به گزارش ایرنا وی سه شنبه شب در جمع بزرگان عشایر، قبایل و نخبگان خوزستان در مسجد اعظم اهواز با اشاره به مراحل رسیدن به تمدن اسلامی افزود: شکل گیری انقلاب اولین گام است و به رهبری امام که هیچ دغدغه ای جز مردم محروم نداشت محقق شد.
وی افزود: ایجاد نظام اسلامی گام دوم است که ما توانستیم حکومت طاغوت را سرنگون کرده و در سایه ولایت فقیه کشور را اداره کنیم.
قالیباف اظهار کرد: گام سوم، دولت سازی است، در انقلاب 2 هدف مادی و معنوی دنبال می شد، از جمله اهداف و آرمان های مادی که برای رسیدن به آن انقلاب کردیم، فراهم کردن آرامش و رفاه برای همه شهروندان بود.
وی گفت: وظیفه دوم ما معنوی است که وظیفه داریم بستر را برای سعادت اخروی همه شهروندانمان فراهم کنیم که دولت وظیفه دارد این 2 هدف را تحقق بخشد.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: تشکیل جامعه اسلامی و تحقق دولت اسلامی 2 گام اساسی است و اگر نتوانیم دولت اسلامی را به درستی ایجاد کنیم نباید توقع داشته باشیم که بتوانیم جامعه خود را درست کنیم و اگر جامعه درست نشود نیز هدف بعدی ما برای تمدن سازی اسلامی محقق نمی شود.
وی اضافه کرد: چندین دوره است که در دولت سازی دچار مشکل هستیم و اساس این دولت سازی هم باید در قوه مجریه اتفاق بیفتد.
وی گفت: البته حتما قوای مقننه و قضاییه در این دولت سازی نقش دارند اما محوریت و کار اصلی بر دوش قوه مجریه است تا دولت سازی به درستی انجام شود.
وی گفت: آن 2 چیزی که در دولت سازی نباید وجود داشته باشد، فقر و تکاثر است و آن 2 چیزی که حتما باید وجود داشته باشد، تعلیم و تکریم است.
قالیباف گفت: متاسفانه امروز وقتی به کارنامه دولت ها نگاه می کنیم، شاهد هستیم این 2 موضوع برعکس شده است به نحوی که امروز همه ما در جامعه شاهد هستیم فقر و تکاثر وجود دارد اما در مقابل تعلیم و تکریم در جامعه ضعیف است.
وی اظهار کرد: وقتی منابع انسانی و مادی وجود دارد اما بر روی گنجی به صورت فقیرانه زندگی می کنیم، مشخص است که اشکال در مدیریت است.
وی گفت: امروز شنیدم یکی از نامزدهای ریاست جمهوری اینگونه خطاب کرده است آنهایی که 12 سال در یکجا مسئول بودند، بیایند گزارش دهند در این 12 سال چه کردند؟ من 12 سال توفیق خدمت در شهرداری را داشتم و با افتخار گزارش می دهم .
قالیباف اظهار کرد: از روزی که توفیق خدمت پیدا کردم، همان روز اول گفتم بر اساس باورهای انقلاب، اولین کار ما این است که فاصله بین شمال و جنوب را کاهش دهیم تا فرق فاحش بین مردم حاشیه نشین و فقیر با شمال شهر وجود نداشته باشد، امروز با افتخار می گوییم که این اتفاق در شهر تهران افتاده است.
وی افزود: از عمر شهرداری تهران از بدو تاسیس بلدیه تا کنون نزدیک به 100 سال می گذرد؛ در این مدت تمام زیر ساخت های شهر تهران اعم از بزرگراه ها، پل ها، زیر ساخت های عمرانی، حمل و نقل، تونل ها و متروها، مساجد و حسینیه، سینما و تئاتر، مراکز فرهنگی و هنری و محلات، دخالت دادن مردم در امور خودشان در محلات، توسعه فضای سبز و تمامی شاخص هایی که برای یک شهر لازم است رشد چشم گیری داشته است.
وی گفت: اگر همه این آمار یکصد ساله را جمع کنید شاهد هستیم که 48 درصد همه زیر ساخت های تهران در طول 11 سال ساخته شده و 50 درصد آن در طول 90 سال گذشته؛ اینها هم عدد و رقم دارد و قابل مقایسه است.
نامزد دوره دوازدهم انتخابات ریاست جمهوری افزود: در حال حاضر 535 کیلومتر بزرگراه در تهران وجود دارد و اگر نقشه های گوگل را نشان دهیم معلوم می شود که چند کیلومتر از این بزرگراه ها قبل از مدیریت من بوده و از سال 84 تا کنون چقدر به حجم بزرگراه ها اضافه شده است.
وی گفت: روزی که مترو را در سال 84 به ما تحویل دادند، بعد از گذشت 25 سال تنها 70 کیلومتر مترو ساخته بودند اما امروز طول خطوط مترو به بیش از 300 کیلومتر رسیده است.
