دوره ای از مدیریت شهری فرصتی به جوانان برای گفت و گو و بیان مطالباتشان داده نشده است.
وی با بیان اینکه در حوزه جوانان نیاز به مدیر سیاسی نداریم، گفت: در ارائه خدمات نباید جناحی و گروهی برخورد کنیم، تاکنون در حوزه جوانان شعاری برخورد شده و اقدام جدی در این حوزه انجام نشده، با توجه به یکسان بودن دیدگاه ها و رویکردهای دولت و مدیریت شهری علاقه مندیم که این 2 نهاد در حوزه جوانان نیز رویکرد یکسانی داشته باشند.
ابویی با اشاره به اینکه خانه شهریاران جوان تاکنون هیچ نوع فعالیت سیاسی به خصوص در انتخابات گذشته نداشته و در آینده نیز نخواهد داشت، اظهار کرد: این نهاد به عنوان ساختار پویا و فعال مطالبات جوان را بدون جناح گیری سیاسی پیگیری می کند و اگر سندی باشد که این نهاد امکانات خود را صرف امور سیاسی کرده، استعفا می دهم.
مدیرعامل خانه شهریاران جوان با بیان اینکه این نهاد هیچ بودجه مصوبی ندارد و با اقدامات و فعالیت های مشارکتی به صورت انجمن مردم نهاد اداره می شود، گفت: هیچ ابهامی در فعالیت‌ ها و برنامه های خانه شهریاران جوان وجود ندارد و آمادگی داریم که گزارشی را درباره فعالیت های این نهاد به مدیران شهری ارائه دهیم.
وی، ایجاد ارتباط بین جوانان و مدیریت شهری را از اهداف خانه شهریاران جوان عنوان کرد و افزود: این ارتباط از طریق اعتماد، رضایت و مشارکت در حوزه های اجتماعی و شهری محقق خواهد شد.
ابویی با بیان اینکه از سال 82 هیچ پژوهش جدی و کاربردی از وضعیت جوانان در حوزه محله و شهر انجام نشده، گفت: خانه شهریاران در تلاش است که زمینه و بستری مناسب را برای بیان درخواست ها و مطالبات و جوانان و ارائه آنان به مسئولان و مدیریت شهری فراهم کند تا آنان مطالبات جوانان را در مدیرعامل خانه شهریاران جوان، نداشتن شغل برای کسب هویت و عزت نفس، نداشتن امنیت روانی و اجتماعی و تنهایی را از چالش های جوانان دانست و اظهار کرد: جوانان برای دوری از تنهایی به فضای مجازی روی می آورند که این موضوع مشکلات و آسیب های بسیاری را در حوزه های اجتماعی و فرهنگی از جمله از بین بردن ادبیات فارسی در پی دارد.
وی با تاکید بر بهره مندی از ظرفیت و توانمندی جوانان در حوزه مدیریت شهری براساس عدالت اجتماعی و بدون هیچ سلیقه و گروه بندی گفت: سنتی اداره شدن شهر یکی از چالش های پیش روست، مدیریت شهری نیازمند خلاقیت است و باید ایده و فکر متناسب با شهر آینده فراهم شود که جوانان براساس ویژگی های خود از جمله پویایی و خلاقیت می توانند در این زمینه نقش موثری ایفا کنند.
ابویی از جوانان به عنوان بازوان مدیریت شهری یاد کرد و افزود: جوانان با توجه به روحیه مطالبه ‌گری برای نظارت در فعالیت ها و اقدامات مدیریت شهری می ‌توانند بهترین دیده بانان شهری محسوب شوند.
مدیرعامل خانه شهریاران جوان، آگاهی بخشی، توانمندسازی و کارآموزی اجتماعی را از جمله برنامه های این نهاد در راستای ایجاد زمینه و بستر مناسب برای مشارکت جوانان در حوزه شهری عنوان کرد و گفت: سلسله نشست های صلح شهری و تشکیل کارگروه هایی در این زمینه، سلسله نشست های آشنایی با بینش و منش امام موسی صدر، گفت و گو با دهه هشتادی ها از دیگر برنامه های این نهاد است.
وی افزود: پویش های کاشت نهال با عنوان «هر جوان، یک نهال» و «نه به چهارشنبه سوری خطرناک» و برگزاری جشن پایان سال و نخستین جشنواره غذای سالم در 23 اسفندماه از دیگر برنامه های خانه شهریاران جوان است.
ابویی، خانه دانشجویی، خانه دختران شهر، کارت شهریاری برای بهره مندی جوانان از خدمات شهری با تخفیف مناسب، ایجاد پاتوق هایی برای ارائه دستاوردهای جوانان، مجمع دستیاران جوان در راستای مشارکت جوانان در اداره شهر را از جمله طرح های این نهاد برشمرد و اظهار کرد: طرح مجمع دستیاران جوان به شورای اسلامی شهر تهران ارائه شده و در انتظار بررسی و تصویب است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/7245/1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.