به گزارش خبرنگار ایرنا؛ سیاوش شهریور روز شنبه در سومین و آخرین جلسه شورای عشایری شهرستان شمیرانات در سالجاری اظهار کرد: اجرای طرح ممیزی مراتع دشت لار بسیار ضروری است و برای زنده نگه داشتن مراتع ارزشمند این دشت باید طرح ممیزی با همکاری دستگاههای اجرایی اجرا شود.
وی بیان کرد: دشت لار در خطر نابودی قرار دارد و همه ساله حجم زیاد گردشگران و همچنین دام غیرمجاز وارد این دشت می شود و به همین منظور باید از ورود دام ها و گردشگران غیرمجاز جلوگیری کرد.
فرماندار شهرستان شمیرانات جامعه عشایری را بسیار سختکوش، تولید گر و زحمت کش عنوان کرد و خاطرنشان کرد: برای کمک به این جامعه بی ادعا باید یک بازارچه محصولات عشایری برای کمک به اقتصاد این جامعه در شهرستان شمیرانات ایجاد کرد.
وی یادآور شد: اقتصاد مقاومتی اقتصادی است که همه باید برای شکوفایی و رونق آن کمک کرد و تولیدات عشایری یعنی اقتصاد مقاومتی و همه باید برای تولید جامعه عشایری کمک کرد.
شهریور همچنین بر احداث یک مرکز نگهداری علوفه در این شهرستان تاکید کرد و افزود: با همکاری منابع طبیعی و محیط زیست باید هر چه زودتر عملیات احداث مرکز نگهداری علوفه عشایر در شهرستان شمیرانات عملیاتی شود.
همچنین مدیرکل امورعشایر استان تهران نیز در این جلسه افزود: 165 خانوار با 50 یورد عشایری در شهرستان شمیرانات وجود دارد.
هاتف ممیزی اظهار کرد: بیشترین حضور عشایر در شهرستان شمیرانات در بخش رودبار و قصران است که این جامعه تولید کننده در سال گذشته 200 تن لبنیات، گوشت قرمز 550 تن، شیرخام 750 تن و پشم 45 تن در عرصه های عشایری شمیرانات تولید کردند.
وی خاطرنشان کرد: عشایر شهرستان شمیرانات 40 هزار دام سبک در اختیار دارند که ضروری است چندین آبشخور در مناطق عشایری این شهرستان احداث شود.
مدیرکل امورعشایر استان تهران همچنین از برگزاری سومین نمایشگاه دستاوردهای روستائیان و عشایر کشور در محل نمایشگاه بین المللی تهران خبر داد و گفت: جامعه عشایر استان تهران به همراه عشایر حدود 20 استان کشور از 15 تا 18 اسفندماه در سالن 27 نمایشگاه بین المللی دستاوردهای خود را به معرض نمایش می گذارند.
حدود 3 هزار خانوار عشایری با جمعیت حدود 15 هزار نفر در مناطق عشایری استان تهران زندگی می کنند.
این جامعه تولید کننده در سال گذشته حدود 67 هزار تن محصول تولید و جهت عرضه روانه بازار مصرف کردند.
تهرام/7243//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.