قالیباف افزود: آن روز کل پل ها و تقاطع های غیر همسطح شهر 160 دهنه بوده است اما امروز این آمار به بالغ بر 280 دهنه می رسد.
وی گفت: ما افتخار می کنیم و این کارنامه ما است؛ البته امروز حتما سر تعظیم در مقابل مردم تهران فرود می آورم که نتوانستم آن طوری که زیبنده آنهاست و آنگونه که حق این مردم و نظام اسلامی است کار کنیم.
وی گفت: البته ما این سوال را از آنها داریم؛ شمایی که قرار بود تحول اقتصادی در کشور ایجاد کنید، بعد از 4 سال شما هم فرافکنی نکنید بلکه گزارش دهید چه شده است؟ امروز وضعیت بیکاری و آسیب های اجتماعی چگونه است؟
وی گفت: من با صراحت تمام در مناظره هم گفتم هیچ کس به اندازه من قدر صلح را نمی داند، چون ما بیشترین آسیب و سختی را در جنگ کشیدیم؛ ما می فهمیم صلح و دوستی چقدر خوب است و آن را با همه وجودمان نگه می داریم. ولی معنای آن این نیست که پا روی عزتمان بگذاریم.
وی گفت: اسلام و غیرت ایرانی به ما اجازه نداده است که پا روی عزت خود بگذاریم و دنیا این را فهمیده است که اگر بخواهد با زبان تندی با ما صحبت کند و این ملت را تحقیر کند، پاسخش همان است که تاکنون شنیده است.
وی گفت: علتی که امروز امنیت در کشور ما برقرار است به خاطر همین روحیه ای است که ما در دیپلماسی قدرت توانستیم این افتخار را به وجود بیاوریم و امروز قلب اروپا و کشورهای منطقه نا امن است اما ایران جزیره امن است.
وی گفت: چه کسی با شادی و نشاط مخالف است؟ خانواده ها با این مشکلات چه شادی و نشاط یداشته باشند؟ شادی و نشاط یعنی ایجاد شغل.
وی گفت: اگر بتوانیم 5 میلیون شغل ایجاد کنیم، یعنی 5 میلیون ازدواج صورت گرفته است و 5 میلیون نفر صاحب خانه شده اند؛ یعنی هویت این 5 میلیون نفر روشن و مشخص شده است و اعتماد به نفس پیدا کرده اند. شادی و نشاط اصلی این است.
قالیباف گفت: ما با این همه نیروهای خلاق و جوان کشور دارای این مشکلات هستیم؛ متاسفانه بخشی از ضعف مدیریتی نیز در همین مساله است.
وی گفت: کسانی که امروز بر کشور مدیریت می کنند هنوز با مدیریت نسل دومی که برای 60 – 70 سال قبل است مدیریت می کنند این در حالی است که امروز این مدیریت برای اداره کشور جوابگو نیست.
وی گفت: مشکلات کشور ریشه در ضعف چنین مدیریتی و به خاطر همان 4 درصدی ها است و مشکلات به دلیل وجود کسانی است که بدون رنج و زحمت از درآمدها، انفال و ظرفیت های این کشور بیشترین منفعت را می برند.
وی گفت: این موارد اتفاق نمی افتد مگر با زد و بند با کسانی که در قدرت هستند، در غیر صورت امکان پذیر نیست که این رانت ها اتفاق بیفتد.
وی گفت: می خواهند مردم را بترسانند و فکر می کنند ما با تولید ثروت مخالف هستیم؛ یکی از وظایف «دولت مردم» تولید ثروت است؛ ما حتما دست واردکنندگانی که تکنولوژی و مواد اولیه را وارد می کنند را می بوسیم و نوکری آنها را می کنیم.
قالیباف افزود: ما نوکری کسانی را می کنیم که می خواهند کارخانه هایی را در زمینه تولید راه بیاندازند اما حتما دست کسانی که واسطه گری و دلالی می کنند، آنهایی که با وجود کالای ایرانی، واردات مضر انجام می دهند و اشتغال را از بین می برند و کسانی که 25 میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می کنند را قطع می کنیم.
وی گفت: اولین منفعتی که برجام داشت، برای کشورهای اروپایی بود چرا که چند ده میلیارد دلار اقلام به ما فروختند اما در مقابل کدام کارخانه ما راه افتاد؟
وی گفت: در دولت سازی باید توجه به رویکرد مناطق محروم صورت گیرد و این شرایط باید به دست شما مردم عزیز تغییر پیدا کند.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، 29 اردیبهشت ماه جاری در سراسر کشور برگزار می شود.
آقایان سید مصطفی آقا میرسلیم فرزند سیدجلال، اسحاق جهانگیری کوه شاهی فرزند حسن، حسن روحانی فرزند اسدالله، سید ابراهیم رئیسی الساداتی فرزند سعید، محمدباقر قالیباف فرزند حسین و سید مصطفی هاشمی طبا فرزند سید ابوالقاسم، 6 نامزد احراز صلاحیت شده توسط شورای نگهبان برای شرکت در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری هستند.
6064 / 1175
خبرنگار: حمید رضا ترابی فرد ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.