به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید علی اکبر جعفری، چهارشنبه در نشست شورای زکات شهرستان سپیدان افزود:
باید در این استان سالانه یک هزار میلیارد تومان زکات جمع آوری شود در حالی که بین این رقم و زکاتی که جمع آوری می شود، فاصله بسیاری وجود دارد.
وی بیان داشت: در سال 96 در شهرستان سپیدان 35 هزار تن گندم تولید شده اما با تلاش دبیرخانه شورای زکات فارس
تنها از 17 هزار کیلو گندم زکات جمع آوری شده است.
جعفری ادامه داد: با وجود خشکسالی هایی که بیشتر نقاط کشور با آن مواجه است اما بر اساس آمارهایی که از میزان تولیدات گندم و جو ارایه شده است باید در مدت مورد اشاره 17 هزار میلیارد تومان زکات در کشور جمع آوری می شد اما تنها 300 میلیارد تومان زکات جمع آوری شده است که فاصله فراوانی بین این 2 رقم مشاهده می شود.
وی، در بخش دیگری از سخنان خود خواستار احیای هر چه بیشتر فریضه زکات در جامعه شد و گفت: هدف تشکیل شورای زکات، هدفمند کردن و ساماندهی پرداخت زکات در روستاهاست.
فرماندار شهرستان سپیدان هم در این جلسه بیان داشت: دهیاران فضای روستاهای این شهرستان را برای همراهی هر چه بیشتر مردم با شورای زکات آماده کنند.
شبیر زارع خفری افزود: پرداخت زکات یکی از فریضه های مهم و واجب است که در دین مبین اسلام به واسطه پرداخت آن خداوند برکات زیادی را نصیب بندگانش می کند.
هوشنگ زارعی رئیس کمیته امداد شهرستان سپیدان نیز در این نشست اظهار کرد: در 9 ماه امسال، 2 میلیارد و 210 میلیون ریال زکات در این شهرستان جمع آوری شد که از این میزان یک میلیارد و 560 میلیون ریال آن زکات واجب و 650 میلیون ریال زکات مستحب است.
به نظر مشهور بین فقها زکات که امری واجب است به 9 چیز تعلق می گیرد که عبارتند از: گندم، جو، کشمش، خرما، گاو، گوسفند، شتر، طلا و نقره سکه دار، یعنی سکه رایج معامله که هر کدام دارای نصاب شرعی هستند که تا وقتی به آن حد نصاب برسند و جامع شرایط دیگر نباشد زکات به آنها تعلق نمی گیرد.
شهرستان سپیدان به مرکزیت اردکان در فاصله 100 کیلومتری شمال غرب شیراز واقع شده است.
7384 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.