به گزارش ایرنا، محسن هاشمی روز سه شنبه در پنجاه و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن تبریک فرارسیدن ولادت الگو و اسوه زنان، حضرت زهرای مرضیه، صدیقه طاهره فاطمه سلام الله علیها، گفت:بی مناسبت نیست که چندجمله ای درباره جایگاه زن در جامعه امروز صحبت کنیم.
وی افزود: در جامعه ما که با انقلاب اسلامی، زنان به جایگاه ویژه و مورد احترام و تکریمی دست یافته اند و امروز اکثریت جمعیت دانشگاهی ونظام آموزش عالی ما را زنان تشکیل می دهند، باید بانوان در توسعه کشور نیز صاحب نقش متناسب ومتوازنی باشند.
هاشمی عنوان کرد: تجربه نشان داده است که در برخی عرصه ها، عملکرد زنان موثرتر وبا کارایی بیشتری از مردان است به خصوص حوزه هایی که مرتبط با زیبایی شناختی، خلاقیت و توجه به جزییات و دانش افزایی نقش محوری دارد.
وی افزود: در اسلام نیز این نگاه به زن از مهمترین ویژگی های اسلام ناب محمدی(ص) دربرابر اسلام متحجرانه است، که امام خمینی (ره)منادی اسلام ناب محسوب می شدند.
وی عنوان کرد: زمانی که بخش متحجر و واپس گرای حوزه، مخالف حضور زن در جامعه ودانشگاه بودند امام خمینی(ره) زنان را پیشقراول عرصه های سیاسی و فرهنگی جامعه معرفی کردند و فرمودند از دامن زن مرد به معراج می رود.
هاشمی گفت: ما نباید به زنان نگاه جنسیتی و نه نگاه ضدجنسیتی داشته باشیم و آنان را از صحنه های جامعه دورکرده و به محیط های آلوده وناامن یا پستو و کنج عزلت برانیم.
رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی از جمله مسئولانی در انقلاب بود که به حضور و جایگاه ویژه زنان در جامعه ونقش آفرینی آنان در حوزه های اصلی وموثر کشور اهمیت ویژه ای می داد، ایشان همواره معتقد بود نقش زن در جامعه نباید یک نقش تزیینی یا با نگاه جنسیتی باشد و در دوران حضور ایشان در مراجع تصمیم گیری، همواره زنان موفق واندیشمند مورد توجه وحمایت بودند.
وی گفت: ایشان معتقد بود جهان امروز جهان رقابت وتوسعه و موفقیت در رشد است و کسی بازنده خواهد بود که خود را از نیروهای اصلی پیش برنده علمی و فرهنگی محروم کند.
باید بپذیریم بدون حضور موفق زنان در جامعه و در عرصه های مختلف فرهنگی،اقتصادی ،سیاسی و اجتماعی مانخواهیم توانست جایگاهی شایسته در دنیای امروز بدست آوریم.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهران/7244/1735 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.