به گزارش ایرنا مسعود رضایی، روز شنبه در آیین تجلیل از پیشکسوتان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس در شیراز افزود: بدون تردید اگر حاکمیت بخواهد نه از باب حمایت بلکه نظارت و کنترل، سایه خود را بر این سازمان ها بگستراند این سازمان به اهداف تعیین شده نخواهد رسید.
وی ادامه داد: بنابراین ضرورت دارد که مسئولان به کسانی که در این ساختارها فعال هستند آزادی عمل دهند تا با تکیه به دانش خود زمینه رشد و توسعه کشور را فراهم کنند.
او اظهار کرد: جای شگفتی است که برخی مسئولان نگاهی متفاوت با آنچه اعضای نظام مهندسی به دنبال آن هستند نسبت به این سازمان دارند و چون این سازمان با تکیه سرمایه های مادی و معنوی خود توانسته جایگاهی برای خود ترسیم کند، به آن چشم طمع دوخته اند.
رضایی، در مورد وظایف سازمان نظام مهندسی هم گفت: این سازمان باید کار خود را گسترده تر کند و به جز عمل به وظایف اصلی که برای این نهاد تعریف شده، به مقوله آموزش های ضمن خدمت نیز توجه کند و به مهندسان جوانی که به لحاظ تئوری قوی هستند آموزش داده شود.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: در این صورت است که سازمان به اهداف خود خواهد رسید و شهروندان نیز از خدماتی که دریافت خواهند کرد ابراز رضایت خواهند داشت.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس هم در این آیین، با اشاره به چالش های فرا روی این سازمان گفت: آیین نامه کنترل ساختمان، بخشنامه ها، دستورالعمل ها و بیانیه های مرتبط با اصلاح لایحه‌ کنترل ساختمان و بحث سازندگان ذی صلاح به عنوان بخشی از این چالش هاست که آرامش این مجموعه را تا حدودی برهم زده است.
غلامرضا نامورچی، بر لزوم استفاده شهروندان از خدمات نظام مهندسی تاکید و بیان کرد: بروز برخی تخلفات از سوی معدودی از مهندسان را قبول داریم اما نباید این تخلفات را به تمام جامعه‌ مهندسان و سازمان نظام مهندسی تعمیم داد.
او اظهار داشت: باید به گونه ای عمل کنیم که مردم به این نکته مهم پی ببرند که خدمات نظام مهندسی در حقیقت یک سرمایه گذاری است نه هزینه.
نامورچی، سازمان نظام مهندسی ساختمان را سرمایه ای ملی و اجتماعی برشمرد و اظهار داشت: در استان فارس پنج هزار و 700 دانش آموخته رشته های هفتگانه‌ زیر پوشش این سازمان بودند که از این تعداد سه هزار و 700 نفر به عضویت این سازمان درآمده اند.
او افزود: در بحث ارایه آموزش به اعضای سازمان نظام مهندسی استان نیز، سال گذشته 45 هزار نفر ساعت آموزش در قالب 223 سمینار و کلاس آموزشی با اعتباری افزون بر 10 میلیارد ریال برگزار شد.
در این آیین از چند تن از مهندسان پیشکسوت سازمان نظام مهندسی و همچنین خانواده مهندسان متوفی استان فارس تجلیل شد.
6122 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.